Iako je dolazak Conrada, njemačkog trgovca koji je u Hrvatskoj zasad otvorio samo internetsku trgovinu, dao naslutiti da se nakon ulaska u EU otvorio jednostavan i jeftin kanal za širenje europskih tvrtki na hrvatsko tržište, stručnjaci tvrde da te opasnosti nema.
20posto
domaćih tvrtki koristi internet za prodaju, tvrdi GfK
Martina Aleksić, viša konzultantica u Odjelu poslovnog savjetovanja Deloittea kaže da nije da neće biti još primjera stranih trgovaca koji će doći na hrvatsko tržište, jer imaju već sređenu logistiku i samo im treba lokalna baza. No, upozorava da se to ne može dogoditi tako brzo. Dodaje da se u EU internetska trgovina na prvi pogled čini "globalizirana". "Međutim, prema podacima Eurostata proizlazi da tvrtke oko 80 posto internetske trgovine u EU rade tamo gdje su registrirane, ne preko granice", ističe Aleksić. Navodi da zato i u Hrvatskoj očekuje da će isprva tvrtke krenuti s internetskom trgovinom i preko granice, ali će se zatim više fokusirati na domaće tržište. Siniša Cvjetković, direktor tvrtke Sistrum koja pod brendom Moja trgovina izrađuje internetske trgovine za domaće naručitelje kaže da su u posljednje vrijeme dobili više narudžbi za trgovine namijenje izvozu. "Traže se rješenja koja će se prilagoditi engleskom i slovenskom jeziku, ali dosta je njih nagovijestilo da ih zanimaju i rješenja za istočne zemlje", kaže Cvjetković. Ivo Špigel, član Uprave Perpetuum Mobilea, tvrtke koja radi internetske trgovine na Magento platformi kaže da su nedavno napravili upravo jedno takvo rješenje za Cedeteriju, koja planira postati regionalni pandan iTunesu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu