Holivudski hitovi već od iduće godine snimat će se po 'kineskom ukusu'

Foto: Getty Images Foto: Getty Images

Kineske kino-blagajne imat će 2020. najveći prihod u svijetu, procjenjuje konzultantska kuća PwC.

Svjetski filmski centar - Hollywood - već će od iduće godine “progovoriti kineski”, ako je suditi po procjenama znatnog uspona kineske produkcije uslijed osvajanja globalne vodeće pozicije među kino-tržištima. Kako prodaja kino-ulaznica na američkom tržištu opada jer se gledatelji okreću streaming servisima poput Netflixa ili jednostavno “skidaju” filmove s piratskih stranica, tako je u kineskim kino-dvoranama sve veća gužva.

Rekord prošle godine

Prema izvješću konzultantske kuće PricewaterhouseCoopers (PwC), već iduće godine Kina će postati najveće kino-tržište na svijetu. Još prošle godine Kinezi su na kino-blagajnama ostavili 9,9 milijardi dolara, a ta bi zarada 2023. trebala skočiti na vrtoglavih 15,5 milijardi dolara.

Za usporedbu, u SAD-u i Kanadi zarada od kino-ulaznica dosegla je 2018. godine 11,9 milijardi dolara, pokazuju podaci Američke filmske udruge. Valja naglasiti kako su kineske kino-blagajne u prvom tromjesečju prošle godine prvi puta u povijesti nadmašile prihod američkih konkurenata. Rast kineskog tržišta bit će rezultat većeg broja posjetitelja s jedne strane, ali i viših cijena ulaznica s druge, ističe se u PwC-ovu izvješću.

Broj kino-dvorana u idućih nekoliko godina rast će po godišnjoj stopi od 4,6 posto i očekuje se da će 2023. dosegnuti 75.406 dvorana. S druge strane, još je uvijek velika razlika u cijeni kino-ulaznica u Kini i Americi.

Dok je lani prosječna cijena iznosila 5,1 dolar, u američke kino-dvorane nije se moglo ući bez plaćanja 9,3 dolara. Do 2023. cijena kineske kino-ulaznice u prosjeku će dosegnuti 5,7 dolara, a u SAD-u 9,6 dolara. Stanley Rosen, profesor političkih znanosti na sveučilištu Južne Kalifornije smatra kako je američka filmska industrija već svjesna da velik dio prihoda počinje dolaziti iz Kine.

“Do 70 posto prihoda od kino-ulaznica za filmske hitove dolazi iz inozemstva, a ne iz Sjeverne Amerike, a Kina ima veliki udjel u tome”, kazao je Rosen. S obzirom na to, holivudski producenti svjesni su ukusa kineske publike. Naime, više od trećine najprofitabilnijih filmova na kineskom tržištu u posljednje dvije godine snimljeni su u Americi.

Vlastiti filmovi

No, Kina sve više želi snimati vlastite filmove, kako iz financijskih pobuda, tako i motivirana nacionalnim ponosom. Kompanija Dalian Wanda otvorila je 2012. najveći filmski studio na svijetu koji je u to vrijeme ocijenjen kao kineski odgovor Hollywoodu. Već 2018. Dalian kupuje čuveni američki lanac kino-dvorana AMC.

Ulazak kineskog kapitala u američku filmsku industriju posebno je primjetan posljednjih godina. Između 1997. i 2013. godine Kina je financijski sudjelovala u produkciji svega 10-ak posto od stotinu najgledanijih filmova snimljenih u tom razdoblju.

No, već u idućih pet godina broj produkcija u kojima je bio kineski novac narastao je na 41 film. “Kina želi postati najveće filmsko tržište na svijetu što je prije moguće i Hollywood je u tome esencijalno važan”, ističe Stanley Rosen.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve