Nizozemski Heineken je ponovno zainteresiran za preuzimanje Pivovarne Laško, tvrde neimenovani izvori ljubljanskih Financi. Međutim, u Pivovarni Laško tvrde da nisu primili ponudu za preuzimanje. Isti takav odgovor dobili smo i od Ane Kljaić, osobe zadužene za odnose s javnošću Karlovačke pivovare. Prema Financama, Heineken bi za preuzimanje poslovanja s napitcima Pivovarne Laško morao ponuditi između četrdeset i pedeset eura po dionici, samo da bi Laško opravdalo ne tako davno ni zaboravljeno preuzimanje Pivovarne Union.
Stara priča
Prve glasine o preuzimanju Pivovarne Laško od Heinekena pojavile su se još prije dvije godine kad je tadašnji voditelj poslovnog razvoja Heinekenove podružnice Brau Union AG Josef Nagl izjavio da ih zanima suradnja i kupnja manjeg udjela u toj slovenskoj pivovari. Heineken je vlasnik 28 europskih pivovara, između kojih i Karlovačke. U Pivovarni Laško nemaju nikakve informacije o tome da je netko njihovim vlasnicima ponudio da kupi njihove dionice, a uprava tvrdi da ih prodaja ne zanima. Bez odluke predsjednika Uprave Boška Šrota, koji preko prijateljskih kompanija ima u rukama više od pedeset posto kapitala, prodaja nije moguća. Za moguću prodaju je Pivovarna Laško postavila prilično visoku cijenu kada je 2005. godine od današnjeg InBebva udjel pivovare Union kupila po 380 eura po dionici. Samo da bi nadoknadili troškove kupnje Uniona, Pivovarnu Laško uprava bi morala prodati po ne manje od četrdeset do pedeset eura po dionici, i to samo za proizvodnju napitaka, koja čini dvije trećine poslovanja kompanije. Cijena dionice Pivovarne Laško ovih je dana nešto viša od pedeset eura po dionici. Grupa Pivovarne Laško u prošloj je godini ostvarila 279 milijuna eura prihoda od prodaje što je pet posto više nego u 2005. pri čemu je udjel matičnog poduzeća u prihodima grupe bio jednak jednoj trećini. Viši prihodi od prodaje su u cjelini posljedica povećane prodaje na domaćem tržištu gdje se proda 85 posto cjelokupne proizvodnje. U usporedbi s godinom prije prihodi su porasli za devet posto. Na stranim je tržištima Pivovarna doživjela još jednu katastrofalnu godinu: prodaja se smanjila za jednu petinu. Dodatno su na poslovanje Laškog osjetno utjecale i porezne obveze tako da je čista dobit na razini grupe dosegla 15,3 milijuna eura i bila je 13 posto niža nego godinu prije. Uz dosadašnji neuspjeh projekta udruživanja slovenskih proizvođača pića zapravo je zanimljivo da je Pivovarna Laško, čim je začepila financijsku rupu, odlučila krenuti u nova ulaganja izvan svoje osnovne djelatnosti pa tako želi preuzeti najvećeg nakladnika Delo. Kupnja četvrtine Mercatora je Laškom pala u naručje i srećom se pokazala kao vrlo uspješno ulaganje jer bi u slučaju prodaje sad zaradili više od sto milijuna eura.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu