Tehnologije napreduju, brendovi dolaze i odlaze, no jedna poslovna tradicija stoljećima ostaje ista. Razmjena vizitki ili posjetnica između ljudi koji se prvi puta sreću nezaobilazan je obred u poslovnom svijetu. Predaja kontaktnih podataka simbolizira uspostavu veze s drugom stranom. No, kako se naš život digitlizira, nove tehnologije nude nove mogućnosti za razmjenu kontakata. Otkako su se pojavile elektronske komunikacije ljudi su počeli jedni drugima slati svoje kontakte putem e-maila, SMS-a, MMS-a i Bluetootha. Podatke zaprimljene u kompatibilnom formatu ne moramo unositi ručno u mobitel, već oni sami “sjednu” na odgovarajuće mjesto u adresaru. I ne moramo prebirati po hrpici posjetnica da bismo pronašli koga tražimo.
Bonton razmjene posjetnica
Ljudska ovisnost o mobilnim uređajima u svakodnevnom snalaženju je u porastu i informatičke kompanije smišljaju aplikacije poput Bumpa za što jednostavniji prijenos kontaktnih podataka. Povezivanje na društvenim mrežama još je jedan efektan način razmjene podataka i to u većem obimu od onog kojeg dopušta mali format posjetnice. Specijalizirana poslovna mreža LinkedIn je prikladan nadomjestak ili nadogradnja za vizit-karte, ali poslužiti mogu i Facebook, Twitter i druge mreže. Bit je u dodavanju osobnosti poslovnom odnosu koji bi inače bio suhoparan.Iako se trend digitalne razmjene kontakata širi, biznis oko tiskanja klasičnih posjetnica nije ni blizu propasti. Fizička plastična ili kartonska kartica sačuvala je šarm i to osobito izvan anglosaksonske virtualizirane kulture. Dok su Amerikanci skloni neobavezno iskrcati karticu iz džepa i odložiti je na stol pred sugovornikom, Japanci je svečano i objeručke predaju i na jednak način prihvaćaju. I strancima se preporučuje da se u kontaktu s Japancima obzirno odnose prema posjetnici.Razmjena kartica podliježe bon-tonu kao i pozdravljanje i darivanje. Nudimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da ne uprskate pri rukovanju s karticama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu