Franck kupio pa uništio proizvođača kave Gloria

Autor: Ivica Profaca , 22. studeni 2010. u 22:00

Popularna Gloria je donedavno bila jedan od najpoznatijih hrvatskih brendova kave

Prije nešto više od godinu i pol bila je to uzorna tvrtka srednje veličine, sa 120 zaposlenih, visokim stopama rasta i godišnjom dobiti većom od dva milijuna kuna. Danas, splitska Tombia, proizvođač Glorije, jednog od najpopularnijih hrvatskih brendova kave, gotovo više ne postoji. Pogon u Dugopolju je zatvoren i iz njega se odnosi oprema i strojevi, a u uredima u splitskoj Kopilici više nema nikoga. U tih godinu i pol Tombia je prvo u svibnju prošle godine prodana velikom Francku, pa je broj zaposlenih odmah smanjen na sedamdesetak, da bi ih u travnju ove godine bilo samo dvoje. Kraj 2009. je donio i nešto drugo – 2. prosinca Franck je praktički nepostojeću Tombiu prodao, i to Ivero Konzaltingu, koji je sa 77 posto većinski vlasnik Francka. “Tijekom 2010. godine, po odjavi preostalih djelatnika i naplati značajnih potraživanja bit će izvršeno pripajanje društva Tombia d.o.o. matici Ivero Konzalting d.o.o. Zagreb”, piše u godišnjem izvješću Tombie objavljenom na Fini.

Dobit unatoč padu prihoda
Član Uprave Francka Josip Budimir kaže nam da proces pripajanja još uvijek nije dovršen, ali bi trebao biti uskoro. Potvrdio nam je, međutim, da Tombia kao proizvođač kave više gotovo ne postoji.“Pogon u Dugopolju bio je neuvjetan i premali, pa smo proizvodnju Gloria kave preselili u Zagreb. I dijelu zaposlenika Tombie ponudili smo prelazak u Franck, mislim da je na kraju pristalo njih pedesetak”, kaže Budimir.Podaci o cijeni Tombie službeno nisu poznati, ali se ponegdje moglo pročitati kako je Franck svog najvećeg konkurenta – na sličan način riješili su se i Favorit kave – kupio za nešto više od 15 milijuna eura, da bi ga pola godine kasnije prodao Ivero Konzaltingu za 28 milijuna kuna, skoro četiri puta manje. Inače, bez obzira na lokaciju proizvodnje Glorije, Tombia je i u 2009. zabilježila vrlo zanimljive poslovne rezultate – unatoč smanjenim prihodima, uspjeli su dosegnuti dobit od 2,35 milijuna kuna.

Veliki pritisci
U izvješću piše da se ta dobit ima isplatiti vlasniku Ivero Konzaltingu. A vlasnik Ivero Konzaltinga je “hrvatski kralj kave” Milan Artuković, nekad jedan od direktora Francka kojeg je s još nekoliko menadžera svojedobno kupio. Danas je Ivero Konzalting, prema vlastitom izvješću za 2009., dio Ivero Grupe u kojoj su još Franck Grupa, Victoria d.o.o. i Tombia d.o.o. Pritom, Ivero Konzalting kao većinski vlasnik Francka u kojem radi 547 ljudi ima ravno jednog zaposlenog. Solinska Victoria doživjela je istu sudbinu kao Tombia, danas je to tvrtka bez zaposlenih i bez proizvodnje. A i jedni i drugi u jednom su trenutku bili ozbiljno zaprijetili Francku, bar u južnim dijelovima Hrvatske, pa je preuzimanje izazvalo nemalo čuđenje. Čak se pričalo – a u splitskim poslovnim krugovima još se priča – da su obje tvrtke bile izložene velikim pritiscima, najčešće sve slabijim plasmanom njihovih brandova u velikim trgovinama, koje su “morale” slušati tako velikog dobavljača kakav je Franck.

Visoke menadžerske plaće

Hrvatski rekord
Oko Tombie se sredinom godine proširila neobična priča kao o tvrtki s najvećim menadžerskim plaćama u Hrvatskoj. Objavljeno je, naime, da su njezina tri menadžera, bez objave imena, u 2009. zarađivali po 83 tisuće kune mjesečno netto, prestigavši na top listi i divove poput Adrisa ili HT-a. Budimir, međutim, tvrdi da je riječ o metodološkoj pogrešci domaćih statističara. “Oni su uzeli u obzir masu plaća kad je u Tombiji radilo 120 ljudi, a onda to podijelili s brojem zaposlenih na kraju godine, njih samo pet”, kaže Budimir.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Što radi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja ? Čuva Todorića, šta bi drugo radila. Oga Spevec predsjednica toga, muž joj radi u Agrokor d.o.o. za trgovinu i reketarenje Hvatske. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja jest agencija za zaštitu agrokorova reketarenja Hrvatske AZTN- AZARH


Ubojstvo konkurenta čovjeka je štetno i kažnjivo. Ubojstvo konkurentske tvrtke je "poželjno".
Što radi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja ?
Piju franck, jedinu kavu na tržištu 🙂

Kolega imate u LIDLA 100 puta bolju kavu od FRANKOVE a usput 40% jeftiniju.

Ubojstvo konkurenta čovjeka je štetno i kažnjivo. Ubojstvo konkurentske tvrtke je “poželjno”.
Što radi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja ?
Piju franck, jedinu kavu na tržištu 🙂

New Report

Close