Div online trgovine preuzeo iRobot čiji su proizvodi i na hrvatskom tržištu

Autor: Mladen Miletić , 12. kolovoz 2022. u 07:11
Digitalni ‘mops’ u budućnosti će postati standardni član obitelji jer značajno štedi vrijeme za kućanske poslove/PD

Roomba – Amazonov novi kućni ljubimac za pametni dom.

Div online trgovine sve je bogatiji ponudom uređaja koji će slušati naredbe, “skenirati” prostor, ali i kućane i – čistiti za vas.

Amazonovo 1,7 milijardi dolara vrijedno preuzimanje iRobota, proizvođača koji se proslavio robotskim usisavačem Roomba, posljednji je u nizu koraka u osvajanju kupaca i njihovih domova širom svijeta, a nakon cijelog asortimana pokretnih fitness sprava preko strujnih uređaja do digitalnog kućnog pomoćnika Alexe, novom akvizicijom zaokružena je ponuda uređaja koji čine ekosustav novog, modernog i pametnog doma.

Uza sve nabrojano, prošle je godine predstavljen i Astro, 1000 dolara vrijedni robot s kamerama koji “krstareći” kućom alarmira u slučaju pojave nepozvanih gostiju.

Rođeni na MIT-u
Sklopljeni posao znak je kontinuiteta Amazonove strategije. Kompanija osnivača Jeffa Bezosa, ujedno i vlasnika Washington Posta, u veljači 2018. preuzela je Ring, tvrtku koja se bavi izradom video portafonima za ulazna vrata, ali i ostalim pametnim tehnologijama. Prije toga kupljen je i Blink, tvrtku petorice osnivača pokrenutu 2009. godine, a čiji pametni uređaji povezuju kamere s ulaznim zvonima u domovima.

Amazon je izazvao šok na tržištu i 2017. objavom da kupuje Whole Foods Marketa za 13,7 milijardi dolara, a najnovija akvizicija dolazi samo dva tjedna nakon što je objavio da za 3,9 milijardi dolara kupuje i One Medical, organizaciju primarne zdravstvene zaštite u SAD-u usmjerene na rad s pacijentima, a čija je tehnološki pokretana misija kroz kombinaciju usluga osobne, digitalne i virtualne skrbi učiniti kvalitetnu zdravstvenu skrb pristupačnijom i ugodnijom.

Kako One Medical nosi sa sobom i farmako mrežu i Amazon Care, virtualni te kućni servis usluge hitne službe, jasno je kako kompanija ide ka tome da praktički postane “neizostavni član svakog kućanstva”. Preuzimanje iRobota perjanica je u cijeloj priči. Osnovali su ga 1990. godine robotičari s čuvenog MIT-a (Massachusetts Institute of Technology), a kroz desetljeća razvio je cijeli niz automatiziranih podnih usisivača i krpa, kao i pročišćivača zraka i ručnih usisivača.

35

milijuna ljudi širom svijeta posjeduje neki od kućnih robota tvrtke

Njegov brend Roomba proučava konture i uglove podova, a može detektirati objekte, nudi mogućnost povezivanja s WIFI-mrežom i smartphoneom, a može ga se aktivirati i glasovno putem pametnih kućnih uređaja.

“Znamo koliko je danas svaka ušteda vremena dragocjena, a kućanski poslovi oduzimaju nam dosta vremena koje se može na različiute načine potrošiti”, kaže Dave Limp, potpredsjednik Amazonovih uređaja. “Kroz puno godina rada, iRobotov tim pokazao je koliko je sposoban i inventivan u osmišljavanju praktičnih i inventivnih načina uređenja doma.”.

Kompanija je od 2005. na Nasdaqu, a njeni će uređaji koji “mapiraju” podove domove kupaca do najzabačenijih kuteva savršeno će se uklopiti u Amazonovu ponudu proizvoda koji funkcioniraju po principu istraživanja doma, ali i samih ukućana. Jer, ono što je počelo kao mikrofon u ‘spikerfonu’ evoluiralo je u brzorastući rod uređaja namijenjenih što ugodnijem kućnom prostoru.

Prošlog rujna, prilikom godišnjeg izvještavanja o poslovanju, Amazon je predstavio i 15-inčnu zidnu verziju EchoShow ekrana koji proučava “gledajući” i slušajući vaš dom te na taj način zapravo “anticipira” koje su općenito potrebe ukućana, što je čak izazvalo i reakcije iz odvjetničkih krugova u Americi, no dalje od obične rasprave nije se otišlo i svakako neće poremetiti planove megakompanije da mu pametni dom ostane visoko na listi prioriteta.

Sama akvizicija također se pokazala vrlo isplativom budući da su Amazonovi Echo pametni “spikeri” nadmašili one koje su u ponudi konkurenata Applea i Googlea s oko 9,9 milijuna prodanih uređaja u tri mjeseca, prema analizi Strategy Analyticsa.

Kupovinom iRobota Amazon dodatno upotpunjuje ponudu kućnih uređaja/Reuters

Tri linije robota
iRobotovi proizvodi već su godinama i na hrvatskom tržištu, a posljednjih nekoliko godina imaju dvoznamenkast procentualni rast prodaje. U ponudi su linije Roomba za robotsko usisavanje, serija Braava koja je specijalist za pranje podova te linija Combo koja je zapravo 2u1 – usisavanje i pranje.

U 2020. godini iRobot je od prodaje uređaja uprihodio 1,43 milijarde dolara, a ukupno su njihovi roboti ušli u 35 milijuna domova širom svijeta. “Kupci su jako zadovoljni, prepoznali su da su iRobot proizvodi vrhunske kvalitete, imaju visoku učinkovitost čišćenja i adekvatnu podršku, i pri samoj kupnji i kod održavanja nakon kupnje.

Dosta ljudi kupuje iRobot proizvode na osnovi preporuke susjeda ili prijatelja koji su prezadovoljni s radom robota i ne mogu si više zamisliti da bi bili bez njih”, ističe Janez Čakš iz Eurobota, kuće koja distribuira iRobotove uređaje.

Komentirajte prvi

New Report

Close