Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako je konkurencija pregazila DM-ova najjačeg konkurenta

Autor: Poslovni.hr
02. ožujak 2012. u 13:50
Podijeli članak —

Najveći njemački lanac drogerija Schlecker pretrpio je velike gubitke te će vjerojatno morati zatvoriti svaku drugu filijalu, ukoliko želi opstati. Time bi bez posla moglo ostati na tisuće radnika, piše Deutsche Welle.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Arnd Geiwitz, odvjetnik nadležan za sva pitanja vezana za stečaj ovog poduzeća, izjavio je kako poduzeće može opstati, premda je za preživljavanje potrebno poduzeti neke drastične mjere kao što su primjerice zatvaranje svake druge filijale čime će svoja radna mjesta izgubiti više od polovice zaposlenika. Trebalo bi biti zatvoreno oko 3.000 filijala, od ukupno 6.000 koliko ih ima diljem zemlje, dok bi 13.500 radnih mjesta trebalo ostati sačuvano. Navodi se kako ove mjere neće utjecati na one filijale koje su od nedavno prešle u vlasništvo poduzeća IhrPlatz, koje također pripada obitelji Schlecker kao i ostale podružnice u inozemstvu.

Najveći njemački lanac drogerija Schlecker pretrpio je velike gubitke te će vjerojatno morati zatvoriti svaku drugu filijalu, ukoliko želi opstati. Time bi bez posla moglo ostati na tisuće radnika, piše Deutsche Welle.

Arnd Geiwitz, odvjetnik nadležan za sva pitanja vezana za stečaj ovog poduzeća, izjavio je kako poduzeće može opstati, premda je za preživljavanje potrebno poduzeti neke drastične mjere kao što su primjerice zatvaranje svake druge filijale čime će svoja radna mjesta izgubiti više od polovice zaposlenika. Trebalo bi biti zatvoreno oko 3.000 filijala, od ukupno 6.000 koliko ih ima diljem zemlje, dok bi 13.500 radnih mjesta trebalo ostati sačuvano. Navodi se kako ove mjere neće utjecati na one filijale koje su od nedavno prešle u vlasništvo poduzeća IhrPlatz, koje također pripada obitelji Schlecker kao i ostale podružnice u inozemstvu.

Broj trgovina ovog lanca smanjuje se već godinama, iako se u svakoj većoj njemačkoj shopping ulici nalazi se barem jedna trgovina ovog lanca . Samo je prošle godine zatvoreno oko 1.400 trgovina, dok je prema službenim podacima iz 2010. godine „Schlecker“ zaradio oko 6,6 milijardi eura, uz operativni gubitak od oko 100 milijuna eura. Prošle godine ovo poduzeće je u javnost iznijelo i podatak o tome kako već 3 godine posluje s gubicima.

Najveći problem Schleckera je iznimna konkurencija, prvenstveno lanci poput “DM-a” i “Rossmann-a” koji imaju manje filijala, ali su daleko profitabilniji. Tako su DM i Rossmann, za razliku od Schleckera, otvarali nove filijale, dok je DM-ova dobit iznosila čak 6,2 milijardi eura. Osim toga, DM je ulagao u modernizaciju i komunikaciju s ciljanim javnostima, a Schlecker stagnira i zaostaje još od svog osnutka 1975. godine. Lanac posljednjih godina nije mogao ostati konkurentan ni po cijenama iako je u početku imao uspjeha upravo zahvaljujući strategiji niskih cijena. Poduzeće je investiralo u modernizaciju i sanaciju trgovina i u ponudu, no sve se čini kako su te mjere poduzete prekasno.

Kao jedan od razloga neuspjeha navodi se i neuspješni PR. Otac i osnivač ovog lanca Anton Schlecker gotovo nikada nije naučio njegovati odnose s javnošću pa je tako svako spominanje poduzeća u javnosti uglavnom uvijek bilo u negativnom kontekstu, piše DW.

(pd)

Autor: Poslovni.hr
02. ožujak 2012. u 13:50
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close