Hrvatska zračna luka želi američke letove, naručili i studiju za produljenje uzletno-sletne staze

Autor: Darko Bičak , 12. travanj 2023. u 07:11
Interkontinentalni širokotrupci United Airlinesa zauzimaju puno više mjesta i trebaju veću manevarsku površinu/G. Jelavić/PIXSELL

Na Jadranu sve više Amerikanaca, a ukidanje viza potaknulo i naše građane da posjete SAD.

Zanimanje putnika iz Sjeverne Amerike za Hrvatsku, posebice Jadran, bilo da se radilo o turističkim ili osobnim i obiteljskim razlozima, nije nikad bio upitan, a ukidanje američkih viza za hrvatske građane dodatno je pojačalo interes i Hrvata za turističke posjete Sjedinjenima Američkim Državama.

To su prepoznali i zračni prijevoznici te je sve izglednije da će u narednom razdoblju naša zemlja sa Sjevernom Amerikom biti povezana i više od postojeće dvije sezonske rute. Osim zračnih luka u Zagrebu i Dubrovniku, u dogledno vrijeme bi se za Ameriku moglo letjeti i iz Pule.

Najviše prema NY i Torontu
Kako je prošlog tjedna potvrdila glavna direktorica Nina Vojnić Žagar, Zračna luka Pula naručila je studiju za proširenje, odnosno pomicanje praga uzletno-sletne staze.

“Zračna luka Pula razmatra produljenje uzletno-sletne staze kako bi mogla obavljati dugolinijske letove, s fokusom na transatlantske usluge. To znači da istražujemo mogućnost produljenja uzletno-sletne staze na 3200 metara za prilagodbu dugolinijskim letovima, odnosno letovima prema istočnoj obali Sjeverne Amerike.

Trenutačna uzletno-sletna staza duga je 2954 metra i nedostaje joj još 250 metara za ovu namjenu. Imamo prostora i prema istoku i prema zapadu za produženje piste, ali moramo uzeti u obzir nagibe”, kazala je Vojnić Žagar za Glas Istre.

Dodala je da se sigurno neće raditi o projektu koji će biti realiziran ove godine, no da su sada poduzeti prvi koraci da se to ostvari što prije. Pulski putnici, kako navodi, dobro su već sada povezani sa sjevernoameričkim kontinentom preko raznih europskih čvorišta, uključujući Frankfurt, München, London Heathrow i Beograd.

No, priznaje da trenutačni rasporedi letova nisu idealni za transferne putnike jer većina zračnih prijevoznika cilja na putnike od točke do točke na letovima za Pulu. Na temelju neizravnih prometnih tokova prema i iz Sjeverne Amerike, Pula bilježi najviše putnika prema New Yorku, a slijedi ga Toronto.

Upravo za ove dvije destinacije i postoje letovi za sjevernoameričke destinacije iz Lijepe naše koja se može pohvaliti s dva izravna prekooceanska leta na sezonskoj ljetnoj bazi – po jedan iz Zagreba i Dubrovnika.

Air Transat ‘operira’ između Toronta i glavnog grada Hrvatske svojim zrakoplovom Airbus A330-200, nakon što je prošle godine obnovio promet između dva grada nakon dvogodišnje stanke zbog pandemije koronavirusa. Kanadski zrakoplovni prijevoznik opslužio je 21.597 putnika između dva grada tijekom šest mjeseci poslovanja prošle godine.

S druge strane, United Airlines povezuje svoje čvorište zračne luke New York Newark s Dubrovnikom koristeći zrakoplove Boeing 767-300 na liniji. Prošle godine prevezao je 28.445 putnika na relaciji između dva grada tijekom svog četveromjesečnog operativnog razdoblja.

Splitu nije zanimljivo
U 2019. Air Transat je planirao započeti jednu tjednu sezonsku ljetnu liniju između Toronta i Splita, no prodaja karata obustavljena je nekoliko mjeseci prije pokretanja iz “komercijalnih razloga”. Zračna luka Split ranije je poručila da nema interesa za dugolinijske letove.

Razlog za to je, izvjesno, što bi ti dugolinijski letovi sa širokotrupnim zrakoplovima bili uglavnom obavljani vikendom, najčešće subotom, kada je najveća gužva u Splitu. Kako interkontinentalni širokotrupci zauzimaju puno više mjesta i trebaju veću manevarsku površinu, zbog njih bi trpjele operacije manjih zrakoplova koji čine bazu zračnog prometa u Splitu.

Prije koronakrize bile su i aktulane najave o povezivanju Zadra s više kineskih destinacija, ali se nakon završetka pandemije o tome, barem za sada, više ne spekulira.

Komentirajte prvi

New Report

Close