Zagrebačka banka svojim korisnicima poslala novu važnu obavijest

Autor: Poslovni.hr , 24. studeni 2022. u 12:01
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

Zagrebačka banka danas je svojim korisnicima poslala e-mail pod nazivom Upute i preporuke za sigurno korištenje kartica. Njihovu obavijest korisnicima prenosimo u cijelosti:

‘Danas je gotovo nemoguće zamisliti život bez interneta, računala i pametnih telefona, ali uz dobre strane tehnologije važno je ne zaboraviti da su u on-line svijetu prisutne i brojne opasnosti.

Poruke koje šalju prevaranti vrlo su uvjerljive, stoga se zapitajte biste li nekome koga ste upravo uživo upoznali olako dali svoje osobne uključujući bankovne ili kartične podatke. Vjerujemo da ste odgovorili s „Ne“.

Izdvojili smo za Vas nekoliko primjera i smjernica kako izbjeći kartičnu prijevaru:

Prodaja putem oglasnika

Ako Vam se na Vaš oglas javi potencijalni kupac koji se ponaša na sljedeći način, molimo da budete oprezniji:

• dosta Vas požuruje s prodajom

• ne preispituje cijenu i ne postavlja dodatna pitanja o Vašem proizvodu

• odmah pristaje na kupnju

• šalje Vam linkove za navodnu dostavu ili uplatu

• traži Vas hitan unos Vaših osobnih (uključujući i kartičnih) podataka.

Svako požurivanje potencijalnog kupca da popuni podatke na nepoznatim linkovima treba biti alarm da nešto nije u redu.

ZAPAMTITE! Kada prodajete robu ili uslugu on-line, jedini podatak koji je potreban Vašem potencijalnom kupcu (fizičkoj osobi) jest IBAN Vašeg računa te Vaše ime i prezime.
Podaci o kartici i potvrde tokenom nužni su samo kada samostalno kupujete na internetu od registriranih internetskih trgovina.

VAŽNO! Potencijalnom kupcu nemojte nikada davati:

• svoje kartične podatke (broj kartice, rok valjanosti i troznamenkasti broj s poleđine kartice, tzv. CVC) te

• podatke o tokenu (broj tokena, APPLI2/MAC iz tokena, potvrđivati push-poruke za kartične transakcije kupnje)

kako bi Vam uplatio iznos na račun ili karticu jer može biti riječ o prijevari.

Lažni nagradni natječaji, oglasi i lažne internetske trgovine na društvenim mrežama

Ako sudjelujete u nagradnim natječajima ili želite kupiti robu koju ste vidjeli na društvenim mrežama, svakako pripazite na lažne profile jer često izgledaju kao oni nekih velikih kompanija ili trgovačkih centara te profila poznatih osoba. Može doći do prijevare jer Vas s njih mogu:

• obavijestiti da ste dobitnik te Vam dostaviti kompromitiranu poveznicu na koju trebate unijeti svoje kartične podatke ili

• za potencijalnu kupnju preusmjeriti na privatne poruke kako biste im dali svoje osobne (uključujući bankovne ili kartične) podatke te dovesti u rizik.

PREPORUKA! Ako ste na društvenim mrežama pronašli željenu robu, putem internetske tražilice provjerite službenu stranicu web-trgovine recenzije drugih korisnika i sl. te nikad nemojte davati podatke o karticama putem privatnih poruka na društvenim mrežama ili klikom na poveznice koje Vam netko dostavi na taj način.

Isto tako, ne nasjedajte na oglase da ste nešto vrijedno osvojili (npr. najnoviji model skupocjenog mobilnog uređaja) uz uvjet da uplatite mali iznos za nagradu (npr. 1 EUR za dostavu).

• Unos kartičnih podataka za Vas će imati višestruko veće troškove, a obećani uređaj nikad nećete primiti.

• Ako ste nešto osvojili, organizatoru nagradnog natječaja obično je dovoljno Vaše ime i prezime te adresa za dostavu nagrade.

Poruke o poštarinama i carinama

Ako očekujete paket i primili ste poruku da trebate platiti poštarinu ili carinu, svakako provjerite e-adresu s koje ste primili poruku te ne otvarajte sumnjive poveznice.

• Obratite se dostavnoj službi putem koje očekujete svoju pošiljku za objašnjenje oko dodatnog plaćanja ako niste sigurni da je poruka autentična.

• Kada naručujete robu na internetu, cijena dostave obično je uračunata u trošak koji ste prethodno platili!

Nestanak kartice ili sumnjivi troškovi

Ako mislite da ste žrtva kartične prijevare ili Vam je ukradena kartica ili mobitel u kojem imate mobilno bankarstvo ili aplikaciju digitalnog novčanika, ODMAH nam se obratite na 01/3789 789 zbog blokade kartice.’

Komentirajte prvi

New Report

Close