Unatoč padu cijene dionica Apple je i ove godine zauzeo prvo mjesto na ljestvici najvrednijih svjetskih brendova BrandZ, koju sastavlja agencija Millward Brown. Tehnološke kompanije inače dominiraju među prvih deset brendova na ljestvici, pa je tako na trećem mjestu Google, četvrtom IBM, a na sedmom Microsoft. Kompanije iz tehnološkog i telekomunikacijskog sektora čine 40 posto top 100 ljestvice, u usporedbi s 36 posto u 2006. kada je Millward Brown objavio prvu ljestvicu.
Značaj brendiranja
Ukupna vrijednost brendova na ovogodišnjoj ljestvici porasla je za sedam posto u odnosu na prethodnu godinu, na 2,6 bilijuna dolara, što je više od bruto domaćeg proizvoda Velike Britanije. Inače, vrijednost Appelovog brenda je 185 milijardi dolara, a lani je iznosi 183 milijarde dolara. "Unatoč tržištu koje je postalo sve kompetitivnije činjenica da je Apple ostao prvi brend pokazuje značenje brendiranja za kompaniju", izjavio je izvršni direktor Millward Browna Nick Cooper te nadodao kako ljudi "unatoč cijeni dionice ili proizvoda još uvijek vole brend". Vrijednost Appleova brenda ove je godine porasla za jedan posto u odnosu na 2012. kada je ostvarila skok od 19 posto. U 2011. godini taj skok je iznosio 84 posto pa je teško da ijedan drugi tehnološki brend u ovom trenutku može dostići Apple. Vrijednost drugog brenda na ljestivi, Googlea iznosi oko 113 milijardi dolara što je rast od 5 posto u odnosu na prošlu godinu, a šesti brend na ljestvici AT&T rastao je za 10 posto na 75 milijardi dolara. Još jedan tehnološki brend koji bilježi izraziti rast je China Mobile koji je u odnosu na 2012. godinu rastao za 18 posto na 55 milijardi dolara i u ukupnom poretku nalazi se na desetom mjestu najvrednijih brendova na svijetu. Appleov najveći konkurent na tržištu, ponajviše u segmentu tableta, Samsung nalazi se na 30. mjestu na ljestvici i ostvario je skok od 51 posto u odnosu na 2012. Samsungov brend sada je vrijedan 21 milijardu dolara. Ostali tehnološki brendovi u 2013. zabilježili su pad vrijednosti – IBM za 3 posto, Microsoft za 9 posto te Facebook za 36 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu