Iskoristili koronu da bez natječaja dodijele lokacije za plakate

Autor: Poslovni dnevnik , 15. travanj 2020. u 14:43
Reklamiranje u Banjoj Luci milijunski je posao

Grad je četiri tvrtke oslobodio i od plaćanja naknade za isticanje reklamnih poruka za prva tri mjeseca ove godine zbog ‘više sile’.

Skupština grada Banja Luka, na prijedlog gradonačelnika, donijela je odluku da bez javnog poziva i nadmetanja produži suradnju s četiri oglašivača, kojima je na godinu dana dala na korištenje više od sto najatraktivnijih lokacija za reklamiranje i na kojima se nalaze njihovi billboardi tj. jumbo plakati, doznaje portal Capital.ba.

Riječ je o tvrtkama Nova oprema, Metromedia, DL plakat i Tempo gradnja. Grad ih je dodatno oslobodio i od plaćanja naknade za isticanje reklamnih poruka za prva tri mjeseca ove godine zbog, kako je navedeno, više sile.

U objašnjenju takvih odluka, koje potpisuje gradonačelnik Igor Radojičić, navodi se kako je javni poziv u trenutnim okolnostima gotovo nemoguće provesti.

‘Bilo bi neizvjesno’

“Odlukom vlade RS prvo je proglašena izvanredna situacija, a zatim odlukom Narodne skupštine i izvanredno stanje zbog epidemiološke situacije. S obzirom na navedene okolnosti raspisivanje javnog natječaja bilo bi neizvjesno kada je riječ o roku trajanja, jer je Grad odgodio sve javne natječaje na neodređeno vrijeme.

Procjenjujući da je poslovnim subjektima zabranjen ili ograničen rad, što je dovelo do pada prihoda, smatramo opravdanim dodjelu lokacija za već postavljene reklamne panoe“, navodi se u objašnjenju. Lokacije se dodjeljuju do kraja ožujka 2021. godine.

9,8

milijuna eura prihoda ostvarila je 2018. godine marketinška tvrtka Tempo gradnja

Najviše lokacija s reklamnim panoima u gradu ima Metromedia, i to 41, zatim Nova oprema 32, DL plakat 18, te Tempo gradnja 12. Ova odluka je prošla nezapaženo u javnosti jer se osim u skupštinskom dnevnom redu nije nigdje spominjala.

Reklamiranje u Banjoj Luci milijunski je posao i u njega su uključeni neki od najvećih poduzetnika u gradu. Riječ je o kompanijama koje ostvaruju velike prihode, a neke od njih se dovode u blisku vezu s gradskom i entitetskom vlastima.

Plakati bez vinjete

Tako je Tempo gradnja 2018. ostvarila prihod od gotovo 19,2 milijuna maraka (oko 9,8 mil. eura).

Iza te kompanije stoji poznati banjalučki poduzetnik Veselko Malbašić, a udjel u kompaniji ima i Vedran Jarić, sin Veljka Jarića, direktora kompanije Aragosta Invest.

Metromedia je dio grupe koja je 2018. u BiH ostvarila prihod od gotovo šest milijuna KM, a Nova oprema je iste godine prihodovala 3,32 milijuna KM i ostvarila dobit od gotovo milijun maraka. S druge strane, portal Gerila.info navodi da u priči s reklamnim panoima ima još jedna važna dimenzija. Svaki jumbo plakat mora imati vinjetu koju izdaje Gradska uprava.

“Ako billboard ima vinjetu, znači da ima i dozvolu, a postoji veliki broj billboarda koji nemaju vinjete“, objašnjava izvor portala. Gerila.info tvrdi da se među billboardima bez vinjete nalazi i jedan kompanije DL plakat. Iza kompanije stoji Bogoljub Zeljković, rođak Milorada Dodika, člana Predsjedništva BiH iz RS.

Komentirajte prvi

New Report

Close