Razvoj "street food" kulture i druženja na otvorenom, popularizacija svježe domaće hrane s placa i promocija domaćih šefova samo su neki od motiva koji su potaknuli kreatore projekta "Klopa s klupa", čiji će se debi dogoditi sljedeće subote 27. rujna u poslijepodnevnim satima na zagrebačkom Dolcu.
Na "trbuhu grada" svoju hranu pripremat će kuhari petnaestak poznatih zagrebačkih restorana domaće i internacionalne kuhinje, a organizatori najavljuju povoljne cijene. U slučaju kiše, koja je ove godine omela mnoštvo događanja na otvorenom, Klopa s klupa odgađa se za sljedeću subotu. Projekt organiziraju agencije Projektil i Senjor, a razloge ulaska u avanturu na Dolcu pojasnila je Ivana Boras iz Projektila."Volimo kuhati i uživamo u raznolikoj hrani. Vani je posvuda zavladao trend street food događanja pa je nastala ideja da i mi napravimo nešto u Zagrebu.
Puno smo u pokretu, jedemo s nogu, zašto ta hrana ne bi bila ukusnija i maštovitija? Vjerujemo da projekt može pokazati građanima da hrana s nogu ili kupljena na ulici ne mora nužno biti svedena na nezdrave zalogaje. Naprotiv, ona može biti pripremljena od zdravih, svježih i domaćih namirnica po pristupačnim cijenama. Zagrebačke tržnice sinonim su za zdravu hranu. Upravo na toj lokaciji htjeli smo prikazati kako se povrće i voće koja se prodaje u jutarnjim satima, popodne i navečer pretvara u fina jela koja spremaju kuhari. Tako je nastala fina subota na Dolcu", kaže Ivana Boras.
Prilika za mnoge
Nakon pilota 27. rujna priprema se nova sezona "Klope s klupa" bar em jednom mjesečno, a moguće će je i da se događaj odvija i jednom tjedno, kao u nekim drugim metropolama. Organizatori su tijekom priprema projekta uvidjeli da ima potencijala da se uključi još ugostitelja, uključujući i amatere. Boras ističe kako projekt može znatno utjecati na poboljšanje poslovanja brojnih subjekata."Projekt može poboljšati poslovanje i popularizirati proizvođače dobre hrane, kumice, prodavače, ugostitelje, turističke djelatnike. Također, to svakako znači da Zagrepčani i njihovi gosti dobivaju novi sadržaj na otvorenom. Sigurna sam da će projekt potaknuti i veliki broj 'klasičnih' restorana da razmisle o uključivanju street food jela u svoju ponudu, iako sad još pomalo zaziru od toga", ističe organizatorica.
Transformacija tržnice
Otkriva također kako će, i za Tržnice Zagreb i za sve sudionike, veliki izazov biti u vrlo kratkom roku plato Dolca sa stotinama prodavača na klupama transformirati u plato za gastro točke na klupama. Na prvom događanju predstavit će se 15 ugostitelja – na klupama kuhaju Lari&penati, Klopa Perica, Kulinarijat, La Štruk, Baranjska citadela, Saft, Ginger sushi, LaTeral, Klub književnika, Amélie, Cukeraj, Delicija Libanesi, Wok by Matija te Pani Zagreb. Međutim, u planu je u budućnosti proširiti njihov broj, stoga će organizatori pozvati sve zainteresirane koji se mogu kvalitetno predstaviti u street food konceptu. "Nadamo se da će broj ugostitelja rasti sa svakim novim događanjem. Želja nam je uključiti i male proizvođače, OPG-ove koji sasvim sigurno imaju zanimljivu ponudu jela, goste iz drugih gradova i zemalja, blogere, kulinarske entuzijaste", ističe Boras.
Šefov recept
'Tafelšpic' u sendviču
Za kuhare koji rade u restoranima izlazak iz kuhinje zahtjeva dodatan napor u vidu opreme i prilagodbe za posluživanje hrane na otvorenom. Saša Frid, šef restorana "Perica, klopa za van" pojasnio je kako klasičnu restoransku ponudu planira upakirati za street food verziju: "Bitno je ponuditi hranu u obliku u kojem se može jesti u ruci na ulici. Kao pečeni kesteni ili kukuruz, koji je zapravo jedini istinski i zdravi zagrebački street food. Ja ću na Klopi s klupa ponuditi kuhani tafelšpic, ali ga neću servirati na tradicionalni način s juhom, hrenom i restanim krumpirom nego ću ga servirati kao sendvič u kojeg ću još staviti coleslaw salatu koju ću pomiješati i s malo hrena".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ljudi moraju poćeti shvaćati da se grad razvija i da se navike mijenjaju.Tko ima više vremena ići u centar na plac ? Jedino penzići (neka se ne uvrijede na izrazu, i moji starci su penzići). Mladi ljudi kupuju po trgovačkim centrima i točka. Nema tog fingefooda koji će ljude dovući na Trg kada je rasprodaja u Ikei. Jednostavno, neke stvari umiru. To se moze prihvatiti ili ignorirati.
Dolac kakav je, bolje da ga nema. Barem bi izostao efekt sramote.
Uključite se u raspravu