Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Savjeti PR stručnjaka sve se manje cijene

Autor: Stjepan Škramić
09. srpanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Rast društvenih medija, stroža pravila kontrole struke i sve složenije tržište uvelike su pogodili komunikatore u Europi. No ono što najviše zabrinjava je sve veći jaz između rukovodećih kadrova kompanija i njihovih komunikacijskih timova i jedna je od najvećih prijetnji učinkovitoj tržišnoj komunikaciji u budućnosti,“ izjavila je Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Pleon Partner povodom objave rezultata istraživanja ECM 2012. Ove godine u istraživanju je sudjelovalo 2185 komunikatora iz 42 europske zemlje, a rezultate je predstavilo Europsko udruženje komunikacijskih direktora u Bruxellesu. ”Industrija se mora usredotočiti na prikazivanje jasnih povrata ulaganja od komunikacijskih aktivnosti, te pokazati izravne učinke PR-a na vrijednosti brendova, prodaje i poslovnog rasta. Kvalitetne metode mjerenja učinaka PR-a i evaluacijske tehnike potrebne su kako bi još više komunikacijskih stručnjaka postalo savjetnicima od povjerenja direktorima i menadžmentu kompanija te kako bi pokazali pravu vrijednost komunikacijske struke.” dodala je Marina Čulić Fischer.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Neshvaćanje
Rezultati istraživanja provedenog u ožujku 2012 pokazali su da 84% ispitanika smatra kako top menadžment kompanija ne shvaća komunikacije. Neovisno o tome, 70 posto europskih organizacija uzima funkciju odnosa s javnošću vrlo ozbiljno te redovito poziva starije komunikacijske savjetnike na sastanke top menadžmenta. Percepcija savjetodavnog utjecaja komunikacijskih profesionalaca smanjila se sa 78% u 2011. na manje od 70% u 2012.godini. Utjecaj na izvršne odluke također se smanjio.Ketchum Pleon smatra kako je industrija napravila veliki posao u dokazivanju vrijednosti učinkovitih komunikacija menadžmentu kompanija, te može bolje shvatiti strateške poslovne prioritete i u mogućnosti je isporučiti značajne rezultate koji pomažu poslovni rast. No ipak, vidljiv je pad utjecaja komunikatora na izvršne odluke u 2012, što djelomično možemo pripisati stagnaciji poslovanja, reputacijskim izazovima koji su izvan kontrole komunikacijskih profesionalaca, poput monetarne krize Eurozone. Bez sumnje, komunikacije su postale još složenije i brže. Kao rezultat, više integracije između funkcija komunikacija i menadžmenta je potrebno kako bise osiguralo da komunikacijski timovi imaju nužne informacije na vrijeme kako bi obavili svoj posao učinkovito.Sudionici istraživanja smatraju kako je potrebno više sredstava uložiti u edukaciju na području društvenih medija i digitalnih komunikacija te edukaciju o etičkim smjernicama u komunikacijama. Posljednje je još jedan od velikih razloga frustracija.

Rast društvenih medija, stroža pravila kontrole struke i sve složenije tržište uvelike su pogodili komunikatore u Europi. No ono što najviše zabrinjava je sve veći jaz između rukovodećih kadrova kompanija i njihovih komunikacijskih timova i jedna je od najvećih prijetnji učinkovitoj tržišnoj komunikaciji u budućnosti,“ izjavila je Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Pleon Partner povodom objave rezultata istraživanja ECM 2012. Ove godine u istraživanju je sudjelovalo 2185 komunikatora iz 42 europske zemlje, a rezultate je predstavilo Europsko udruženje komunikacijskih direktora u Bruxellesu. ”Industrija se mora usredotočiti na prikazivanje jasnih povrata ulaganja od komunikacijskih aktivnosti, te pokazati izravne učinke PR-a na vrijednosti brendova, prodaje i poslovnog rasta. Kvalitetne metode mjerenja učinaka PR-a i evaluacijske tehnike potrebne su kako bi još više komunikacijskih stručnjaka postalo savjetnicima od povjerenja direktorima i menadžmentu kompanija te kako bi pokazali pravu vrijednost komunikacijske struke.” dodala je Marina Čulić Fischer.

Neshvaćanje
Rezultati istraživanja provedenog u ožujku 2012 pokazali su da 84% ispitanika smatra kako top menadžment kompanija ne shvaća komunikacije. Neovisno o tome, 70 posto europskih organizacija uzima funkciju odnosa s javnošću vrlo ozbiljno te redovito poziva starije komunikacijske savjetnike na sastanke top menadžmenta. Percepcija savjetodavnog utjecaja komunikacijskih profesionalaca smanjila se sa 78% u 2011. na manje od 70% u 2012.godini. Utjecaj na izvršne odluke također se smanjio.Ketchum Pleon smatra kako je industrija napravila veliki posao u dokazivanju vrijednosti učinkovitih komunikacija menadžmentu kompanija, te može bolje shvatiti strateške poslovne prioritete i u mogućnosti je isporučiti značajne rezultate koji pomažu poslovni rast. No ipak, vidljiv je pad utjecaja komunikatora na izvršne odluke u 2012, što djelomično možemo pripisati stagnaciji poslovanja, reputacijskim izazovima koji su izvan kontrole komunikacijskih profesionalaca, poput monetarne krize Eurozone. Bez sumnje, komunikacije su postale još složenije i brže. Kao rezultat, više integracije između funkcija komunikacija i menadžmenta je potrebno kako bise osiguralo da komunikacijski timovi imaju nužne informacije na vrijeme kako bi obavili svoj posao učinkovito.Sudionici istraživanja smatraju kako je potrebno više sredstava uložiti u edukaciju na području društvenih medija i digitalnih komunikacija te edukaciju o etičkim smjernicama u komunikacijama. Posljednje je još jedan od velikih razloga frustracija.

Stroža pravila
Istraživanje je pokazalo kako se 57% komunikacijskih profesionala u Europi susrelo s etički izazovnim situacijama u posljednjih 12 mjeseci. Pitanja etičnosti znatno su bitnija nego što su bila prije pet godina, zahvaljujući strožim pravilima i provjerama, a ovu je izjavu potvrdilo čak 77% ispitanika. Nadalje, porast društvenih medija (72%) i globalna narav suvremenih komunikacija stavljaju pred komunikacijsku industriju još zahtjevnije izazove s etičkog stajališta nego ikad prije (57%).Ketchum Pleon vjeruje kako je sve važnije naglasiti vrijednost komunikacijske industrije kako bi se osigurala bliska suradnja s rukovodećim kadrovima kompanija s ciljem ostvarivanja još više vrijednosti poslovanju kompanija nego ranije. “Zalažemo se za jaču integraciju vrednovanja PR-a i alata za mjerenje uspješnosti u svim kampanjama. Neovisno radi li se o odnosima s medijima, internom komuniciranju, strateškim komunikacijama ili upravljanju krizama – uvijek postoji kvalitetno rješenje za prikazivanje vrijednosti učinka PR-a te pružanje kvalitetnih poslovnih rješenja,” dodala je Marina Čulić Fischer. “Jedan od naših prioriteta je pomoći korporativnim komunikacijama naših klijenata da postanu strateški savjetnici od povjerenja svojih Uprava.”

Autor: Stjepan Škramić
09. srpanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close