Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Iskon.hr očekuje četiri milijuna kuna od reklama

Autor: Bernard Ivezić
25. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Iskon.hr priprema blogerski servis i druge nove usluge, konsolidira svoje poslovanje i preprema se za prodaju. Ona je zasad zaustavljena zbog HT-ova preuzimanja

Internetski portal Iskon.hr pred najvećim je izazovom od svog osnivanja. Nakon odvajanja od IskonInterneta mora osigurati pozitivnu bilancu ili pronaći snažnog kupca. Do sada, naime, niti jedan internetski portal u Hrvatskoj nije preživio odvajanje od svog osnivača, uglavnom telekomunikacijskih tvrtki. Prije četiri godine Globalnet, treći po veličini davatelj internetskih usluga na hrvatskom tržištu, želio je od svog matičnog poslovanja odvojiti portal Online.hr. Nedugo zatim napustila ga je redakcija, a urednik Matija Babić, krenuo je od nule, te pokrenuo novi internetski portal Index.hr. Portal Online.hr i danas postoji, u sastavu je Globalneta, te je pao u zaborav.U tvrtki Adriatic Media, novom vlasniku Iskon.hr-a, ne brinu o tome.
“Svaki drugi korisnik Interneta u Hrvatskoj registrirani je korisnik Iskon.hr-a. Dnevno nas posjećuje više od 190 tisuća, a mjesečno 1,2 milijuna jedinstvenih posjetitelja. Do sada smo imali nekoliko ponuda iz Hrvatske i inozemstva za kupnju medijskog portala Iskon.hr. Međutim, trenutno smo sve takve razgovore prekinuli jer prvo moramo osigurati što lakše odvajanje Iskon.hr-a od tvrtke IskonInternet u tvrtku Adriatic Media”, izjavio je za Poslovni dnevnik Gavin Susman, jedan od vlasnika tvrtke Adriatic Media.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Lider u e-marketingu
Iskon.hr jedan je od četiri najposjećenija internetska portala u Hrvatskoj. Susman se hvali kako je prema zadnjem istraživanju agencije Puls njihov internetski portal s 190 tisuća jedinstvenih posjetitelja dnevno najposjećeniji u Hrvatskoj. Iskon.hr navodno vodi i po broju registriranih korisnika. Bilježi 500 tisuća korisnika besplatne elektroničke pošte. No, ono najvažnije, drži blizu 50 posto udjela u prihodima od online oglašavanja u Hrvatskoj. Po tom je pokazatelju nerprikosnoveni tržišni lider.Četiri najveća internetska portala u Hrvatskoj lani su, prema vlastitoj procjeni, obrnuli blizu 10 milijuna kuna od online oglašavanja. Iskon.hr je izjavio da računa na 4,5 milijuna kuna prihoda, a preostala tri portala imala su upola manje procjene. Tportal je procjenio da će imati dva milijuna kuna, Index.hr 1,75, a Monitor.hr 1,56 milijuna kuna.
“Vrijednost oglašavanja na medijskom portalu Iskon.hr rasla je tijekom zadnjih nekoliko godina više od 30 posto godišnje, te bi ove godine trebala premašiti 4 milijuna kuna. Vjerujem da će prihodi nastaviti rasti tim tempom i dalje, a tome će pridonijeti i planirano pokretanje novih servisa. Ne treba zaboraviti da je Iskon.hr ozbiljan pogon od 25 zaposlenika od kojih je 18 stalno zaposleno”, kaže Susman.

