Prezentacija znanja i sposobnosti studenata za bolju budućnost Hrvatske

Žiri za kategoriju  Izvorno Hrvatsko: Ž. Ivković (Večernji list), I. Bernatović (ZŠEM), M. Kosanović (HUP), T. Mihatec (Hangar 18) i P. Grmuša (Se-mark)/Žarko Bašić/PIXSELL Žiri za kategoriju Izvorno Hrvatsko: Ž. Ivković (Večernji list), I. Bernatović (ZŠEM), M. Kosanović (HUP), T. Mihatec (Hangar 18) i P. Grmuša (Se-mark)/Žarko Bašić/PIXSELL

Projekti su se mogli prijaviti u tri kategorije -Izvorno hrvatsko, Poduzetna Hrvatska i Inovativna Hrvatska, a u finale su ušli tri najbolja projekta po kategoriji.

Hrvatska pamet Hrvatskoj (HPH) projekt je Poslovnog dnevnika pokrenut prije tri godine s ciljem nagrađivanja izvrsnosti hrvatskih studenata i poticanja njihova lakšeg uključivanja na tržište rada. Kao partner se ubrzo pridružio i Večernji list čime je stvorena platforma na kojoj se zajedničkim snagama promoviraju ideje i znanja hrvatskih studenata pretočeni u konkretne projekte. Prijavljeni projekti koji su ušli u finale izbora ovogodišnjeg izdanja HPH prezentirani su u sklopu trodnevnog žiriranja prošlog tjedna, po kategorijama za koje su i aplicirali - Izvorno hrvatsko, Poduzetna Hrvatska i Inovativna Hrvatska.

Kao i ranije, i ove se godine novčanim iznosom nagrađuju tri najbolja projekta, po jedan u svakoj kategoriji, što studentima može poslužiti i kao početni kapital za realizaciju ideje. K tome, za vrijeme trajanja projekta i prezentacije njihovih ideja studenti su imali priliku čuti i povratne informacije od članova žirija, redom predstavnika obrazovnog sektora i najvećih domaćih kompanija te drugih stručnjaka različitog profesionalnog profila.  U kategoriji Izvorno hrvatsko prvog su se dana predstavile studentice Petra Pavić, Iva Pugar i Ivana Pribanić s idejom DW ormara, proizvoda baziranog na konceptu interneta stvari (IoT), zatim Sanja Radanović i Dora Šimić s idejom personalizirane ambalaže za hrvatska vina te Patricia Peternel, Mia Puh i Petra Pracaić s projektom moderne kućice na drvetu.

 

Kosanović

Sasvim je sigurno da su, ako dobiju pravu priliku, ovi mladi ljudi sposobni preokrenuti trendove u našoj državi.

Na ideju su, kako istaknule tom prilikom, sve studentice došle kako iz osobnih potreba za takvim proizvodom, tako i na račun vlastitog iskustva (primjerice, sezonski rad u kampu bio je podloga ideji za kućice na drvetu) ili jednostavno prepoznavanja potreba tržišta. Prilikom prezentacije radova u ovoj kategoriji moglo se uočiti nekoliko detalja gdje se ističu originalnost ideje, sadržaj i kvaliteta prezentacije, utemeljenost projekta, razrada ideje te primjenjivost projekta u praksi, komentirao je direktor i vlasnik tvrtke Se-mark Pavao Grmuša. "U cjelini se može reći da su studenti pokazali zrelost i kreativnost iako je bilo i manjih nesnalaženja u prezentaciji svoje ideje i nedovoljne razrade projekta. Poticanje stvaralaštva, razvijanje poduzetničke klime, stvaranje natjecateljskog duha, inicijativa i kreativnost su osnovne odlike ovogodišnjeg izdanja projekta HPH", poručio je. 

 

Bernatović

Danas mladim ljudima treba dati mogućnost, izazov, mentorstvo i mogu puno napraviti i postići kroz ovaj projekt.

Prepoznali poduzetničke prilike
Svi projekti koji su došli do finala bez iznimke pokazuju koliko su mladi ljudi i u Hrvatskoj inovativni, koliko prate zbivanja, da su sposobni ne samo prilagoditi se trendovima nego ih i sami kreirati te među njima prepoznati prostor za vlastite poduzetničke prilike, istaknula je i direktorica odnosa s članstvom Hrvatske udruge poslodavaca (HUP-a) Milka Kosanović. "Što je najvažnije i što je zajedničko svim natjecateljima bez iznimke je to koliko su ti mladi ljudi fokusirani na budućnost, na napredak, koliko su spremni na prilagodbe i sasvim je sigurno da su, ako dobiju pravu priliku, sposobni preokrenuti trendove u našoj državi. Bila mi je čast i zadovoljstvo kao članici žirija sudjelovati u izboru onih najboljih među njima", smatra Kosanović. 

