Rast društvenih medija, stroža pravila kontrole struke i sve složenije tržište uvelike su pogodili komunikatore u Europi. No ono što najviše zabrinjava je sve veći jaz između rukovodećih kadrova kompanija i njihovih komunikacijskih timova i jedna je od najvećih prijetnji učinkovitoj tržišnoj komunikaciji u budućnosti,“ izjavila je Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Pleon Partner povodom objave rezultata istraživanja ECM 2012. Ove godine u istraživanju je sudjelovalo 2185 komunikatora iz 42 europske zemlje, a rezultate je predstavilo Europsko udruženje komunikacijskih direktora u Bruxellesu. ”Industrija se mora usredotočiti na prikazivanje jasnih povrata ulaganja od komunikacijskih aktivnosti, te pokazati izravne učinke PR-a na vrijednosti brendova, prodaje i poslovnog rasta. Kvalitetne metode mjerenja učinaka PR-a i evaluacijske tehnike potrebne su kako bi još više komunikacijskih stručnjaka postalo savjetnicima od povjerenja direktorima i menadžmentu kompanija te kako bi pokazali pravu vrijednost komunikacijske struke.” dodala je Marina Čulić Fischer.
Neshvaćanje
Rezultati istraživanja provedenog u ožujku 2012 pokazali su da 84% ispitanika smatra kako top menadžment kompanija ne shvaća komunikacije. Neovisno o tome, 70 posto europskih organizacija uzima funkciju odnosa s javnošću vrlo ozbiljno te redovito poziva starije komunikacijske savjetnike na sastanke top menadžmenta. Percepcija savjetodavnog utjecaja komunikacijskih profesionalaca smanjila se sa 78% u 2011. na manje od 70% u 2012.godini. Utjecaj na izvršne odluke također se smanjio.Ketchum Pleon smatra kako je industrija napravila veliki posao u dokazivanju vrijednosti učinkovitih komunikacija menadžmentu kompanija, te može bolje shvatiti strateške poslovne prioritete i u mogućnosti je isporučiti značajne rezultate koji pomažu poslovni rast. No ipak, vidljiv je pad utjecaja komunikatora na izvršne odluke u 2012, što djelomično možemo pripisati stagnaciji poslovanja, reputacijskim izazovima koji su izvan kontrole komunikacijskih profesionalaca, poput monetarne krize Eurozone. Bez sumnje, komunikacije su postale još složenije i brže. Kao rezultat, više integracije između funkcija komunikacija i menadžmenta je potrebno kako bise osiguralo da komunikacijski timovi imaju nužne informacije na vrijeme kako bi obavili svoj posao učinkovito.Sudionici istraživanja smatraju kako je potrebno više sredstava uložiti u edukaciju na području društvenih medija i digitalnih komunikacija te edukaciju o etičkim smjernicama u komunikacijama. Posljednje je još jedan od velikih razloga frustracija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu