MBF je spojio domaće i inozemne industrije, otvorio prostor za međunarodna partnerstva te se od početka nametnuo kao važno mjesto susreta za domaće gospodarstvo. Riječ je o ekskluzivnom B2B događaju koji povezuje privatni, javni i akademski sektor kroz konferencijski program, izložbeni prostor i networking sadržaje, stvarajući novu vrijednost za hrvatsko i regionalno gospodarstvo. O tome kako je osmišljen, kojim vizijama je vođen te kakvu budućnost otvara hrvatskim tvrtkama i partnerima iz regije i svijeta, razgovarali smo s Majom Borovinom Frankić, direktoricom i osnivačicom MBF-a, koja naglašava kako je ovakav event nije bio inovacija, već stvarna potreba svih hrvatskih industrija.
MBF se najavljuje kao događaj strateškog značaja za hrvatsko gospodarstvo. Što očekujete da će biti konkretni efekti? Mogu li se već primijetiti na domaće tvrtke i investicije?
MBF je zamišljen kao katalizator koji donosi najvišu razinu B2B susreta i konkretne prilike za suradnju između sudionika koji već djeluju na tržištu, kao i “one stop” za one iz inozemstva koji su potencijalno zainteresirani. Postojanje ovakve platforme od strateškog je interesa, a jasna potvrda toga je da ne postoje razvijena tržišta bez takvog događaja, čak i na većim tržištima. U Hrvatskoj je ta praznina popunjena upravo MBF-om, te su to već u prvoj godini tvrtke prepoznale, čak i više od naših očekivanja. Koncept smo prilagodili obilježjima našeg tržišta, kao i željama sudionika koji jako dobro znaju što im je potrebno od događaja na kojima žele sudjelovati. Na razini efekata stvoren je konkretan mehanizam koji pomaže svim sudionicima da lakše ostvaruju suradnju i dolaze do informacija. Zbog usmjerenja na sve industrije javnog, privatnog i akademskog sektora, te visoku razinu predstavnika MBF je jedinstvena platforma neospornog potencijala.
Prvi B2B susret koji okuplja sve industrije zvuči ambiciozno. Kako ste osigurali da svaka industrija pronađe svoju vrijednost i konkretne poslovne prilike?
Rekla bih da je MBF prije odgovor na tržišnu potrebu nego inovacija koja pronalazi svoj put. U stvarnosti sve industrije surađuju s mnogim drugim industrijama, i u stvari je prednost što smo malo tržište jer je suradnja tješnja. Upravo zbog toga opterećujuće je nemati jedno mjesto na kojem možete susresti većinu ako ne i sve svoje interesne skupine. Danas svi cijene svoje vrijeme i žele imati maksimalnu korist tamo gdje ga ulože. Zbog toga susret visoke razine predstavnika svih industrija, u vidu orijentiranosti na poslovnu korisnost. Nismo ni sajam ni konferencija. Naš izložbeni prostor koncipiran je kroz business lounge zone, bilo pojedinačnih tvrtki ili zajednički prostori, namijenjeni sastancima. Konferencijski program smatramo “brošem na odjelu” i prostorom za širenje informacija i inspiracije kroz presjek tema iz raznih industrija. Širimo vidike i mnogi upravo idu na predavanja koja naizgled nisu vezana za njihovu industriju. Cilj je da svatko pronađe predavanje koje ih zanima, te da ostatak svog vremena ulože u networking susrete. Ovaj raznolik pristup omogućava stvaranje sinergija i odnosa koje inače nije lako postići bez da ste uložili jako puno vremena.
Networking i međunarodna partnerstva često se spominju kao ključni ciljevi. Možete li navesti primjere partnerstava koja su do sada proizašla iz MBF-a?
Konkretni primjeri partnerstava nisu javno objavljeni i zasada sam stava da to nećemo raditi zbog poslovne diskrecije. Mislim da nam takva promocija nije potrebna i da snaga ugleda onih koji nas podržavaju i sudjeluju na MBF-u govore u prilog tome da li smatraju da tamo vrijedi uložiti. Najveća vrijednost je “od usta do usta” i u tom duhu najveći je kompliment što su naši sudionici dijelili svoja pozitivna iskustva unutar svojih krugova te izravno doprinijeli statusu najvažnijeg poslovnog događaja već u prvoj godini. Iz izjava sudionika jasno je da MBF omogućava umrežavanje na najvišoj razini. Od samog početka fokusirani smo na ostvarenje stvarne vrijednost i odnose koji traju, stoga kažemo da ne “organiziramo event” već stvaramo vrijednost.
Koje inovacije i trendove trenutno ističete na MBF-u, a za koje smatrate da će oblikovati hrvatsko i regionalno gospodarstvo u idućih nekoliko godina?
MBF se fokusira na ključna područja koja oblikuju poslovni svijet na temu investicija, održivosti, digitalizacije, makroekonomskih trendova, regulatornih okvira pa nadalje u cilju oblikovanja budućih strategija poslovnog i gospodarskog razvoja.
MBF se već etablira kao jedan od ključnih gospodarskih eventa u Hrvatskoj. Koji su faktori koji su odlučili o njegovom brzom uspjehu i prepoznatljivosti?
Glavni pokretači brzog uspjeha MBFa su brojni. Prvenstveno, jasno prepoznata potreba tržišta za jedinstvenim, visokokvalitetnim događajem, te što do MBF-a nije postojala tome alternativa. Zatim, pažljivo odabrana ciljna skupina jer sam event je ekskluzivan te namijenjen razini donositelja odluka svih industrija koje djeluju u gospodarstvu. Visoka kvaliteta organizacije i atraktivna lokacija u Rovinju stvorili su događaj koji se odvija prema najvišim europskim standardima i pozicionira Hrvatsku na listu takvih europskih događanja.
Najvažnije, snažna podrška mnogobrojnih stručnjaka iz raznih industrija koji su već u samom začetku prepoznali vrijednost koja se želi stvoriti i njegovati.
Što biste izdvojili kao posebnu prednost ovog eventa i zašto bi međunarodni partneri trebali pratiti MBF?
Prednost je što MBF omogućava “market one stop” te da na jednom mjestu imate susret sa raznim industrijama u okruženju onih koji su na poziciji da donose odluke. Međunarodni i lokalni partneri svojim sudjelovanjem mogu profitirati jer svoje networking potrebe mogu značajno zadovoljiti sa sudjelovanjem na MBF-u. Svi smo svjesni ovakvih događaja u inozemstvu, a sada to imamo i u našoj regiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu