Otimaju se za njihovim namještajem u Europi, pa su morali uvesti treću smjenu

Autor: Darko Bičak , 06. lipanj 2013. u 14:50
Ivica Galović/PIXSELL

Kako bi udovoljili velikoj potražnji u Mobilaru planiraju investirati u proširenje proizvodnih kapaciteta.

Tvornica tapeciranog namještaja Mobilar iz Slavonskog Broda jedna je od novijih tvrtki u ovom sektoru koja je svoj poslovni uspjeh sagradila na izvozu koji čini 90 posto njihove proizvodnje. S 40-ak zaposlenih, Mobilar danas ostvaruje 15 milijuna kuna prihoda, a planovi su da se u naredne dvije godine realizacija, a i prihod, povećaju za 50 posto.

 

15milijuna

kuna godišnjeg prihoda ostvaruje tvrtka Mobilar iz Slavonskoga Broda

Kako pojašnjava Mijo Mitrić, osnivač, prvi direktor, a danas prokurist, ova tvornica nastala je na tradiciji kombinata Oriolik koji je desetljećima bio poznat po svojem izvoznom programu metalnog i tapeciranog namještaja, spužvi te madraca te koji je u svojim najboljim vremenima sredinom 1980-ih zapošljavao više od tisuću ljudi. Mobilar je nastao 2000. godine nakon što se Mijo Mitrić, dotadašnji komercijalni direktor, odnosno savjetnik Oriolika, odlučio okušati u vlastitom biznisu.

Problemi s financiranjem
"Domaća industrija namještaja je bila u sve gorem stanju. Jedini način za preživjeti je bila orijentacija na izvoz – a što je Oriolik godinama činio putem Neckermanna i niza ostalih partnera. Kada je taj kanal prodaje, 'zahvaljujući' i potezima naše tadašnje Uprave, bio zatvoren, bilo mi je jasno da se moram okrenuti sebi i svojem biznisu", prisjeća je Mitrić početaka svojeg privatnog poduzetništva. Dodaje da je prve poslove dobio zahvaljujući svojim dugogodišnjim kontaktima u tvrtkama u Njemačkoj i Austriji. Iako su mu oni osigurali tržište, a i strojeve, problem se pojavio s financiranjem jer mu je inicijalno trebalo 50 tisuća eura da bi kupio sirovinu i pokrenuo proizvodnju za prvu seriju od 500-injak kauča za poznatog naručitelja."U bankama su me u početku uvjeravali da uzmem stambeni ili nenamjenski kredit, jer da kao poduzetnik početnik nemam nikakvih referenci za poslovni kredit. Na to nisam pristao, pa je početak bio malo teži nego što sam očekivao, no danas smo tu gdje jesmo", kaže Mitrić.

U pomoć mu je priskočila i Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) koja mu je pomogla da izgradi svoju sadašnju proizvodnju halu na periferiji Slavonskog Broda te da se preseli iz unajmljenog, neprimjerenog, pogona Đure Đakovića. Radilo se o investiciji od 1,7 milijuna kuna koja je realizirana tijekom 2003. i 2004. godine, a ove godine planira se i proširenje. HBOR je u narednom razdoblju kompaniji pomagao i kreditiranjem obrtnog kapitala.Kako su Mobilarovi proizvodi, uglavnom sjedeće kuhinjske garniture te namještaj za hotele i poslovne prostore, vrlo traženi u Europi, Mitrić planira povećanje kapaciteta za 50 posto.

 

Mitrić

Domaća industrija namještaja je bila u sve gorem stanju. Jedini način za preživjeti je bila orijentacija na izvoz

Pregovori s Kikom
"Ukoliko ne bi bilo nekih nepredviđenih okolnosti, investicija bi trebala započeti već u drugoj polovici ove godine. Privremenom možemo zadovoljiti povećanu potražnju uvođenjem druge i treće smjene, no to nije dugoročno rješenje", kaže Mitrić.Pod nepredviđene okolnosti, osim globalnih trendova, vlasnik Mobilara prije svega misli na opasnost od zakonskog podizanja minimalne plaće za ovaj sektor. Takva mjera je, navodi, nedavno uništila veliki broj tvrtki u Sloveniji koje nisu mogle podnijeti trošak administrativnog podizanja minimalne plaće s 350 na 580 eura te su zatvorile svoja vrata ili pak, one malobrojne, preselile proizvodnju. Brodsku tvornicu namještaja od 2011. godine vodi Mitrićev sin Mihael koji je, kao i otac, završio Šumarski fakultet u Zagrebu.

Mihael Mitrić naglašava da će, zajedno s ocem, nastaviti orijentaciju na inozemno tržište, a kao prodajni kanal budućnosti vidi i internet. Trenutno Mobilarovih proizvoda gotovo da i nema u hrvatskoj maloprodaji. Naime, njihov hrvatski partner koji je imao salon u zagrebačkom trgovačkom centru Solidomu je bankrotirao, a što znači i vjerojatni gubitak od 250 tisuća kuna za brodsku tvrtku. Stoga se njihov namještaj može u Hrvatskoj naći samo na internetu, a ostatak realizacije vezan je uz projekte dobivene na natječajima – uglavnom hoteli.U Europi je njihov plasman uglavnom vezan uz  austrijskog partnera XXXLutz koji ima 250 prodajnih salona diljem starog kontinenta. U tijeku su pregovori i s nekim drugim trgovcima namještaja, prije svega s Kikom, te se uskoro očekuju i konkretni ugovori. 

Komentirajte prvi

New Report

Close