Jedan od najskupljih sudskih sporova: Grad pred plaćanjem 7 milijuna eura tvrtki koja je trebala graditi žičaru

Autor: Poslovni dnevnik , 21. veljača 2021. u 10:00
Foto: Shutterstock

Tvrtku Cable Car Montenegro osnovali su Branko Kažanegra, koji je najveći dioničar sa 56 posto udjela te Ivan Tomić i Nikola Koprivica.

Blažo Jovanić, predsjednik Privrednog suda, donijet će 3. ožujka odluku o tome hoće li Općina Budva platiti kompaniji Cable Car Montenegro 7 milijuna eura jer nije ispunila ugovorene obveze da će obaviti izvlaštenje gotovo 35.000 četvornih metara zemljišta na trasi Bečići – Brajići, dugačkoj 2,1 kilometar, gdje je trebala biti izgrađena prva turistička žičara na crnogorskoj obali. Vožnja žičarom sa 14 stupova trebala je trajati sedam minuta.

Riječ je o jednom od najskupljih sudskih sporova u Crnoj Gori kojeg je krajem 2019. godine pokrenuo Cable Car Montenegro, a u proteklih godinu dana svoje mišljenje i dokaze dale su obje strane, dok su nalaz dostavili i stručnjaci.

Pogazili sva obećanja

Kompanija Cable Car Montenegro pokrenula je sudski spor nakon što je Marko Carević, gradonačelnik Budve, odlučio da se s dnevnog reda skupštinskog zasjedanja održanog 2. prosinca 2019. povuče odluku o utvrđivanju javnog interesa za gradnju žičare Bečići – Brajići. On je to objasnio time što nije postignut dogovor o pravednom izvlaštenju zemljišta na trasi buduće turističke atrakcije.

Iz kompanije su i ranije optužili Carevića da je samovoljnom odlukom ugrozio njihov projekt te da su zbog odlučili tužiti Općinu jer je pogazila sva obećanja iz ranijih godina.

Stanovnici tog kraja, okupljeni oko jedne nevladine udruge, pozdravili su tada potez gradonačelnika da s dnevnog reda skupštinskog zasjedanja ukloni odluku o utvrđivanju javnog interesa, kojom su im, kako su tada naveli, uz minimalnu naknadu htjeli oteti zemljište.

10

milijuna eura bilo bi uloženo u žičaru od Bečića do Brajića

Tvrtku Cable Car Montenegro osnovali su Branko Kažanegra, koji je najveći dioničar sa 56 posto udjela te Ivan Tomić i Nikola Koprivica.

U tužbi, u koju su Vijesti imale uvid, iz kompanije su naveli da je s Općinom Budva postignut dogovor o izgradnji žičare u što su bili spremni uložiti 10 milijuna eura.

Cable Car Montenegro pripremio je studiju izvodljivosti, projektni zadatak za žičaru, tehničku dokumentaciju geološkog ispitivanja terena za trasu žičare, te je angažirao poznatu kompaniju Doplemayer iz Beča za projektiranje i izgradnju žičare, koja je i pripremila idejni projekt.

Za jedan sat 1000 putnika

“Važno je istaknuti da je Općina Budva u okviru svoje nadležnosti još 2008. utvrdila javni interes za realizaciju ovog projekta i te godine donijela je odluku o utvrđivanju javnog interesa, kojom je predviđeno potpuno i djelimično izvlaštenje zemljišta za potrebe izgradnje žičare.

Skupština Općine Budva donijela je i odluku o ulasku u suvlasnički odnos u Cable Car Montenegru, pri čemu bi njezin udjel bilo općinsko zemljište vrijedno 209.963 eura, prema procjeni nadležnog općinskog povjerenstva za procjenu tržišne vrijednosti zemljišta iz kolovoza 2008.

Na glavni projekt žičare Bečići – Brajići suglasnost je dao i Republički zavod za zaštitu spomenika kulture”, rekli su iz Cable Car Montenegra.

Objasnili su i da je procjena općinskog i zemljišta planiranog za izvlaštenje obavljena u vrijeme kada su tržišne vrijednosti nekretnina bile na vrhuncu.

“Naša tvrtka je na poseban račun Ministarstva financija deponirala iznos od 483.680 eura, na temelju sporazuma zaključenog s Općinom u studenome 2015., koja tada nije imala raspoloživa proračunska sredstva za izvlaštenje zemljišta za izgradnju žičare. Isplatili smo, također na temelju ugovora, dio suvlasnika zemljišta koji su prihvatili procijenjenu tržišnu vrijednost”, naveli su iz kompanije.

Prema njihovim riječima, projekt je trebao povezati dijelove općine s prirodnim zaleđem te obogatiti turističku ponudu jer bi se žičarom moglo prevesti 1000 putnika za jedan sat.

Komentirajte prvi

New Report

Close