Sto srpskih najuspješnijih kompanija imalo je lani neto dobit od 950,6 milijuna eura, a što je 22,3 posto ukupne ostvarene dobiti. Najviše ih je iz Beograda, čak 46 posto, ali taj podatak ne daje najprecizniju sliku o lokaciji najuspješnijih tvrtki jer su mnoge koje posluju u unutrašnjosti registrirane na beogradskim adresama gdje im se nalaze predstavništva.
Republički zavod za razvoj (RZZR) u prikazu najuspješnijih kompanija napravio je podjelu između privatnih i javnih, odnosno državnih poduzeća. Gledano ukupno, najveću neto dobit u 2007. godini imalo je javno poduzeće Telekom, najveći operater mobilne telefonije, što iznosi 150,3 milijuna eura. Slijedi također državna kompanija, Naftna industrija Srbije, s dobiti od 105,1 milijuna eura. Podaci o poslovanju u prvih šest mjeseci 2008. godine pokazuju kako je NIS imao dobit od 300 milijuna eura, što se objašnjava njegovim monopolističkim položajem. I u privatnom sektoru najveću dobit od 83,9 milijuna eura imao je operater mobilne telefonije norveška kompanija Telenor, koja je prije dvije godine kupila domaći Mobtel za 1,5 milijardi eura. Iako je za srpske prilike dobit Telenora impresivna, trebat će mu još dosta vremena za povrat uloženog novca. Nakon Telenora na popisu najprofitabilnijih privatnih kompanija slijedi Hemofarm, farmaceutska kuća iz Vršca s dobiti od 40,8 milijuna eura. Hemofarm je u vlasništvu njemačke kompanije Stada koja ga je kupila za gotovo pola milijarde eura. Od inozemnih kompanija koje su kupile domaće tvrtke slijedi američki Philip Morris koji je u niškoj tvornici duhana ostvario dobit od 32,4 milijuna eura i time se na ljestvici najupješnijih pozicionirao na četvrtom mjestu. Duhanska industrija je zaštićena od inozemne konkurencije visokim trošarinama na uvozne cigarete, ali ulaskom Srbije u Ceftin sporazum taj režim se mijenja tako da se trošarina izjednačava, ali se povećavaju carinske pristojbe. Od domaćih privatnih kompanija sa 35,1 milijun eura ostvarene dobiti prvi je Invej, u vlasništvu kontroverznog biznismena Predraga Rankovića Peconija, koji skriva identitet od javnosti.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu