Motivacija je među ključnim faktorima uspješnog poslovanja te su mnoga istraživanja pokušala utvrditi koji oblik motivacije daje najbolje rezultate. Motivacijske tehnike i alati koje kompanije rabe obično su spoj mamaca i sredstava odvraćanja koji zajedničkim snagama usmjeravaju radnike na poštivanje discipline i ispunjavanje zadataka.
“Mrkva i batina” motivacijska je tehnika čiji naziv potječe iz priče o magarcu kojeg je gazda navodio da krene i povuče kola tako što mu je pred njuškom mahao mrkvom ili ga lupao batinom po stražnjici. U svakom slučaju, magarac bi krenuo naprijed, osim ako nije bio jako tvrdoglav. Tada je potrebno pojačati prisilu ili ponuditi privlačniji mamac. Batina predstavlja strah koji može biti djelotvoran poticaj na akciju ako ga se primjenjuje umjereno i pravovremeno. Strah daje dobre rezultate na kratak rok, no kroz duže razdoblje izaziva reakciju osoblja u obliku sabotaže ili pobune. Mrkva je sinonim za nagradu koja služi kao poticaj ako je radnik smatra privlačnom te stoga mora biti prilagođena potrebama onoga kojemu je ponuđena. Budući da neki ljudi bolje reagiraju na prijetnju kaznom, a drugi na obećanje nagrade, najbolje bi rezultate glede motivacije dao individualni pristup. No u velikim organizacijama rukovoditelji su neskloni prilagođavati poticaje svakom pojedinom radniku. Posljedično, svi su radnici jednog poslodavca izloženi jednakom tretmanu. Odnos mrkve i batine u pojedinoj kompaniji ovisit će o sklonostima i uvjerenjima nadležnih. Zagovornici motivacije mrkvom i izbacivanja batine iz jednadžbe stekli su svog proroka u Chesteru Eltonu, guruu menadžmenta, čiji su radovi posljednjih godina osvojili brojne svjetske menadžere. Njegova najslavnija knjiga “Princip mrkve” (The Carrot Principle) iz 2007., napisana u suradnji s Adrianom Gostickom, temeljena je na desetgodišnjem istraživanju agencije HealthStream koje je obuhvatilo 200.000 radnika. Drugo izdanje knjige iz 2009. dopunjeno je rezultatima novog istraživanja na 10.000 ljudi u 13 zemalja. Istraživanja su otkrila da razni oblici materijalnih i nematerijalnih nagrada imaju boljih učinaka na radnikovu produktivnost i moral od prijetnja i kazni. Među mrkvi sklonim kompanijama našle su se Disney, dostavljačka kompanija DHL, revizorska tvrtka KPMG i Pepsi Bottling Group, kod kojih je zabilježena viša produktivnost, radni angažman i niža stopa odljeva radne snage.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.MOžda je nezapaženo počeo JEDAN OD NAJBITNIJIH eksperimenata za nas , roditelje sa školskom djecom i za djecu samu.
Zagrebačke škole počinju eksperiment 30 DANA BEZ ZADAĆA ! Zanima me, jesu li spremni za takvo
odricanje , tj, izradu novih priprema, nove koncepcije rada s djecom i full 500 % angažmana na satovima,
dodatnim satovima, i sl……?
Kako će bez naše , roditeljske pomoći , to izgledati, živo me zanima ?!
Novac je najprimitivnija motivacija i najefikasnija.
https://www.youtube.com/watch?v=XCliacIDH-s
Uključite se u raspravu