Najizdržljivije gume prijeđu čak trećinu više nego one najkrhkije

Autor: Poslovni.hr , 12. ožujak 2020. u 14:15
Photo: Borna Filic/PIXSELL

Hrvatski autoklub je testirao 16 modela ljetnih guma dimenzije.

Hrvatski autoklub je u suradnji s europskim autoklubovima testirao 16 modela ljetnih guma dimenzije 225/40 R18, pišu 24 sata.

Takve sportske gume isprobali su na VW Golfu VII GTi, a mogu biti na Škodi Octaviji i Superb, Ford Focusu i C-Maxu, Hondi Civic, Mazdi 3, Opel Merivi i Zafiri, Peugeotu 308, Renault Meganeu, Seat Leonu, Hyundaiu i30, KIA Ceedu…

U dimenziji 225/40 R18 Y, među 16 različitih proizvođača, ni jedan nije zaslužio najvišu ocjenu (izvrstan), ali su zato četiri gume dobile ocjenu vrlo preporučljivo ili vrlo dobar. Troje od njih pripadaju skupini premium proizvođača – Continental, Michelin i Goodyear, dok je četvrti pomalo iznenađujuće tajvanski Maxxis.

Dobre i na mokrom
Po ukupnim ocjenama sve četiri gume su vrlo blizu i može se reći da su Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4 tek u fotofinišu pobijedili Goodyear Eagle F1 Asym 5 i Maxxis Victra Sport 5. Iako je pobijedio, Continental je na ovom testiranju bio najbučniji!

Jedanaest modela guma dobilo je srednju ocjenu preporučuje se ili dobar, a djelomično se preporučuje samo kineska Rotalla Setulla. Od jedanaest dobrih, tri su bile nadomak ocjene vrlo preporučljivo, ali slabije ponašanje na mokroj podlozi stajalo je modele Nexen N’Fera Sport, Sava Intensa UHP 2 i Vredestein Ultrac Vorti plasmana u viši razred.

Guma Pirelli P Zero je bila najbolja na suhom i dobra na mokrom, ali najveća potrošnja goriva i najkraći radni vijek gurnuli su je u prosjek. Na suhoj podlozi su podbacila samo dva modela, Falken Azenis FK510 i Rotalla Setulla S-Pace RU01. Pri nagloj promjeni pravca na relativno malim brzinama je bilo zanošenja, što u opasnost može dovesti mlade i neiskusne vozače. Na mokroj je polovica guma dobila ocjenu vrlo se preporučuje.

Razlika u potrošnji
Najsigurnije gume, s najkraćim putem kočenja na mokroj podlozi, bile su Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4. Najštedljivija guma je Sava Intensa UHP 2, a najrastrošnija Pirelli P Zero, no razlika je samo šest posto, otprilike 0,3 litre na 100 kilometara. Velika je razlika bila na testu radnog vijeka guma.

Najizdržljivija, Goodyear Eagle F1 Asym 5, prešla je 39.600 kilometara, što je 14.100 ili 35,6 posto više od najkrhkijeg modela Pirelli P Zero, koje su prešle 25.500 kilometara. Osim guma dimenzije 225/40 R18, testirali su i 12 modela 235/55 R17, koje su za Audi A7 i Q3, Ford Kugu i S-Max, VW TIguan…

Komentirajte prvi

New Report

Close