Najluksuzniji šoping centri su u Dubaiju i Dohi

Autor: Ozren Podnar , 10. listopad 2008. u 00:00

Usprkos padu potrošnje, šoping centri diljem svijeta sve su raskošniji i maštovitiji, osobito u novim gospodarskim divovima

Većina je novih centara iznikla iz narasle potražnje za luksuznom robom u zemljama koje su podarile najviše novih bogataša – Kini, Indiji, Rusiji i Brazilu. Rastuća srednja klasa tih zemalja potaknula je trgovce da otvore dućane na mjestima gdje su njihovi brendovi bili gotovo nepoznati do prije petnaestak godina. Danas na kineske potrošače otpada 12% globalne prodaje luksuzne robe, odnosno šest milijardi dolara.

Arapska neumjerenost
Ipak, majke svih šoping centara nalaze se u dijelu svijeta natopljenom crnim zlatom. Jedan od najistaknutijih planetarnih trgovačkih kompleksa, Wafi Mall u Dubaiju, diči se uređenjem koje odražava obilje i nesputano uživanje u moći. Građen u obliku egipatske piramide, ima zidove ukrašene hijeroglifima te kipove faraona pored zlatom obloženih stupova uzduž staza. Arapski butici, kao Eve N Black, nalaze se rame uz rame s europskim predstavnicima visoke mode poput Chanela i Missonija. U obilnoj ponudi od 30 restorana prednjače Seville sa španjolskim specijalitetima poput paelle, tortille i tapasa te Noble House, koji služi kineska jela. Wafi je samo jedan primjer koliko ekstravagantni i neumjereni mogu biti svjetski trgovački centri. Zbog vreline koja vlada na Srednjem istoku, kupovanje u zatvorenim prostorima znatno je udobnije, no raskoš šoping centara nije samo pitanje klimatskog uvjetovanja, već senzacionalnog provoda u carstvima konzumerizma.Za one koji putuju na Srednji istok imperativ je i obilazak Villagija u katarskoj Dohi. Pod stropom koji oponaša nebo, poput umjetnog nebeskog svoda iz “Truman Showa” s Jimom Carreyjem, ova mramorna palača nalikuje na holivudski set. To je tematski park sa stupovima, mostovima i ornamentima, samo što umjesto filmskih rekvizita nailazimo na više od 200 luksuznih dućana brendova kao što su Ralph Lauren, Dolce & Gabbana i Banana Republic.Nije neobično da Azija, kontinent šokantnih suprotnosti i stotina milijuna siromaha, sadrži još nekoliko centara iz bajke. Dovršen koncem 2007., The Emporio u New Delhiju okuplja najbolje stojeće Indijce željne javnog eksponiranja i statusnih simbola. Prema projektu majstorskog arhitekta Mohita Gujrara, raskošni je centar podignut u bogatunskoj četvrti Vasant Kunk te izgrađen od talijanskog mramora i poliranog drva uz detalje od blještave mjedi. Osim obilaska 90 ekskluzivnih indijskih i svjetskih butika, kupci se mogu gostiti u restoranima, uljepšavati se u salonima ljepote i čavrljati u ekskluzivnim klubovima za članove.

Indijsko blago
Hong Kong, jedno od najnapučenijih mjesta na kugli zemaljskoj, oskudijeva vodoravnim prostorom, ali se nesmetano diže u visinu. The Landmark je hongkonški odgovor na Trump Towers, a sastoji se od 48 katova visokog tornja Gloucester te od 47 visokog Edinburgha. Okuplja zadivljujuću kolekciju butika kao što su Gianfranco Ferre, Harvey Nichols, D&G i Ermenegildo Zegna, no najefektniji je dućan Shanghai Tang, etiketa kineske visoke mode, koja spaja kineske tradicionalne krojeve sa suvremenom modom i stilom. U sklopu centra je i luksuzni Mandarin Oriental Hotel sa šest zvjezdica i toplice Oriental Spa. Na krajnjem azijskom istoku, Tokyo Midtown nevjerojatan je spoj dizajna, umjetnosti, mode, hrane, posla i zabave. Rasprostranjen na šest zgrada, ovaj centar obuhvaća sve zamislive modne marke, a posjetitelje hrani širokim opsegom poslastica od japanske do francuske kuhinje. Ritz-Carltonov hotel pritom pruža dobrodošlicu i turistima i poslovnjacima. Drugi tokijski shopping centar, Roppongi Hills, ugošćuje uobičajene modne sumnjivce kao što su Escada, Christian Lacroix i Ann Sui, no uključuje i umjetnički muzej Mori Art. Prisutan je i zadivljujući popis restorana, od kojih prednjači L’Atelier Joela Robuchona. Dobrodošao dodatak su i kozmetički saloni, sportske dvorane, toplice i centar za čuvanje djece.

Otmjena stara Europa
S naglaskom na velike modne kuće kao što su Alexander McQueen, Bulgari and Chanel i uz dodatak tjednih modnih revija, pariški je Galleries Lafayette mjesto na koje navraćaju mondene pariške dame i gospoda. Kozmetički saloni u prizemlju nude sve zamislive proizvode za ljepotu i njegu potrošačima dubljeg džepa. Restoran Laurier na prvom katu, pod vodstvom slavne braće Mavromatis, služi vrhunska grčka jela. Povrh svih delicija, tu je i Lafayette Gourmet, odjel isključivo s barovima, restoranima i counterima za degustaciju. Number & Bluewater u engleskoj grofoviji Kent spaja vrhunske dizajnerske dućane poput Lacostea, Storma i A/X Exchangea s tipično britanskim trgovinama kakve očekujete susresti u londonskom Oxford Streetu. Središte luksuznog kupovanja u Škotskoj je The Walk, na prestižnom edinburškom St. Andrew Squareu. The Walkom dominira velik dućan Harveyja Nicholsa, no prisutni su i butici Louisa Vuittona, Calvina Kleina, Armanija i Mulberryja. Najspektakularniji je dućan DAKS Simpson Ltd. u kojemu kupci mogu po astronomskoj cijeni naručiti komad odjeće od vrhunskog krojača. Centar Ohotnij rjad glavno je okupljalište Moskovljana koji žele svoje s mukom (ili bez nje) stečene rublje potrošiti na luksuznu robu koju donedavna nisu mogli nabaviti unutar državnih granica.Troetažno je zdanje sagrađeno pod zemljom blizu Crvenog trga i to je jedan od najvećih šoping centara u svijetu. Inicijativu za gradnju ovog spomenika konzumerizmu novih bogataša dao je moskovski gradonačelnik Jurij Lužkov, a cijena podizanja iznosila je strahovitih 350 milijuna dolara. Ovdje možete kupovati, jesti, kuglati se i gledati filmove, a kupci mogu uzbuđeno kliziti između stotinjak dizajnerskih dućana među kojima su Yves Rocher, Tommy Hilfiger i Diesel.

Šoping pod vedrim nebom
Dok su trgovački centri klasičnog, natkrivenog formata, hit kod više srednje klase širom globusa, SAD je obnovio zanimanje svoje klijentele centrima na otvorenom. Lifestyle centri besprijekorno su uređena imanja koja nude ukusno objedovanje, zabavne sadržaje i pristup skupocjenoj robi, a sve uz ugodnu šetnju pod vedrim nebom. U SAD-u se ove godine gradi 69 centara na otvorenom, dvostruko više nego prošle godine. Neovisno o cvjetanju otvorenih centara, SAD se i dalje diče nizom blistavih shopping mallova, od manhattanskog The Shops at Columbus Circle do Via Bellagija u Las Vegasu.The Shops je smješten unutar Time Warner Centera na donjegradskom Manhattanu. Šoping centar, kojeg je Forbes opisao kao “mjesto na kojemu možete zamisliti Carrie i njene prijateljice iz Seksa i grada”, obuhvaća samo 52 dućana, i to samo za platežno najsposobnije kupce. Budući da je dopunjen i uredskim prostorima i ekskluzivnim restoranima, pučanstvo u njemu može naporno raditi i potom se ležerno zabavljati ili žestoko rekreirati u Equinox Fitness Clubu. Ako ste voljni za degustaciju platiti 400 dolara, onda je sushi restoran Massa kao stvoren za vas. Tu je i širom SAD cijenjeni Per Se, s osebujnom kombinacijom američkih i francuskih jela. Ako je cijeli Las Vegas kolosalni trgovački centar, onda je Via Bellagio njegov odjel za luksuznu robu, od Prade i Hermesa do Freda Leightona, teško ćete pronaći prvorazrednog dizajnera koji ovdje nije zastupljen.Zakopan unutar ekskluzivnog lasvegaskog hotela u venecijanskom stilu, The Grand Canal Shoppes pruža posjetiteljima prehrambene užitke svjetske klase i otmjeno kupovanje u okružju koje nadahnjuje. Bilo da šećete s voljenom osobom po popločanoj stazi ili se opuštate na pravoj talijanskoj gondoli, doživjet ćete iskustvo europskog šopinga, a sve uz zvuke serenada u izvedbi uličnih umjetnika. Bal Harbour Shop, proglašen vodećim trgovačkim centrom u SAD, stjecište je trendi kupaca u Miamiju i okolici. Dućani unutar kompleksa uključuju Yves Saint Laurent, Fendi, Escadu, Bulgari, Just Cavalli, Jimmy Choo – zapravo sve što vam srce zaželi. Bal Harbour smješten je uz rub vode i okružen bujnim tropskim palmama. Upravo ono što se i očekuje od najljepšeg i najsunčanijeg grada američke istočne obale.

Melbourne

Šoping centar u zgradi pošte
Centar GPO Meka je za potkožene kupce u Melbourneu. Zgrada u neorenesansnom stilu više je do stoljeća služila kao poštanski ured. Kad ju je 2001. uništio požar, obnovljena je i otvorena kao GPO, trgovački centar koji predstavlja australske dizajnere poput specijalista za lokalne dizajnere Waynea Coopera, proizvođača bikinija Zimmermana i kreatora haljina Leonu Edmiston.

Dubai Mall

Majka svih šoping centara
U arapskom svijetu nijedan šoping centar nije privukao toliku pozornost kao Dubai Mall ili Mall of the Emirates, čije je svečano otvaranje predviđeno za 30. listopada ove godine. Dubai Mall u Ujedinjenim Emiratima nije samo trgovački centar nego izletište za provođenje slobodnog vremena u najraskošnijem zamislivom okruženju.

Nakon šopinga na skijanje
Radi se o divovskom kompleksu od stakla i čelika, koji uključuje 14 Cinestarovih kinodvorana, kazališno-umjetnički centar Dubai Community, zabavni park Magic Planet, ogroman akvarij, klizalište olimpijskih dimenzija i najluđe od svega, Ski Dubai – zatvoreno skijalište u zapadnoj Aziji!

Pariz u Dubaiju
Između ništa manje od 1200 dućana, glavne su uzdanice francuska robna kuća Lafayette Galleries, njena prva podružnica na Srednjem istoku, te butici poput Missonija, Bois & Chiffona, Reissa, Marca Jacobsa i Harveyja Nicholsa. Gastronomske porive zadovoljit će niz izvrsnih restorana i barova, koji nude namirnice raznih orijentacija i stilova, od libanonske kuhinje u Karamu, mediteranske dijete u Salmontiniju, međunarodnog menija u Sezzamu do pivnice St. Maxim’s.

Ali Babina pećina
Ako vam se veoma svidio boravak u Dubai Mallu i ako imate financijskih argumenata, možete odsjesti u hotelu Kempinski u sklopu trgovačkog centra, objektu s pet zvjezdica i 400 soba. I sam je hotel “Ali Babina pećina” s blagom u vidu najmodernijeg centra za fitness, ljekovitom kupkom, bazenom i teniskim igralištima.

Komentirajte prvi

New Report

Close