Gredelj nakon Mozambika radi i za Sijera Leone

Autor: Ivan Pandžić , 25. svibanj 2011. u 22:00

TŽV Gredelj započeo isporuku 11 lokomotiva vrijednih 20 milijuna dolara i najavio nove poslove

TŽV Gredelj započeo je isporuku prvih lokomotiva za Mozambik. Ukupno će se u tu afričku državu isporučiti 11 novih lokomotiva snage 2400 kW koje su namijenjene za prijevoz teških teretnih vlakova na neelektrificiranim prugama.

Ukupna vrijednost isporuke svih lokomotiva je 20 milijuna američkih dolara. Kupac je tvrtka Riversdale kojoj su lokomotive potrebne za prijevoz rude na uskotračnim prugama. “Isporuka ovih lokomotiva ponovno je dokaz uspješnosti naših stručnjaka”, rekao je predsjednik Uprave Gredelja Ivan Tolić. U srijedu je krenula isporuka prvih šest lokomotiva preko luke Rijeka, dok će ostalih pet lokomotiva biti isporučeno u rujnu. Isporuka za Mozambik dio je šireg ugovora koji TŽV Gredelj ima s američkom kompanijom National Railway Equipment Company (NERC). Prije tri godine sklopljen je ugovor s njima za gradnju novih dizelsko električnih lokomotiva serije GT26. Lokomotive posredstvom tog ugovore već vuku vlakove i prevoze putnike i robu diljem svijeta, od Argentine preko Gvineje do Saudijske Arabije, ističe se u priopćenju Gredelja. Nove četiri lokomotive istoga tipa bit će isporučene u srpnju za Sijera Leone. Gredelj je nedavno potpisao i ugovor za obnovu lokomotiva vrijedan 14,5 milijuna dolara, a isporučili su i lokomotive za Saudijsku Arabiju. Na kraju prošle godine Gredelj je dobio i posao za Kosovske željeznice. Suradnja s NERC-om jedan je dio puta u zacrtanoj strategiji Gredelja da postane najveći regionalni pogon za gradnju i rekonstrukciju željezničkih vozila. Ovogodišnjim preseljenjem iz starih pogona u centru grada na periferni Vukomerec Gredelj je osigurao modernu opremu i nove prostore. Končar i Gredelj su predstavili i novi prototip regionalnog vlaka prije manje od mjesec dana. Prototipovi tog i prigradskog vlaka trebali bi osigurati dugoročne poslove za HŽ i Grad Zagreb. No unatoč inozemnim uspjesima Gredelj je i dalje prilično ovisan o svojoj matičnoj tvrtki – HŽ-u, i ovisi o njezinim izdvajanjima za modernizaciju. Gredelj je u lanjskih devet mjeseci poslovao s gubitkom od 28 milijuna kuna, a rezultati za cijelu godinu još nisu poznati.

Komentirajte prvi

New Report

Close