Najbolji automatski mjenjač na tržištu

Autor: Saša Vejnović , 17. svibanj 2011. u 22:00

Linija je i dalje elegantna i koliko god sličila nekim prethodnim modelima, ipak djeluje dovoljno svježe da ukrade dosta znatiželjnih pogleda na ulici

Kult Passata u Hrvata teško je shvatiti ako ste imali dodira tek s inficiranima ovom zaluđenošću, ali ne i sa samim automobilom. Pored tako velike konkurencije na tržištu u tom segmentu, teško je razumjeti tu bezuvjetnu odanost suzdržanom njemačkom dizajnu. No nakon što smo se tjedan dana družili s novim Passatom, stvari su postale jasnije. Vanjski izgled jest profinjen i ponešto se razlikuje od prethodne serije, ali ne obara s nogu poput znatno emotivnije serije “cc”. Passat je tako, da bi se mogao uopće zvati novim, dobio nova stražnja svjetla, što je možda najupadljiviji detalj jer ona više nisu okrugla, već su sad izdužena. Linija je i dalje elegantna i koliko god sličila nekim prethodnim modelima, ipak djeluje dovoljno svježe da ukrade dosta znatiželjnih pogleda na ulici.

I ovaj se Passat pokreće tek umetanjem plastičnoga ključa u prostor s desne strane upravljača. Dovoljno ga je utisnuti do kraja, a automobil će umjesto vas odraditi sav posao. Zanimljivo i praktično iako su mogli otići i korak dalje pa ugraditi tek gumb za paljenje kako se ključ ne bi ni morao vaditi iz džepa. Središnjim stupom dominira ekran osjetljiv na dodir koji, među ostalim, i olakšava parkiranje, pokazujući udaljenost od automobila i prepreke. Iako poslovično suzdržani, Nijemci su se odlučili na radikalan dizajnerski potez pa u prednju ploču ugradili mali analogni sat. U redu, mogao je sat biti i digitalan što bi bilo daleko veće odstupanje od njihovih dosadašnjih dizajnerskih pravila, no ovim satićem doista je podignut cjelokupni dojam unutrašnjosti. Sjedala su prilično tvrda, no pokazalo se da je naš strah od neudobne vožnje bio potpuno neopravdan. Zapravo je nevjerojatno kako se u tako tvrdim sjedalima vozač može osjećati udobno i nakon dugog puta doista nimalo umorno. No koliko god bili opčinjeni unutrašnjošću, prava vrijednost ovog automobila dolazi do izražaja tek kad ga upalite i prevalite prve kilometre. Jer srce i duša testnog Passata bili su izvrstan dvolitreni turbodizelaš uparen s vjerojatno najboljim automatskim mjenjačem na tržištu, poznatim DSG-om. Ovaj dvojac toliko oduševljava da nikad nećete požaliti što parkiranje niste našli iz prve pa morate još malo kružiti. Da se ne potroši baš ni kap više nego što je potrebno, brine se funkcija stop-start koja gasi automobil pri zaustavljanju, a pali ga čim pustite kočnicu. Sustav radi vrlo dobro, a čini se i da djeluje jer smo u prosjeku trošili oko šest litara dizela, što je tek nešto više od deklarirane potrošnje. Osnovna cijena Passata s ovim motorom je oko 235.000 kuna, dok je testni model stajao 244.000 kuna.




Komentirajte prvi

New Report

Close