 

Grmuša

U cjelini se može reći da su studenti pokazali zrelost i kreativnost, unatoč manjim nesnalaženjima u prezentaciji.

Viša predavačica na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa Ivija Bernatović istaknula je kako je najveća vrijednost projekta HPH  poticanje poduzetničkog duha, mogućnost umrežavanja, razmjena ideja, učenje kroz projekt, ali najveći naglasak na poticanje. "Danas mladim ljudima treba dati mogućnost, izazov, mentorstvo i mogu puno napraviti i postići kroz ovaj projekt. Mogu unaprijediti i razvijati svoju ideju kroz različite faze, ali i raditi na sebi i svom profesionalnom razvoju. Isto tako im se nudi dio financiranja, ali i priznanje za veliki trud i rad, što mladim ljudima puno znači u nastajanju i razvoju cijele ideje", kazala je Ivija Bernatović te napomenula kako su ovogodišnji kandidati i ideje izvrsni.

 

Meštrović

Nove generacije imaju puno ideja i poduzetničkog duha, hrabrije su i spremnije prihvaćati rizike. kad ih gledam osjećam se ponosnim

Spriječiti odlazak mladih
U kategoriji Poduzetne Hrvatske predstavili su se Hrvojka Babić i Laura Prpić s idejom Igroteke, najma društvenih igara, zatim Adriana Santovac, Marina Kukić i Lara Vukić s projektom uzgoja puževa MAL SNAIL te Petra Mucić, Renata Oreč i Filip Orešković koji su osmislili projekt Zdrava hrana - iz ljubavi prema sebi.  Iz Hrvatske agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) pohvalili su ideju nagrađivanja novih poduzetničkih inicijativa i prijedloga koji dolaze od mladih. Smatraju da je stjecanje umijeća u projektnom menadžmentu svakako je odličan početak njihove poduzetničke karijere.

"Ovo je svakako jedan od načina da se mladima pruži prilika da se već u studentskim danima uključe u sustav nacionalne ekonomije te da kasnije ostanu u Hrvatskoj kako ne bi bili prisiljeni otići u inozemstvo. Jedna od vrijednosti je definitivno poticanje rasprave o nezaposlenosti mladih", komentirala je članica Uprave HAMAG Bicro-a Marijana Oreb.  Stručna suradnica u službi marketinga i komunikacija Uniqa osiguranja Nikolina Mucko naglašava važnost perspektive za pokretanje vlastitog posla koje HPH mladima nudi.

 

10 tisuća

kuna dobit će svaki studentski tim čiji je projekt proglašen najboljim u kategoriji

"Oduševili su nas svojim idejama, poslovnim planovima, govorničkim vještinama i odličnim prezentacijama. Ako barem jedna od tih ideja zaživi, bit ćemo ponosni jer smo prvi imali priliku čuti njihove priče.  Motivirati studente da svoje ideje pretoče u planove i pružiti im stručnu podršku tijekom čitavog procesa te najbolje među njima nagraditi odličan je način za poticanje ambicioznih i talentiranih mladih ljudi da ostvare svoje potencijale", kazala je.  Marko Abraham, direktor regije Zapad u Tisku istaknuo je da projekt daje mogućnost studentima da se suoče sa stručnim komentarima i prijedlozima kako dalje razvijati svoje ideje.

"Svi kandidati su razradili ambiciozne projekte za koje stvarno vjeruju da ih mogu ostvariti, tako da im poduzetničkog duha ne manjka. Velika prednost kandidata je što su pronašli svoju poduzetničku priliku bez ograničavanja na to "kako sustav sada funkcionira". Pozitivno sam iznenađen i energijom kojom su branili tržišnu održivost projekata.", kazao je Abraham. Leon Mrkić i David Pandžić trećeg su dana u kategoriji Inovativne Hrvatske predstavili svoj projekt Pizzeria dron, prve pizzerije u Hrvatskoj koja će dostavu vršiti dronovi, zatim Karla Mrdalj, Tea Ožegović i Klara Novosel koje projektom Smart brush planiraju konkurirati postojećim proizvodima za oralnu higijenu te Borna Nikolić, Ana Petrović i Marija Mrvelj koje su predstavile ideju online igrice s obrazovnom svrhom Vrijeme je novac. 

 

Mucko

Oduševili su nas svojim idejama i ako barem jedna od njih zaživi, bit ćemo ponosni jer smo prvi imali priliku čuti njihove priče.

Vrijedno iskustvo
Svi članovi žirija i predstavnici visokih obrazovnih institucija, kao i pojedinci iz realnog sektora, složili su se da  projekte koji doprinose podizanju razine znanja u području financija i stjecanja dodatnih vještina koje će budućim zaposlenicima biti od pomoći na njihovim prvim radnim mjestima, treba podržavati. Tako kažu i u AZ obveznim mirovinskim fondovima koji od početka poslovanja pa do danas podržavaju i uključuju se u inicijative ovog tipa, komentirala je voditeljica odjela marketinga, odnosa s javnošću, odnosa s klijentima i administrativne podrške AZ obveznih mirovinskih fondova Nataša Hrabar Kaštelan.  "Neki od projekata imali su i planove za daljnji razvoj što pokazuje da su mladi zaista sposobni i na promišljanje na duže staze", istaknula je.

Navodi i da se na osnovu onoga što su studenti pokazali prilikom izlaganja njihovih ideja, sigurno može zaključiti da poduzetničkog duha među mladima u Hrvatskoj ne nedostaje. Vrijednosti projekta HPH prepoznali su i na visokoj školi RIT Croatia. Kako je istaknuo predavač ekonomskih kolegija i član žirija Vanja Vejzagić, HPH potiče mlade na razvoj, kreativnost i inovativnost, odnosno na rad na sebi.  "HPH je odlična platforma na kojoj studenti imaju priliku testirati svoje ideje na predstavnicima (budućih) poslodavaca i stručnjacima iz obrazovnog i gospodarskog sektora. Vjerujem da im znanja koja steknu tijekom samog projekta predstavljaju najveću nagradu", kazala je dodavši i da su današnje mlade generacije odvažnije, kreativnije i inovativnije.  Da se radi o projektu koji potiče kreativnost slaže se i viši direktor Globalnog TAPI Istraživanja i razvoja pri Plivi Ernest Meštrović.

 

Vlašić

Ova inicijativa kod mladih ljudi na aktivan način potiče generiranje i uobličavanje ideja kroz multidisciplinarni pristup.

"Nove generacije imaju puno ideja i poduzetničkog duha, hrabrije su i spremnije prihvaćati rizike. Svaki put kada gledam i slušam briljantne mlade ljude željne znanja i dokazivanja osjećam se ponosnim te se nadam da će se studenti različitih fakulteta više povezivati na sličnim projektima, nadopunjavati usvojenim znanjima različitih struka i pridonositi boljoj budućnosti. Hrvatska pamet Hrvatskoj je vrijedan projekt koji potiče izvrsnost i ukazuje talentiranoj mladosti da ih se prepoznaje te ih motivira da nastave hrabro koračati prema poslovnom svijetu pritom vjerujući u sebe i ne zanemarujući vlastiti razvoj", istaknuo je za Poslovni dnevnik. Pročelnik katedre Organizacije, Menadžmenta i Marketinga Veleučilišta Baltazar Zaprešić Ernest Vlačić iz  smatra da je stvaranje poticajne klime i motiviranje mladih da ostanu raditi u Hrvatskoj nužno kako bi se mlade kreativce izravno ili neizravno  povezalo s hrvatskim gospodarstvom te da projekt HPH upravo to radi. 

 

Vejzagić

Ovo je odlična platforma na kojoj studenti imaju priliku testirati svoje ideje pred poslodavcima i raznim stručnjacima.

"HPH upravo predstavlja upravo takvu ciljanu inicijativu koja kod mladih ljudi na aktivan način potiče generiranje i uobličavanje ideja kroz multidisciplinarni pristup koje su po svojoj prirodi bliske tržištu. Takav ih pristup tjera da svoju ideju strukturno i višekriterijski modeliraju te da stručnom žiriju u dinamičnom predstavljanju obrazlože ključne elemente razrade svog inovativnog projekta", napominje Vlačić.  Voditeljica studijskog programa Menadžment i produkcija u kulturi i pročelnica Katedre za marketing na studijskom programu Marketinga i komunikacija pri Visokoj poslovnoj školi Zagreb Sanja Rocco ističe da je motivacija jedan od najvažnijih faktora u obrazovanju mladih tijekom njihovog obrazovanja.  "Mogu reći da sam uživala sudjelujući u ovogodišnjem natjecanju kao članica ocjenjivačkog suda projekata u kategoriji Inovativna Hrvatska. Svi timovi bili su dobro pripremljeni, srčano su prezentirali svoje projekte i pokušali nas uvjeriti u inovativnost svojih poduzetničkih ideja. 

