Enterprise Inv. priprema izlaz iz Intersporta, ali i snima nove mete

Autor: Jadranka Dozan , 04. srpanj 2022. u 14:00
Foto: PD

Najesen bi krenule aktivnosti na prodaji lanca trgovina sportskom opremom koji je pod poljskim vlasnicima snažno rastao, naročito u online prodaji.

Pita li se Michała Kędziu, partnera u poljskoj private equity kompaniji Enterprise Investorsu (EI) odgovornog za investicije u Adria regiji, gospodarstva regije srednje i (jugo)istočne Europe su i u okruženju geopolitičkih napetosti i inflatornih pritisaka ulagački zanimljiva.

Stoga nakon 2021. koja se za EI pokazala najboljom za nove investicije, kompanija planira zadržati “momentum” te u tu regiju usmjeriti i više kapitala u nadolazećim godinama.

Prihod 185 mil. eura
Na hrvatskom tržištu to se ove godine očituje u akvizicijama Studenca (Lonia, ranije Pemo iKordun) kao kompanije koja je, uz Pan-Pek, otprije u njihovu portfelju. “Veselimo se razvoju hrvatskih kompanija, a vjerujemo da će ulaskom u eurozonu hrvatsko tržište postati još privlačnije za financijske investitore”, kaže Kędzia.

Uz bavljenje rastom i razvojem poslovanja tvrtki u koje su već uložili novac, stalno su u potrazi za novim ulagačkim prilikama, no tu su i investicije koje su prema uobičajenom poslovnom modelu PE fondova “sazrele” za prodaju.

Trenutno je to slučaj s Intersportom, lancem trgovina sportskom opremom koji je do prije nepunih šest godina bio pod okriljem (tada Agrokorova) Mercatora. Tržište se već propituje, a u konkretne aktivnosti na procesu prodaje sa savjetnicima bi trebali startati najesen, kažu u Enterpriseu.

Sjedište Intersporta je u Sloveniji, ali od osam tržišta na kojima posluje najviše prodavaonica je u Hrvatskoj (47). Ta kompanija ujedno je i dobar ogledni primjer biznis modela private equity fondova.

Michał Kędzia, partner u Enterprise investorsu/M. Habljak/PIXSELL

Prije nego što ga je preuzeo jedan od devet fondova EI-a Intersport je imao 110 prodavaonica, 1000 zaposlenih i oko 80 milijuna eura prihoda te 5 mil. operativne dobiti EBITDA, uz minimalnu zastupljenost e-kanala prodaje.

Prošlu godinu zaključio je s više od 150 milijuna eura prihoda te moderniziranim formatima prodajne mreže koja je narasla na njih 166 (od čega 143 vlastita i 23 franšizna). Kako se i ove godine bilježi dvoznamenkast rast prodaje, računa se da će se izlaz iz te investicije dogoditi na 185 milijuna eura prihoda i oko 11 milijuna eura EBITDA-e (plan za 2022.). Usto, zaposlenih je sad više od 1400, a prodaju dočekuje sa 175 trgovina, uz osam web shopova.

Upravo rast udjela online prodaje jedan je od upečatljivijih pokazatelja razvojnih iskoraka otkako je kompaniju preuzeo EI. Sa 1,3% narastao je na 6,3% već u predpandemijskoj 2019., a nakon što je u jeku pandemije skočio na gotovo 20%, uslijedilo je tek blago smanjenje udjela online prodaje. Ove godine računa da će e-kanali odraditi više od 18% prometa.

175

trgovina i 1400 zaposlenih ima Intersport i s tim brojkama čeka prodaju

EI ulaže 3-8 godina
Uspješna tranzicija prema digitalnim kanalima prodaje i komunikacije s kupcima jedan su od važnih izazova u retail biznisu, pa ne čudi što je u 2022. EI akvirirao dvije tvrtke u e-commerceu. “Danas se kupca osvaja ekranom mobitela”, kaže Bartlomiej Behnke, član Uprave Intersporta zadužen za marketing i digitalne kanale.

Dodaje da retail danas općenito podrazumijeva brojne tehnološke inovacije, od virtualnih dućana i prediktivnih strategija do rješenja vezanih uz isporuku i plaćanja.

Lako je moguće da će nakon EI-a i novi vlasnici Intersporta profilom biti financijski investitori. Poljska kompanija je dosad uložila 2,2 milijarde eura u 151 tvrtku. Pojedinačno je raspon ulaganja obično između 20 i 75 mil. eura, a svaka treća investicija bila je u sektoru trgovine.

U 135 realiziranih izlaza ostvareno je 4,2 milijarde eura, a u 35 slučaja to se odvilo putem burze. Obično u investicijama ostaju 3 do 8 godina. Hrvatske kompanije u portfelju EI još nisu u fazi razmatranja izlazne strategije.

Komentirajte prvi

New Report

Close