Treba li novinske izdavače ograničiti u oglašavanju, kao što se to dogodilo televizijskim postajama, kojima je ograničena minutaža dopuštenog reklamiranja?
U nekim stručnim krugovima raspravlja se o ideji da bi izdavači na nacionalnoj razini trebali potpisati sporazum o ograničenom prostoru za reklame u tiskanim medijima. U tom slučaju, otvara se niz pitanja. Koliki bi postotak stranica određene novine mogao biti dopušten za reklamiranje? Kako riješiti dane povećanog oglašavanja, primjerice pred Uskrs i Božić, da reklame ne bi dodatno opteretile novine, u kojima ionako “kradu” puno prostora sadržaju- umetanjem oglasnih priloga ili na neki drugi način? Treba li dozvoliti oglas preko cijele zadnje stranice dnevnih novina, na kojoj čitatelj ipak očekuje neki drugi sadržaj? Napokon, kako su sva ta pitanja riješena u Zapadnoj Europi, postoje li tamo ograničenja u pogledu sadržaja ili broja stranica reklama koji se mogu objaviti u novinama, pitanja su koja smo postavili Ani Šarić, direktorici marketinga Jutarnjeg lista (EPH) i Ivoni Čulo, direktorici izdanja kompanije Adria Media. “Usporedba televizije i printa zahtjeva puno više promišljanja, s obzirom na prirodu svakog pojedinačnog medija, od paušalnog preslikavanja da ono što se usvojilo za televiziju može biti aplicirano i na tiskane medije”, napominje Ana Šarić. Televizija za razliku od printa ima ireverzibilno i ograničeno vrijeme konzumacije sadržaja – dakle vrijeme je realno i u kontinuiranom protoku, ne dopušta da se prikazivanje sadržaja zaustavi niti vrati unatrag niti sat može imati više od 60 minuta. Print je medij koji se oslanja na subjektivan i proizvoljan odnos prema vremenu, a opseg stranica pojedinog print proizvoda je varijabilan. Odnosno, ono što čitate i listate možete čitati i listati u bilo kojem trenutku dana, možete prekinuti i sadržaju se vratiti kad poželite i jednako tako, možete birati sadržaj koji ćete čitati kao i oglase kojima ćete posvetiti pažnju. Ono što gledate protiče i biva prekinuto oglasima, a print taj “upad” u sadržaj donosi daleko mekše, jer oglas možete i “ne vidjeti” ukoliko tako odlučite, i neometano nastaviti čitati. Dakle, oglas u printu nije prekid niti “smetnja”, kaže naša sugovornica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu