Znajući koliko je veliko stresno opterećenje u recesijsko doba, dizanje morala radnoj snazi dobilo je na važnosti, ali je i postalo teže no ranije. Od kraja 2008. radni je moral posvuda na globusu pao, a klima u kojoj i danas posluju poduzeća u Hrvatskoj ne obećava skori zaokret nabolje. Istraživanja su dokazala da su moral i motiviranost radne snage nesporedno povezani s profitabilnošću. Radnici koji su sretni poslom i nadređenima djelotvorniji su od frustriranih i mrzovoljnih.
Osim što je samo po sebi loše da je velik dio radne snage nezadovoljan, negativno raspoloženje u poduzećima dovest će do daljnjeg pogoršanja poslovnih rezultata i do bujanja ionako ogromne vojske nezaposlenih. Ankete koje je proveo Gallup otkrile su da staromodne metode dizanja morala kao što su bonusi i službena vozila među radnicima imaju skromnih učinaka. Upravi su na raspolaganju druge mjere, koje ne zahtijevaju ozbiljne troškove. Prva i najjeftinija mjera podrazumijeva smiješak i srdačan odnos prema podređenima. Stav nadređenih je vrlo zarazan. Ako rukovodeći kadrovi ne odišu optimizmom, podređeni će biti učvršćeni u uvjerenju da je svaki napor uzaludan. Uprava mora prenijeti pozitivnost u sve odjele i nivoe kompanije, s porukom koja sadrži snagu i sigurnost. Stvorite uvjete koji će radniku pomoći da voli ono što radi. U tom je cilju nužno spojiti zaposlenike s ulogama u kojima će pružiti najviše, što ponekad zahtijeva promjene u opisu radnog mjesta ili preseljenje na drukčiju poziciju ili odjel. Ohrabrite zaposlenike da preuzmu odgovornost za obavljanje posla te im dajte slobodu da predlažu načine poboljšanja radnih uvjeta i procedura. Neka imaju pravo glasa u postavljanju poslovnih ciljeva.Unaprijedite radno okruženje. Radno mjesto mora biti sigurno i udobno. Zaposlenici neće biti sretni koriste li zastarjelu ili pokvarenu opremu i namještaj. Pobrinite se da klima uređaji i grijanje rade ispravno, da je osvjetljenje ugodno i da je količina buke prihvatljiva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu