Imamo ključ za niži račun struje i tražimo ulagača za daljnji razvoj

Autor: Josipa Ban , 15. studeni 2022. u 06:44
Enpulse, osvajač nagrade za inovativnost u regiji čine mjerač struje na lokaciji, backend sustav koji pohranjuje podatke te korisničko sučelje/PD

Četveročlani tim s FER-a razvio digitalnog energetskog konzultanta.

Smanjenje troškova energije zbog energetske je krize prioritet i kućanstvima i poduzećima. No uštede je, odnosno energetsku učinkovitost, bez analize potrošnje gotovo nemoguće postići.

Ivan Pavić, jedan od članova domaćeg startupa Green Energy Pal, objašnjava da iako se o energetskoj učinkovitosti mnogo govori, ljudi ne znaju kako je konkretno mogu povećati.

“Razlog leži u činjenici da nemaju riješen osnovni preduvjet, odnosno ne znaju kada najviše troše, koliko te koji uređaji uzrokuju tu potrošnju. Ako to ne znamo, kako možemo planirati akcije koje će najviše, i s najmanje ulaganja, utjecati na smanjenje potrošnje, a time i račun za struju”, pita se Pavić.

Pavić

Zamisao je da se ulaganje u hardware poduzećima isplati kroz jedan ili nekoliko mjeseci, a da mjesečna pretplata za software bude samo mali dio ušteda postignutih s našim proizvodom.

Povećanje broja korisnika
Vodeći se ovom problematikom četvero je kolega s FER-ovog Zavoda za visoki napon i energetiku – Ivan Pavić, Domagoj Badanjak, Alen Hrga i Ivan Sudić – razvilo Enpulse. Riječ je, objašnjava Pavić, o privatnom energetskom konzultantu koji korisnicima na jednostavan način pojašnjava kako postići veću energetsku učinkovitost i kako smanjiti račun za električnu energiju.

Da njihova ideja, a time i proizvod na čijem su razvoju radili 18 mjeseci ima veliki potencijal, govori i činjenica da su na natjecanju BASF Adriatic proglašeni najboljima u konkurenciji startupova iz četiri zemlje regije.

Time su pak ušli u veliko finale BASF Innovation Hub 2022. kao jedno od šest najboljih rješenja u području održivog razvoja u srednjoj i istočnoj Europi. Ovo im priznanje, očekivano, mnogo znači. I to iz nekoliko razloga.

“Prvo, stručni nam je žiri odličnim komentarima i upitima skrenuo pažnju na segmente proizvoda i njegove prezentacije na kojma moramo dodatno raditi. Drugo, dobili smo prepoznatljivost što doprinosi boljem marketingu i boljoj akviziciji novih kupaca. I naposljetku, vrlo nam je korisna novčana nagrada koju smo dobili”, ističe Pavić, član tima Green Energy Pala.

No, pred dečkima koji u slobodno vrijeme razvijaju privatnog energetskog konzultanta sastavljenog od tri dijela (mjerač struje na lokaciji, backend sustav koji pohranjuje podatke te korisničko sučelje), još je puno posla. Pavić objašnjava da su si postavili tri cilja – povećanje broja korisnika, proširenje značajki Enpulsea te pronalazak investicija.

Tim s FER-ovog Zavoda: Alen Hrga, Ivan Pavić, Ivan Sudić i Domagoj Badanjak/Saša Ćetković

Kriza ide u prilog
“Povećanje broja korisnika donosi nam financijsku podršku te nam omogućuje razvoj novih značajki proizvoda. Naime, dobar dio naših pozadinskih alata temelji se na big data analizi te na algoritmima umjetne inteligencije koji, također, zahtijevaju velik broj podataka. Drugim riječima, bez novih korisnika i podataka ne možemo niti razvijati nove značajke”, objašnjava Pavić.

Također, za daljnji rast i razvoj trebat će im i financijska injekcija, pa im je plan pronaći investitora. “Investicija nam je potrebna kako bismo se u potpunosti mogli posvetiti razvoju proizvoda te zaposliti stručnjake iz raznih područja IT-a, AI razvoja, energetike, prodaje i marketinga”, najavljuje planove jedan od članova tima Green Energy Pal.

A reakcije na proizvod, koji je tek nekoliko mjeseci na tržištu, vrlo su pozitivne. “Trenutačni su korisnici iz kategorije kućanstava vrlo zadovoljni proizvodom”, kaže Pavić dodajući da, iako su im ciljana skupina korisnika i poduzeća i kućanstva, trenutno prednost ipak daju poduzećima.

“Mala i srednja poduzeća imaju značajne troškove za energiju, često čine 10 do 30 posto njihovih ukupnih troškova. Međutim, ti troškovi nisu toliki da bi se radile opsežne analize energetskih stručnjaka i konzultanata. Upravo zato i razvijamo ‘digitalnog energetskog konzultanta’ koji može dati savjete za povećanje energetske učinkovitosti s vrlo malim troškom.

Naša je zamisao da se ulaganje u hardware poduzećima isplati kroz jedan ili nekoliko mjeseci, a da mjesečna pretplata za software bude samo mali dio ušteda postignutih s našim proizvodom”, napominje Pavić te dodaje da je korištenje njihovog proizvoda u kućanstvima ipak manje isplativo nego u poduzećima.

Također, ovo je jedan od rijetkih startupova kojem energetska kriza ide u prilog, iako s takvim razvojem događaja nisu računali kada su počeli razvijati proizvod.

“Sada imamo više otvorenih potencijalnih suradnji s različitim poduzećima. Pretpostavljamo da će potražnja za našim proizvodom značajno rasti”, zaključuje Pavić.

Komentari (2)
Pogledajte sve

(nakon okrugle glave)

meni je magnetska rezonanca najjači izum ovog stoljeća..

 

New Report

Close