U vašem automobilu postoje tri vrste kontrolnih lampica: Jednu kategoriju nikako ne smijete ignorirati

Autor: Poslovni.hr , 21. siječanj 2021. u 09:46
foto: pixabay

Sigurno vam se u vašoj vozačkoj karijeri barem jednom dogodilo da vam se na instrumentoj ploči vašeg vozila pokaže neki od svjetlećih simbola potencijalnog tehničkog problema.

Onog trenutka kad date kontakt za paljenje vašeg vozila, na instrumentnoj ploči pred vozačem se upali cijeli niz svjetlećih lampica različitih simbola. To je napravljeno najmanje iz dva osnovna razloga; prvi je provjera ispravnosti lampica, a drugi da upozore vozača na potencijalni tehnički problem.

Da u vašem automobilu postoje sigurnosni sustavi koji sprječavaju manja ili veća oštećenja vašeg vozila, poznato je velikoj većini vlasnika i vozača automobila. Sigurno vam se u vašoj vozačkoj karijeri barem jednom dogodilo da vam se na instrumentoj ploči vašeg vozila pokaže neki od svjetlećih simbola potencijalnog tehničkog problema, piše tportal.

Signalne lampice prema boji možemo podijeliti u tri osnovne kategorije; zelene, narančaste i crvene. Zelene su one najbenignije, poput signala da su vam upaljena npr. kratka svjetla (iako naravno, plava lampica označava da su vam upaljena duga svjetla), pokazivači smjera i slično. Neki od zelenih simbola ostaju upaljeni cijelo vrijeme vožnje i dovoljno je samo znati o čemu je zapravo riječ.

One ozbiljnijie, narančaste boje, signaliziraju da je riječ o nekom tehničkom problemu na koji svakako treba obratiti pažnju. Iako niti ove lampice nisu benigne, one zapravo najblaže rečeno nisu trenutna opasnost po vaše vozilo. Ipak, nemojte nikako ignorirati takvo upozorenje. Primjeri ovog slučaja su npr. nedostatak tekućine za pranje vaših stakala u sustavu ili niska količina goriva u vašem spremniku (rezerva). Dovoljno je samo da nadotočite posudu ovog sustava za pranje stakala ili spremnik goriva.

Treći i najopasniji slučaj je onaj s crvenim lampicama, i takva upozorenja nikako ne biste smjeli ignorirati čak niti na neko kraće vrijeme. To se odnosi kao npr. u slučajevima kada vam nedostaje ulje u motoru, tekućina kočionog sustava ili su vam istrošeni dijelovi sustava kočenja (disk pločice, diskovi,..). To može biti i crvena lampica mjenjačkog sklopa, ali isto tako može značiti i da vam je npr. podignuta ručna kočnica ili da niste vezali sigurnosni pojas. Logično je da se slučaju kad vam se upali crvena lampica (naravno, osim onih poput podignute ručne kočnice, sigurnosnog pojasa i sl.) ne možete dalje voziti (bez mogućih posljedica) a da ne odete u najbližu ovlaštenu srevisnu radionicu ili ne pozovete vučnu službu.

Ipak, možda najpodmukliji slučaj kojem često ne poklanjate dovoljno pažnje je neispravnost samih svjetlećih lampica. Uzrok tome svakako je i izuzetno kratko vrijeme kontrolnog paljenja svih simbola na instumentnoj ploči, pa u šumi svih lampica ne primjećujete da jedna nije upaljena. Budite oprezni i kad je riječ o ovom slučaju.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentari (1)
Pogledajte sve
Objava čeka odobrenje

New Report

Close