Francuska odlučna: Ministar prometa zagovara da jeftine avio-karte odu u povijest

Autor: Poslovni.hr , 05. rujan 2023. u 15:37
Foto: Unsplash

Dok se avio-kompanije utrkuju kako bi privukle što više putnika, Francuska je oštro protiv jeftinih avio-karata, jer cijena koju plaća planeta se ne može uspoređivati ili mjeriti.

Letenje danas više nije luksuz. Postoji mnogo avio-kompanija koje putnicima nude jeftine karte do skoro svih destinacija širom svijeta. Međutim, iako one ne koštaju putnike previše, koštaju nas sve globalno mnogo, što je problem koji za sada nema rješenje, piše B92.

Opće je poznato da su avioni možda i najveći zagađivači okoline, a popularnost ove vrste saobraćaja pravdaju i sve niže cijene karata. Dok se avio-kompanije utrkuju kako bi privukle što više putnika, Francuska je oštro protiv jeftinih avio-karata, jer cijena koju plaća planeta se ne može uspoređivati ili mjeriti.

Francuski ministar prometa je izjavio da će predložiti čelnicima zemlja članica EU da promjene politiku minimalnih cijena letova. Clément Beaune, navodi da se želi boriti protiv društvenog i ekološkog zagađivanja i da avionske karte od 10 eura više nisu realne, misleći na cijene niskotarifnih avio-prijevoznika.

Jesu li skuplji letovi rješenje?

Putnici koji često putuju snose i najveću odgovornost. Prema istraživanju koje je objavilo društvo za klimatske kampanje Possible, u Francuskoj 2% ljudi ide na polovinu svih letova. 15% Britanaca ide na 70% letova, a 8% Holanđana koristi 42% od svih letova.

Međutim, adekvatnog rješenja nema. Karte za vlak su dvostruko skuplje od avio-karata. Samo 12 željezničkih linija pokazalo se kao brzo, pouzdano i jeftinije od letova, na 112 najvažnijih ruta koje je analizirao Greenpeace.

Francuska je u maju ove godine uvela zabranu nekih domaćih letova. Pogođeni su letovi koji bi se mogli zamijeniti putovanjima vlakom kraćim od dva i po sata. Klimatski aktivisti i organizacije kritizirali su francusku vladu rekavši da zabrana ne ide dovoljno daleko da bi utjecala na štetne emisije koje proizvode avioni.

Izvršni direktor Rayanaira bio je vrlo neprijateljski nastrojen prema sličnim mjerama uspoređujući takve poteze kao kontrolu poput one u Sjevernoj Koreji. Isto se dogodlo i kada je Austrija u travnju 2020. objavila da želi zabraniti da cijene avio-karata budu niže od stvarnih poreza i naknada. To bi značilo u prosjeku najnižu cijenu od oko 40 eura po letu po osobi.

Za sada jeftine karte ostaju u prodaju, i bit će sigurno još neko vrijeme prisutne. Ovakvu politiku za sada podržavaju samo liberalnije vlade zemalja kao što su Švedska ili Nizozemska. Francuska još uvijek nema podršku glavnog partnera, Njemačke, kako bi uspješno progurala ovu ideju.

Komentirajte prvi

New Report

Close