Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tvrtkama 10 domena .hr, a registrarima što manje posla

Autor: Bernard Ivezić
04. travanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

CARNet usporedo s liberalizacijom domene .hr suzuje tržište za privatne registrare i tako dovodi u pitanje smisao njihova uvođenja

Započela je liberalizacija HR web domene. Hrvatska akademska i istraživačka mreža (CARNet) objavila je Prijedlog novog pravilnika o domeni .hr, koji će stupiti na snagu nakon javne rasprave koja traje do 29. travnja. Kao što je prije dva mjeseca najavio Poslovni dnevnik, CARNet je u novom pravilniku predvidio da COM.HR domene registriraju privatne tvrtke, tzv. registrari. Tržišno rivalstvo privatnih registrara osiguranje je da će se postojeći složen i trom sustav dodjeljivanja hrvatskih web domena zamijeniti nov i efikasniji. U CARNetu smatraju da će barem desetak telekoma i drugih tvrtki iz branše iskazati interes za uslugama prodaje COM.HR domena. Među najizglednijima su tvrtke koje već nude slične usluge, poput AvalonIT-a, RegicaNET-a i Orbisa.
“Prije više od dvije godine zaključili smo da bi se radi daljnjeg razvoja nacionalnog domenskog prostora postojeća pravila dodjeljivanja HR domena morala temeljito izmijeniti. Cilj je modernizacija, ali Hrvatska vršna domena ostaje i dalje element nacionalnog bogatstva i suvereniteta Hrvatske, te temelj njezine prepoznatljivosti u virtualnom svijetu”, tvrdi CARNet.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Privatni registar
Web domena je na Internetu ono što je adresa u fizičkom svijetu, odnosno to je jedini način da pronađete neku tvrtku u virtualnom svijetu. Svaki poslovni projekt na Internetu stoga započinje nabavkom web domene. Kratko, jednostavno i efektno ime web domene jedan je od ključnih elemenata za uspjeh svakog internetskog posla, a ta pravila upravo su ono što regulira novi CARNetov Pravilnik. Baš zato, Pravilnik o HR domeni jedan je od najvažnijih propisa kojima država potiče razvoj internetskog poslovanja. Zahvaljujući liberalizaciji, cijene COM.HR domena ubuduće će određivati tržište. Procjenjuje se da će konačna veleprodajna cijena za jednu COM.HR domenu biti 75 kuna za prvu godinu, a potom po 50 kuna godišnje. Sada CARNet za COM.HR domenu traži dvostruko više, 180 kuna za prvu godinu, te po 150 kuna za sljedeće godine. Iz tih je podataka moguće zaključiti da registri imaju prostora za zaradu.

Započela je liberalizacija HR web domene. Hrvatska akademska i istraživačka mreža (CARNet) objavila je Prijedlog novog pravilnika o domeni .hr, koji će stupiti na snagu nakon javne rasprave koja traje do 29. travnja. Kao što je prije dva mjeseca najavio Poslovni dnevnik, CARNet je u novom pravilniku predvidio da COM.HR domene registriraju privatne tvrtke, tzv. registrari. Tržišno rivalstvo privatnih registrara osiguranje je da će se postojeći složen i trom sustav dodjeljivanja hrvatskih web domena zamijeniti nov i efikasniji. U CARNetu smatraju da će barem desetak telekoma i drugih tvrtki iz branše iskazati interes za uslugama prodaje COM.HR domena. Među najizglednijima su tvrtke koje već nude slične usluge, poput AvalonIT-a, RegicaNET-a i Orbisa.
“Prije više od dvije godine zaključili smo da bi se radi daljnjeg razvoja nacionalnog domenskog prostora postojeća pravila dodjeljivanja HR domena morala temeljito izmijeniti. Cilj je modernizacija, ali Hrvatska vršna domena ostaje i dalje element nacionalnog bogatstva i suvereniteta Hrvatske, te temelj njezine prepoznatljivosti u virtualnom svijetu”, tvrdi CARNet.

Privatni registar
Web domena je na Internetu ono što je adresa u fizičkom svijetu, odnosno to je jedini način da pronađete neku tvrtku u virtualnom svijetu. Svaki poslovni projekt na Internetu stoga započinje nabavkom web domene. Kratko, jednostavno i efektno ime web domene jedan je od ključnih elemenata za uspjeh svakog internetskog posla, a ta pravila upravo su ono što regulira novi CARNetov Pravilnik. Baš zato, Pravilnik o HR domeni jedan je od najvažnijih propisa kojima država potiče razvoj internetskog poslovanja. Zahvaljujući liberalizaciji, cijene COM.HR domena ubuduće će određivati tržište. Procjenjuje se da će konačna veleprodajna cijena za jednu COM.HR domenu biti 75 kuna za prvu godinu, a potom po 50 kuna godišnje. Sada CARNet za COM.HR domenu traži dvostruko više, 180 kuna za prvu godinu, te po 150 kuna za sljedeće godine. Iz tih je podataka moguće zaključiti da registri imaju prostora za zaradu.

CARNet kao konkurent
Međutim, dobru poslovnu priliku za registre i jak poticaj za liberalizacijom HR domenskog sustava CARNet je ograničio odlukom da tvrtke mogu registrirati do deset vršnih HR domena. Naime, tvrtke su do sada mogle registrirati samo jednu vršnu HR domenu, a CARNet je to pravilo opravdavao brigom o domenama kao ograničenom nacionalnom bogatstvu.
Ako su željele još domena, primjerice za svoje usluge ili proizvode, tvrtke su mogle nabaviti neograničen broj COM.HR domena. Sada pak, kad će se COM.HR domene nabavljati brže i jednostavnije, CARNet se odlučio “udovoljiti legitimnim zahtjevima korisnika” i omogućiti registraciju do čak deset vršnih HR domena. Posebno je to zanimljivo i stoga što ova državna institucija nije udovoljila zahtjevima građana koji također žele pravo na jednu besplatnu vršnu HR domenu. U CARNetu tvrde da ne bi trebalo doći do konkurencije između njih i privatnih registrara jer su cijene dodatnih devet vršnih domena 20 puta veće od COM.HR domena. To znači da će svaka od dodatnih devet vršnih HR domena stajati 1500 kuna za prvu godinu, te 750 kuna za svaku sljedeću. Međutim, cijena je relativna. Tvrtkama koje si redovito mogu priuštiti da organiziraju razna trosatna događanja, poput domjenaka koji nikada nisu jeftiniji od 10.000 kuna, iznos od 1500 kuna godišnje za kraću i efektniju web domenu nije velik.

Obnova registracije domene .hr svake godine

CARNet je u Prijedlog novog pravilnika o HR domenu uveo i obavezno produživanje domena jednom godišnje. Tvrde da to rade stoga što je velik broj poslovnih subjekata registrirao po jednu besplatnu HR domenu, ali je potom nisu koristili. Tako su najčešće sprječavali konkurenciju da se dokopa atraktivnih imena HR domena. Zbog toga će se sve HR domene, uključujući COM.HR i FROM.HR, morati obnavljati jednom godišnje. Jednom registriranoj domeni neće s uskratiti produženje, ali svima koji u određenom roku ne obnove registraciju svoje domene ona će biti deaktivirana, a potom i obrisana.

Autor: Bernard Ivezić
04. travanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close