Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Postignut dogovor o brzoj prugi Torino – Lyon

Autor: Silvije Tomašević
01. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Od devet milijardi eura, koliko će ukupno stajati izvedba projekta, Italija će platiti 69 posto, a Francuska 31 posto

Postignut je sporazum između talijanske vlade i gradonačelnika mjesta u dolini Susa (Valle di Susa), pokraj talijansko-francuske granice, o gradnji brze pruge Torino – Lyon. Upravo zbog višegodišnjih prosvjeda građana te doline u Italiji bila je zaustavljena svaka mogućnost izgradnje pruge, koju osim Italije i Francuske financira i Europska unija.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Građani su se protivili da pokraj njihovih mjesta prolazi brza pruga, te su držali kako je moguće iskoristiti stare pruge i prije svega su se protivili izgradnji novog tunela od 57 kilometara. No suglasje je postignuto i u ponedjeljak potpisan je dokument o dogovoru od šest stranica. Gradonačelnici mjesta doline Susa koji su mjesecima, od rujna 2005. godine, dakle još u vrijeme prijašnje vlade Silvija Berlusconija, prosvjedovali zajedno s građanima protiv brze pruge i tunela, uspjeli su u promjenama od početnog plana, koje će, vjerojatno, projekt poskupiti za oko dvije milijarde eura. Istina, negdje će se i uštedjeti zahvaljujući određenim promjenama u prvotome planu. Od oko 9 milijardi eura koliko će stajati nova pruga s tunelima Italija će platiti 69 posto, a Francuska 31 posto. Riječ je o pruzi od 72 km, od kojih će 57,1 km biti u tunelu. U prošloj godini Europska unija već je odobrila 671,8 milijuna eura za početne projekte i radove. Sada na pravcu Torino – Lion godišnje prođe 28,5 milijuna tona robe od kojih čak 22 milijuna tona cestom, a samo 6,5 milijuna prugom. Prema dogovoru s gradonačelnicima doline Susa, roba će se seliti s kamiona na željeznicu, a predviđa se kako će u 2030. godini tim pravcem ići oko 66,2 milijuna tona robe. Cijeli projekt trebao bi biti zaključen 2010., s time što će radovi na ispitivanjima terena i ostalome odmah započeti, a prvi vlak bi tom prugom trebao krenuti prije 2020. Inače, taj se projekt počeo planirati početkom devedesetih godina, a prvo gradilište otvoreno je u Francuskoj, u mjestu Modane, u srpnju 2002.

Postignut je sporazum između talijanske vlade i gradonačelnika mjesta u dolini Susa (Valle di Susa), pokraj talijansko-francuske granice, o gradnji brze pruge Torino – Lyon. Upravo zbog višegodišnjih prosvjeda građana te doline u Italiji bila je zaustavljena svaka mogućnost izgradnje pruge, koju osim Italije i Francuske financira i Europska unija.

Građani su se protivili da pokraj njihovih mjesta prolazi brza pruga, te su držali kako je moguće iskoristiti stare pruge i prije svega su se protivili izgradnji novog tunela od 57 kilometara. No suglasje je postignuto i u ponedjeljak potpisan je dokument o dogovoru od šest stranica. Gradonačelnici mjesta doline Susa koji su mjesecima, od rujna 2005. godine, dakle još u vrijeme prijašnje vlade Silvija Berlusconija, prosvjedovali zajedno s građanima protiv brze pruge i tunela, uspjeli su u promjenama od početnog plana, koje će, vjerojatno, projekt poskupiti za oko dvije milijarde eura. Istina, negdje će se i uštedjeti zahvaljujući određenim promjenama u prvotome planu. Od oko 9 milijardi eura koliko će stajati nova pruga s tunelima Italija će platiti 69 posto, a Francuska 31 posto. Riječ je o pruzi od 72 km, od kojih će 57,1 km biti u tunelu. U prošloj godini Europska unija već je odobrila 671,8 milijuna eura za početne projekte i radove. Sada na pravcu Torino – Lion godišnje prođe 28,5 milijuna tona robe od kojih čak 22 milijuna tona cestom, a samo 6,5 milijuna prugom. Prema dogovoru s gradonačelnicima doline Susa, roba će se seliti s kamiona na željeznicu, a predviđa se kako će u 2030. godini tim pravcem ići oko 66,2 milijuna tona robe. Cijeli projekt trebao bi biti zaključen 2010., s time što će radovi na ispitivanjima terena i ostalome odmah započeti, a prvi vlak bi tom prugom trebao krenuti prije 2020. Inače, taj se projekt počeo planirati početkom devedesetih godina, a prvo gradilište otvoreno je u Francuskoj, u mjestu Modane, u srpnju 2002.

Autor: Silvije Tomašević
01. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close