Testiranjima za posao ciljaju milijun dolara

Autor: Bernard Ivezić , 14. ožujak 2019. u 08:00
Foto: Getty Images

Munjevit rast počeli bilježiti kad su se iz testova za programere proširili u testiranje projektnih menadžera, prodavača….

Hrvatska softverska tvrtka TestDome novi je brzorastući igrač na svjetskom tržištu cloud rješenja za ljudske potencijale (HR).

Prije pet godina, u svojoj prvoj godini rada, prihod joj se popeo nadomak milijun kuna, a ove godine očekuje da će premašiti milijun dolara. TestDome, cloud platforma za inicijalnu provjeru znanja, odnosno predselekciju kandidata za intervju za posao koriste menadžeri u više od 3700 tvrtki diljem svijeta, među inima u eBayju, PayPalu, ABB-u, Turkish Airlinesu, First Dati, uključujući i headhuntere poput američkog Hudsona.

I GemBox koriste velikani
Željko Švedić, suosnivač i većinski vlasnik TestDomea kaže da im je ideja da automatiziraju testiranje kandidata za posao donijela munjevit rast.  "Dvije godine od pokretanja posla bili smo na nuli, u posljednje četiri godine narasli smo za gotovo pet puta i s četiri zaposlenika došli na njih devet. Lani smo pak rasli 50 posto u prihodima na 867.000 dolara", kaže Švedić.

Dodaje da je posao s TestDomeom lani čak premašio njegov prvi startup GemBox, tvrtku specijaliziranu za proizvodnju komponenti za softversku industriju. GemBox, naime, ima više od 6000 krajnjih korisnika među kojima su najveća softverska kompanija na svijetu Microsoft, najveći proizvođač čipova Intel, ali i kompanije poput naftnog diva BP-a, zatim DHL-a i Deutsche Banka te UEFA-e i NASA-e. Švedić, koji je i sam karijeru započeo u Microsoftu u Hrvatskoj da bi zatim dvije godine radio kao programer u SAD-u i potom pokrenuo GemBox, kaže da je u ovaj novi biznis odlučio ući s poslovnim partnerom.

 

Švedić

U prošloj godini TestDome je uspio u prihodima rasti 50 posto, na 867.000 dolara.

TestDome je osnovao zajednički s Marijom Živićem, koji je više od osam godina karijeru gradio u Ericssonu NT, među inim, radeći u Japanu i vodeći Ericssonov razvoj alata za samooptimizirajuće mobilne mreže.

Mario Živić, suvlasnik i direktor TestDomea kaže da su inicijalno razvijali testove za zapošljavanje programera. "Ispočetka smo se fokusirali na Javu i C# pa prešli na web programiranje, znači JavaScript, CSS i HTML, pa u baze podataka, odnosno SQL", kaže Živić. Danas TestDome ne nudi testiranja samo za popularne programske jezike kao što su Phyton i Ruby, nego i za područja koja nemaju veze s programiranjem kao što su projektni menadžment, prodaja, digitalni marketing ili korisnička služba. Upravo je to munjevito ubrzalo rast tvrtke.

Jasan fokus
"Zadnje dvije godine radimo na razvoju neprogramerskih testova i bilo je dosta skepse na početku oko tog širenja, ali shvatili smo da neprogramerski testovi nisu nimalo teži od programerskih. Uostalom, manji dio poslova na svijetu temelji se na programiranju što znači da su neprogramerski testovi za nas budućnost", kaže Živić. U TestDomeu radi devet stručnjaka od čega samo dva programera koja uistinu programiraju platformu.

Zapošljavaju još programera, ali oni smišljaju selekcijska pitanja za programere, odnosno kreiraju primjere iz prakse, no koji se ne mogu pronaći na internetu riješeni.  Tu su još i oni koji se bave prodajom i drugim segmentima poslovanja. Željko Švedić kaže da TestDome ima 3700 korisnika te da u idućih mjesec i pol očekuje da će ta brojka premašiti 4000. "Nije nam plan ići u headhunting već smo fokusirani na prodaju testova tvrtkama. Trećina korisnika nam je iz SAD-a, a imamo i 18 korisnika u Hrvatskoj", zaključuje Švedić.

Komentari (1)
Pogledajte sve

To je loš poslovni model i još lošiji trend. I sam sam za posao u stranoj firmi rješavao njihove testove i ne znajući da je to hrvatski proizvod. Nisam mogao vjerovati koje sam teške testove vidio iako dugo programram. To je kao da lokalni nogometni klub kao kriterij za nove nogometaše postavi Ronalda kao uzor, krajnje nerealno. Pa ipak sada i lokalne strane firme principom brigo moja prijeđi na drugoga kandidatima daju testove i algoritme koje koriste Microsoft ili Google. Dakle te firme traže znanje kakvo traži Google, a uvjeti koje nude su 5x lošiji. To je vrlo nerealan trend i ne vidim da će šotrajati jer nitko nije lud da radi za neku bezveznu firmu ako ima znanje za raditi u Google

New Report

Close