Dobronamjerni komentari
Vjerujem da su im naši dobronamjerni komentari pomogli kako bi svoje projekte još usavršili. Nadam se da će neki od njih zaživjeti", kazala je. Studenti okupljeni na projektu HPH zasigurno su buduće snage nekih naših domaćih tvrtki, dodala je i izvršna direktorica Ureda za strategiju i unaprjeđenje poslovanja Hrvatske pošte Andreja Bekavac. "Mladi ljudi koji su puni inicijativa i inovativnih ideja i rješenja, doista svakome od nas mogu biti nadahnuće", poručila je.  Frane Šesnić, direktor Razvojne agencije Zagreb, istaknuo je da je na institucijama, obrazovnom i gospodarskom sustavu velika odgovornost kako osigurati poželjne uvjete te zadržati mlade, koji su naš najbitniji resurs, da ostanu i svojim radom i znanjem oplemene naše gospodarstvo. "Iz iskustva kontinuiranog rada s mladima koji imaju želju i hrabrost za ulazak u poduzetništvo sa sigurnošću mogu reći kako se u Hrvatskoj razvijaju zaista briljantne ideje. Kroz zadržavanje mladih u Hrvatskoj stvaramo bazu koja će generirati novu dodanu vrijednost za naše društvo.

Daljnje razvijanje projekata
Tako u Razvojnoj agenciji Zagreb svakodnevno provodimo intenzivne napore i aktivnosti kako bi potaknuli i olakšali svima njima ulazak u poduzetništvo. Čestitam svim finalistima, a posebno pobjedničkom timu iz kategorije Inovativna Hrvatska koji će svoju zanimljivu ideju uskoro imati priliku razvijati u okviru programa Predinkubacije u našem Tehnološkom parku Zagreb", naglasio je Šesnić.  Direktor Novih Biznisa u INA industriji nafte Ivan  Novaković kazao je kako ga se posebno dojmio odvažan pristup timova svojim radovima koji su pozitivnu atmosferu uspješno prenijeli i na ocjenjivače. 

 

Marić

Sustav bi trebao poticati kreativnost i omogućiti lakše povezivanje s investitorima.

Stvoriti poticajno okruženje
"Nakon ovako kvalitetnih izlaganja sa sigurnošću mogu ustanoviti da Hrvatska ima pamet koju vrijedi zadržati u zemlji, a zadatak države i poslodavaca je učiniti još više kako bi se stvorilo okruženje koje će kontinuirano poticati inovacije, poduzetništvo i razvoj. U Ini prepoznajemo svoju ulogu u ekonomskom razvoju Hrvatske, stoga nastavljamo poticati mlade i poduzetnike, ne samo kroz razvoj naših tradicionalnih poslova, već i stvaranjem novih poslovnih prilika", kazao je Novaković. PR menadžerica iz Jamnice Marija Jelić istaknula je da je najveća vrijednosti projekta sinergija poslodavaca, medija i studenata. "Iz prezentiranih projekata razvidno je da su naši studenti angažirani, da promišljaju biznis i imaju odlične ideje. Uz podršku ovog projekta H sigurni smo da će se neke od njih i realizirat", smatra Marija Jelić.   

Rosa Marić, voditeljica odjela upravljanja imovinom u PBZ Croatia Osiguranje obvezni mirovinski fondovi, kazala je kako oni već treću godinu  zaredom sudjeluju na ovom projektu te im je zadovoljstvo na ovaj način podržati mlade ljude u razvoju svoje kreativnosti i osmišljavanju inovativnih ideja koje su u današnje vrijeme zaista značajne za razvoj gospodarstva. "Cijelo društvo u svim svojim aspektima treba poticati inovativnost, stoga bi sustav trebao biti organiziran na način da potiče kreativnost i omogući lakše povezivanje onih koji imaju kreativne ideje s investitorima koji imaju sredstva i žele investirati u njihovu realizaciju. 

Obrazovni sustav i mediji
Značajnu ulogu tu ima obrazovni sustav u svojoj funkciji poticanja kreativnosti, kompanije otvorene prema novim idejama, sudionici tržišta kapitala spremni uložiti u inovativne projekte kao i razviti sustave i platforme koji omogućavaju lakše prikupljanje kapitala za implementaciju inovativnih ideja, kao primjerice platforma Funderbeam SEE, a posebno mediji i projekti ovakvog tipa. Tako je i u ovogodišnjem projektu Hrvatska pamet Hrvatskoj kroz kategoriju natječaja 'Inovativna Hrvatska' vidljiva uloga obrazovnog sustava i medija u poticanju studenata u osmišljavanju inovativnih proizvoda i usluga. Sve tri grupe finalista u ovoj kategoriji su entuzijastično prezentirale raznolike i inovativne ideje koje imaju potencijala za daljnji razvoj. Smatramo da ovakve projekte treba i nadalje poticati kako bi što više studenata dobilo priliku za predstavljanje i eventualnu realizaciju svojih inovativnih projekata", zaključila je Rosa Marić. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!