Trećina prodaje u podrumu, a bez EU potpora teško je biti uspješan

Autor: Marta Duić , 02. veljača 2022. u 22:00
Ivica Matošević i slovenski vinar Matjaž Lemut iz Tilije/PD

Pionir istarke vinske scene Ivica Matošević proslavio 25 godina poslovanja.

Krajem siječnja Ivica Matošević i Matjaž Lemut priredili su vinsku večeru u restoranu Nobilion luksuznog hotela Ikador u Iki.

Tom su prigodom obilježili 25. godišnjicu svojih vinskih brendova: TILIA estate – Kuća pinota iz Vipavske doline i vina Matošević iz Istre. U proteklih četvrt stoljeća Ivica Matošević i Matjaž Lemut esencijalno su oblikovali hrvatsku i slovensku vinsku scenu.

Ivica Matošević u promoviranju istarske malvazije, koja je danas jedno od najtraženijih hrvatskih ugostiteljskih vina, a Matjaž Lemut u stavljanju regionalnih vina crnog pinota na najviši mogući nivo.

Ulagati se mora
“Kolektiv smo koji na vinskoj sceni postoji 25 godina, upravo obilježavamo jubilej. Zadržali smo obiteljsku dimenziju firme, tim od 12 ljudi, gotovo svi fakultetski obrazovani, sa svojih petnaestak hektara i oko sto tisuća boca godišnje proizvodnje.

Odrastali smo zajedno sa formiranjem vinske scene našeg kraja, koje na početku i nije bilo, a danas je realna i prepoznatljiva. Bili smo aktivni u tom formiranju, zajedno sa kolegama iz drugih istarskih vinarija, i ponajprije našeg udruženja Vinistra, pa danas u tom smislu kod mene prevladava osjećaj velikog ponosa i časti. Značaj malvazije ili Istre u tom smislu sigurno je jedna od ljepših hrvatskih priča uopće˝, komentirao je prvih četvrt stoljeća na vinskoj sceni vinar Ivica Matošević.

Kako ističe, iza njega je poslovno nepredvidiva godina. ˝Ljeto nas je iznenadilo i privuklo u naše podrume neočekivano puno gostiju, skoro dvostruko više nego pretpandemijske 2019. godine, pa je bilo puno posla.

Vinogradi se protežu na 15-ak hektara/PD

Segment direktne prodaje u podrumu turistima raste i približava se trećini ukupne prodaje i strateški postaje ključan svima nama u turističkim krajevima. Berba je, nakon klimatski hirovite godine na kraju ispala vrlo dobra, i ispražnjenih zaliha željno iščekujemo pokazati nova vina.

Kontinuirano smo u promišljenim investicijama, pa podižemo nove vinograde i obnavljamo stare, uvodimo nove tehnologije sa željom da vina budu najbolja˝, kaže Matošević. Matošević napominje kako iako se redovno javljaju na natječaje za EU potpore, do sredstava je sve teže doći.

“Ukoliko tu nismo uspješni, ne možemo biti konkurentni kolegama koji ta sredstva povlače. Taj segment posla postaje nezaobilazan u našoj trci ka pozitivnom rezultatu, pa se i mi kao ljudi sa zemlje moramo ubrzano u tom smislu educirati.

Posljednjih smo godina na tom polju samo dijelom zadovoljni – nismo uspjeli dobiti potporu za opremu u podrumu, ni za solarne panele, skladište smo također morali izvesti sami, ali dobili smo potporu za podizanje sustava navodnjavanja na Grimaldi, doduše puno manje od planiranoga.

100

tisuća boca godišnja je proizvodnja vinarije Matošević u Krunčićima

Upravo podižemo i novi vinograd kojeg smo kandidirali na program ruralnog razvoja, no ne znamo hoćemo li tu dobiti potporu. U pravilu se takvi koraci planiraju bez obzira na ishode natječaja, a ako on prođe onda je to kao dobitak na lutriji. Bingo˝, objašnjava Matošević.

Novi sadržaji za turiste
Kako ističe, Istra iz godine u godinu privlači sve stranaca i turista, tako da u skladu s tim razvijaju i posebne sadržaje za posjetitelje njihove vinarije i podruma, poput degustacija starijih vina, vođenih degustacija sljubljivanja sa sirevima i čokoladom, a zadnje dvije godine imaju i Wine Cellar Escape, edukativnu igru koja privlači i mlađu publiku.

“Segment prodaje u izvozu prvenstveno je orijentiran na zemlje odakle nam turisti dolaze, jer požele nakon ljetovanja kod nas kupiti naša vina i u Becu, Munchenu ili Londonu. Iz znatiželje smo obilazili svijet i danas smo prisutni na svih šest kontinenata, negdje simbolično, a negdje solidno, i osnovni cilj nam je okušati se na planu fine dining restoranske scene.

Danas njegujemo Veliku Britaniju, SAD i Australiju od daljih te susjedne zemlje od bližih. No, prodaja vani nam je količinski manja od prodaje u podrumu˝, otkriva za kraj Matošević.

Komentirajte prvi

New Report

Close