Internetski portal Iskon.hr pred najvećim je izazovom od svog osnivanja. Nakon odvajanja od IskonInterneta mora osigurati pozitivnu bilancu ili pronaći snažnog kupca. Do sada, naime, niti jedan internetski portal u Hrvatskoj nije preživio odvajanje od svog osnivača, uglavnom telekomunikacijskih tvrtki. Prije četiri godine Globalnet, treći po veličini davatelj internetskih usluga na hrvatskom tržištu, želio je od svog matičnog poslovanja odvojiti portal Online.hr. Nedugo zatim napustila ga je redakcija, a urednik Matija Babić, krenuo je od nule, te pokrenuo novi internetski portal Index.hr. Portal Online.hr i danas postoji, u sastavu je Globalneta, te je pao u zaborav.U tvrtki Adriatic Media, novom vlasniku Iskon.hr-a, ne brinu o tome.
“Svaki drugi korisnik Interneta u Hrvatskoj registrirani je korisnik Iskon.hr-a. Dnevno nas posjećuje više od 190 tisuća, a mjesečno 1,2 milijuna jedinstvenih posjetitelja. Do sada smo imali nekoliko ponuda iz Hrvatske i inozemstva za kupnju medijskog portala Iskon.hr. Međutim, trenutno smo sve takve razgovore prekinuli jer prvo moramo osigurati što lakše odvajanje Iskon.hr-a od tvrtke IskonInternet u tvrtku Adriatic Media”, izjavio je za Poslovni dnevnik Gavin Susman, jedan od vlasnika tvrtke Adriatic Media.

Lider u e-marketingu
Iskon.hr jedan je od četiri najposjećenija internetska portala u Hrvatskoj. Susman se hvali kako je prema zadnjem istraživanju agencije Puls njihov internetski portal s 190 tisuća jedinstvenih posjetitelja dnevno najposjećeniji u Hrvatskoj. Iskon.hr navodno vodi i po broju registriranih korisnika. Bilježi 500 tisuća korisnika besplatne elektroničke pošte. No, ono najvažnije, drži blizu 50 posto udjela u prihodima od online oglašavanja u Hrvatskoj. Po tom je pokazatelju nerprikosnoveni tržišni lider.Četiri najveća internetska portala u Hrvatskoj lani su, prema vlastitoj procjeni, obrnuli blizu 10 milijuna kuna od online oglašavanja. Iskon.hr je izjavio da računa na 4,5 milijuna kuna prihoda, a preostala tri portala imala su upola manje procjene. Tportal je procjenio da će imati dva milijuna kuna, Index.hr 1,75, a Monitor.hr 1,56 milijuna kuna.
“Vrijednost oglašavanja na medijskom portalu Iskon.hr rasla je tijekom zadnjih nekoliko godina više od 30 posto godišnje, te bi ove godine trebala premašiti 4 milijuna kuna. Vjerujem da će prihodi nastaviti rasti tim tempom i dalje, a tome će pridonijeti i planirano pokretanje novih servisa. Ne treba zaboraviti da je Iskon.hr ozbiljan pogon od 25 zaposlenika od kojih je 18 stalno zaposleno”, kaže Susman.

Iskon priprema blog
Iskon.hr u ovom trenutku razvija blogerski servis koji će objaviti do kraja ove godine. Razvija i nekoliko drugih medijskih usluga, a o kojima Susman nije želio govoriti. Riječ je o suradnji s vanjskim partnerima na razvoju novih usluga. Primjer za to je Oglasnik. Iskon.hr i Plavi oglasnik zajednički su ponudili mogućnost pretraživanja malih oglasnika što je trenutno jedna od najtraženijih usluga na hrvatskom Internetskom prostoru.
Nadalje, Susman dodaje da će Iskon.hr nastaviti nuditi sve usluge koje je nudio do sada. To uključuje prodaju online reklama, sponzoriranih članaka, online prodaju ulaznica i razne turističke ponude, te usluge e-mail marketinga i sponzoriranih ključnih riječi u tražilici. “Prva velika promjena koju će korisnici vidjeti je da će Iskonov portal prijeći na adresu Net.hr. Da bi to prošlo nesmetano adresa Iskon.hr bit će aktivna još neko vrijeme. Nadalje, s vremenom ćemo promijeniti ime medijskog portala, ali naglašavam da o tome još nismo donijeli odluku”, zaključio je Susman.

Proficio drži 44 posto udjela u portalu Iskon.hr
Susman tvrdi da je vlasnička struktura Adriatic Medije u osnovi jednaka onoj IskonInterneta. Jedina razlika je to što IskonInternet više nema udjela u vlasništvu Iskon.hr-a. Konkretno to znači da je vlasnička struktura Adriatic Medije: Adriatic Net Investors 28 posto, Proficio 44 posto te mali dioničari 28 posto.

Autor: Bernard Ivezić
25. svibanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close