Potrošnja hrane i pića u deset zemalja regije Jugoistočne Europe – u koju je najnovija analiza Business Monitor Internationala (BMI) uvrstila Bugarsku, Hrvatsku, Češku, Mađarsku, Poljsku, Rumunjsku, Rusiju, Srbiju, Sloveniju i Tursku – 2013. godine iznosit će 416,5 milijardi dolara, a do 2016. rast će najmanje 33 posto i popeti se na više od 555 milijardi dolara. Trgovine mješovitom robom u promatranim zemljama u ovoj će godini pritom zabilježiti prodaju od 205,64 milijarde dolara, dok će se ta brojka do 2016. povećati na 367,84 milijarde dolara. Analiza BMI-a procjenjuje da će sektor retaila (koji obuhvaća maloprodaju, veleprodaju, trgovačke centre, drogerije, kioske, benzinske crpke, trgovine odjeće, namještaja, tehnike itd.) ove godine na analiziranih 10 tržišta premašiti 1,4 bilijuna dolara, dok će ukupna potrošnja premašiti 2,35 bilijuna dolara. Naravno, u tim megabrojkama više od 80 posto odnosi se na najveće: Rusiju, Tursku i Poljsku. Poslovni dnevnik posebno su zainteresirale brojke koje se odnose na Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju.
Delhaize najjači u Srbiji
Iako se posljednjih godina dosta govori o konsolidaciji tržišta trgovine u Hrvatskoj i u regiji, ona još nije uzela maha i čini se da su velika preslagivanja tek pred nama. Vodeći igrači uglavnom drže svoje pozicije, a diskonteri napreduju polako, ali sigurno, u osvajanju tržišta. Prema analizi BMI-a, kad su posrijedi tri tržišta retaila u našoj regiji, daleko najveći potencijal ima Srbija. Razlog je jednostavan: njezino tržište još nije razvijeno, a u dobrom dijelu zemlje još prevladavaju mali dućani. Gledano u dolarima, srbijansko tržište retaila tijekom 2012. godine bilo je teško 70,6 milijardi, dok se do 2016. godine očekuje rast na više od 105 milijardi dolara. Prevedeno u postotke, govorimo o rastu od 50 posto! Usporedbe radi, promet na slovenskom tržištu retaila rast će 15,5 posto u iduće tri godine (sa 23,9 milijardi dolara na 27,6 milijardi), dok će Hrvatska rasti samo 8,3 posto (sa 15,5 na 16,8 milijardi dolara). "Veliki inozemni trgovački lanci idućih će godina biti usmjereni na tržišta Rusije, Turske i Poljske, a jedino regionalno zanimljivo tržište im je Srbija. Čak i zajedno gledano, tržišta Slovenije i Hrvatske su premala, a trgovac koji zavlada tržištem Srbije vladat će cijelom regijom", zaključuje konzultant Drago Munjiza, vlasnik tvrtke Jakov Viktor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.***ne da je članak bezveze nego je za rubriku “Sh*t of the week”… govori o regiji “Potrošnja hrane i pića u deset zemalja regije Jugoistočne Europe – u koju je najnovija analiza Business Monitor Internationala (BMI) uvrstila Bugarsku, Hrvatsku, Češku, Mađarsku, Poljsku, Rumunjsku, Rusiju, Srbiju, Sloveniju i Tursku ” znači o Rusiji, Turskoj, Poljskoj i onda u naslov izvuku jadnu Srbiju, krivo prevedu zareze, udeseterostruče srpsko tržište retaila običnom greškom i onda još nađu kao fol nekog lika velikog stručnjaka konzultanta koji lamentira o tome i opće ne kuži da te brojke nisu moguće… toliko o tim režimskim stručnjacima i subliminalnim porukama u naslovima patetičnih članaka koji vezu s mozgom nemaju [emo_smijeh]
Da i ja sam pomislio da se radi o 7 milijardi na 10,5 ali onda članak nema smisla.
“Čak i zajedno gledano, tržišta Slovenije i Hrvatske su premala, a trgovac koji zavlada tržištem Srbije vladat će cijelom regijom”, zaključuje konzultant Drago Munjiza, vlasnik tvrtke Jakov Viktor.”
Po čemu su HR i Slo tržišta premala, kad su znantno jača od srpskog, njima će trebati puno vremena da dostignu i jedno od njih, a gdje oba.
Bezveze.
***Srbija nema duplo više stanovnika nego HR, trenutno je odnos 7,1 mil prema 4,3 mil, a ovo s lopatama dolara je ziher greška u prijepisu, vjerojatno treba sa 7 milijardi na 10,5 milijardi… pretpostavljam da je namjerno napisana ta greška jer inaće nitko nebi ni pročitao ovaj članak
Uključite se u raspravu