Istraživanjem do strategije zapošljavanja

Autor: Marta Duić , 06. srpanj 2017. u 22:00
Jadranka Sakoman Aralica

Cilj istraživanja je osluhnuti kako razmišljaju milenijalci u Hrvatskoj, ali i približiti sebe kao odgovornog poslodavca toj skupini potencijalnih zaposlenika.

Zagrebačka pivovara godinama je vlasnik certifikata Poslodavac Partner u sklopu kojeg su ove godine zauzela prvo mjesto s 98 bodova. Ipak, iako su poželjan poslodavac teško pronalaze kvalitetan kadar na tržištu rada.  Kao put prema rješenju tog problema, odlučili su provesti nacionalno istraživanje vezano uz viđenje mladih o budućim radnim mjestima i viđenju Zagrebačke pivovare kao poslodavca na temelju kojeg će razviti strategiju zapošljavanja. Jadranka Sakoman, direktorica ljudskih resursa u Zagrebačkoj pivovari za Hrvatsku i BiH, komentirala je situaciju na tržištu rada i razlike između dviju zemalja. 

Kako dišu milenijalci
"Neovisno o visokoj stopi nezaposlenosti na oba tržišta rada, velik je izazov pronaći kvalitetan kadar. Prilikom zapošljavanja mladih kadrova glavna razlika je ta da većina mladog i kvalitetnog kadra u BiH po završetku školovanja odlazi raditi u zemlje EU radi boljih uvjeta rada. U Hrvatskoj je iseljavanje u inozemstvo radi zapošljavanja također u rastu i na domaćem tržištu najviše problema trenutno imamo s pronalaženjem sezonskih radnika. Problematika sezonskih radnika u Hrvatskoj puni novinske stupce već mjesecima i u istom problemu se nalazi i Zagrebačka pivovara", objašnjava Sakoman.

Kako tvrdi, na nacionalno istraživanje su se odlučili jer su željeli ispitati percepciju Zagrebačke pivovare kao poslodavca kod mladih te dobiti činjenične podatke o stavu mladih prema zapošljavanju, njihovoj motivaciji i kako vide svoje buduće radno mjesto odnosno općenito način rada u budućnosti.  "Temeljem podataka koje ćemo dobiti razviti ćemo prvenstveno buduće inicijative vezane uz privlačenje i zapošljavanje, ali ujedno i organizaciju poslova i načina rada. Neosporno je da današnje generacije mladih, tzv. milenijalci, imaju sasvim drugačija očekivanja od zaposlenja nego što su to imale generacije prije njih. Premda je već napravljen niz međunarodnih istraživanja o tome što motivira milenijalce, mi smo željeli ispitati kako 'dišu' oni u hrvatskoj˝, kaže Sakoman .  

Ističe kako je cilj istraživanja da čuju kako razmišljaju ljudi od 20 do 35 godina i temeljem istraživanja da približe sebe kao odgovornog poslodavca toj ciljanoj skupini potencijalnih zaposlenika.  "Zagrebačka pivovara je vrlo atraktivan poslodavac što dokazuje visok postotak angažiranosti naših zaposlenika, niska fluktuacija zaposlenika te pozitivna radna atmosfera. Ujedno, želimo naći način kako ojačati percepciju da Zagrebačka pivovara proizvodi jedan od najjačih hrvatskih brendova, Ožujsko pivo, da je rad u pivskoj industriji jako interesantan i da potaknemo mlade da se educiraju u smjeru pivarstva i proizvodnje piva", poručuje Sakoman.

Međunarodna karijera
Kadar, dodaje, razvijaju unutar kompanije te na otvorene pozicije promoviraju najveće potencijale ili eksperte, a zaposlenicima se pružaju mogućnosti osobnog razvoja temeljem njihovih aspiracija. Fluktuacija zaposlenika je vrlo niska tako da se strategija Zagrebačke pivovare bazira na razvoju najboljeg internog kadra.  Sakoman ističe da za vanjskim kandidatima posežu kada su u pitanju pozicije u području koje nemaju dovoljno razvijeno unutar kompanije.

"Kada je riječ o mladim potencijalnim zaposlenicima cilj nam je aktivno surađivati s ciljanim fakultetima kako bismo uspjeli što ranije identificirati potencijalne talente i privući ih i prije završetka studija. Kao dio multinacionalne grupacije mislim da možemo puno možemo ponuditi budućim zaposlenicima, i u smislu uvjeta rada i sjajne radne atmosfere, mogućnosti za razvoj ne samo lokalne već i međunarodne karijere. Premda već sudjelujemo u nizu projekata suradnje s fakultetima kako u Hrvatskoj tako i u BiH, planiramo tu suradnju još više ojačati", zaključuje Jadranka Sakoman.

Edukacija zaposlenika

Interna akademija
Razvoj izvrsnih zaposlenika dio je strateških ciljeva Zagrebačke pivovare. "Premda kao kompanija promoviramo pristup 70-20-10 (70 posto razvoja treba biti putem iskustvenog učenja, 20 posto putem drugih poput mentorstava, coachinga te 10 posto putem formalnog treninga), ponosni smo što smo u svrhu omogućavanja raznih edukacija prije dvije godine pokrenuli internu akademiju znanja u kojoj su sami zaposlenici nakon odgovarajuće edukacije kreirali trening programe iz svog područja ekspertize te ih provode kroz organizaciju kao predavači. Naši zaposlenici prepoznali su vrijednost ove inicijative i zahvaljujući tome svake godine dodatno nadograđujemo platformu s novim aktualnim sadržajima", kaže Sakoman.

Komentirajte prvi

New Report

Close