Malo je poznato da jedna od najvećih svjetskih kompanija, Koch industries, dio svog uspjeha duguje i posebnoj metodi upravljanja nazvanoj "Market based management" (MBM). Ova metoda kojoj je glavni cilj "običnim" zaposlenicima pružiti veću slobodu u odlučivanju o kompanijskim procesima, predmet je proučavanja mladog profesora ekonomije Anthonyja J. Evansa sa londonske Europske Biznis škole (ESCP Europe Business School) koji povremeno u Zagreb dolazi predavati "Kvantitativne metode i osnove ekonomije" na MBA programima Cotrugli Business škole. Iako je tek ušao u tridesete, Evans je već savjetovao preko 2000 menadžera, radio mnoga istraživanja u tranzicijskim zemljama, s velikim brojem javnih i privatnih poduzeća, što je rezultiralo knjigom "Neoliberalna revolucija u Istočnoj Europi: ekonomske ideje iz komunizma prema tranziciji". U razgovoru za Poslovni dnevnik detaljnije objašnjava MBM metode.
Što je 'market based management' (MBM)?
To je metoda upravljanja koju je osmislio Charles Koch, čelni čovjek Koch Industriesa. On je tvrtku Koch uspio razviti u jednu od najvećih svjetskih kompanija i MBM je jedan od ključnih faktora zašto je ta kompanija danas tako velika te dalje nastavljaju rasti. Ideja koja stoji iza MBM metode jest ta da se radnike uključuje u proces odlučivanja u vođenju tvrtke, a ne da poduzetnici koji vode kompanije sami donose vrhovne odluke, kao što je to inače slučaj. MBM metoda želi pretvoriti sve zaposlenike u poduzetnike kako bi se mogle donijeti valjane odluke za kompaniju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu