Stručnjaci se složili: Ovo je trenutno bolja investicija od dionica

Autor: Poslovni.hr , 31. ožujak 2023. u 11:38
FOTO: Adam Bignell/ Unsplash

Rabljeni modeli luksuznih satova postali su toliko traženi da je njihovo tržište po povratu na ulaganja nadmašilo cjelokupno tržište dionica SAD-a.

Sve veći broj kupaca smatra da rabljeni luksuzni satovi nisu samo modni dodatak, već izvrsna investicija. Skupi rabljeni satovi vrlo su traženi, posebno među mlađim kupcima, kao alternativni način ulaganja u svrsi zaštite od inflacije, ali i diversifikacije investicijskog portfelja. Spremni su platiti i visoke iznose za rabljene modele brendova kao što su Rolex, Patek Philippe i Audemars Piguet, obzirom na predviđanje da će vrijednost ovih satova nastaviti rasti, otkrio je Boston Consulting Group (BCG).

I s pravom vjeruju takvim predviđanjima, tvrdi BCG. Rabljeni vrhunski modeli ova tri premium brenda postali su toliko traženi da je njihovo tržište nadmašilo cjelokupno tržište dionica SAD-a. Prosječna cijena rabljenih luksuznih satova rasla je po godišnjoj stopi od 20% između kolovoza 2018. i siječnja ove godine, unatoč velikom padu tržišta tijekom pandemije COVID-19, snažno nadmašivši godišnju stopu rasta S&P 500 indeksa od 8% tijekom tog razdoblja, dodao je BCG.

Prodaja rabljenih satova u 2021. godini činila je gotovo 30% ukupnog tržišta luksuznih satova vrijednog 75 milijardi dolara, prema BCG-u.

U desetogodišnjem razdoblju između 2013. i 2022. luksuzni su satovi pretekli drugu kolekcionarsku imovinu poput nakita, torbica, vina, umjetnina i namještaja, čija je vrijednost rasla po prosječnoj godišnjoj stopi od 7% u 2020. te u 2022. od čak 27%, prema pokazateljima koji prate ove kategorije.

Snažni financijski rezultati privukli su tako nove kupce, potičući ujedno rast tržišta dok je ponuda ostala ograničena zbog smanjenog kapaciteta koji je izazvala pandemija. Kupci imaju veće šanse nabaviti željene luksuzne satove na tržištu rabljene imovine, no često uz pozamašne svote. Kolekcionari su spremni platiti dvostruku ili trostruku cijenu za rabljeni luksuzni sat.

“Vintage satovi su dijelovi povijesti koji pričaju jedinstvenu priču. Širenje tržišta za luksuzne rabljene satove dokaz je našeg poštivanja umijeća izrade i trajne privlačnosti nostalgije, ali za poznavatelje može biti prilika za iznimne zarade. Naime, to tržište nudi kupcima priliku za posjedovanje vrlo traženih satova koji više nisu dostupni putem tradicionalnih kanala, čime se povećava ekskluzivnost i nedostupnost. Iako cijena rabljenog luksuznog sata može biti vrtoglavo visoka, kolekcionari su često spremni platiti premiju za priliku da posjeduju dio povijesti urarstva. Zanimljivi su primjeri nekih urarskih klasika, kao što je Rolexov zeleni model pod nazivom Hulk, kojem je cijena u proteklih pet godina porasla s cca. devet na oko 45 tisuća eura, ili IWC-ov Top Gun Miramar sat kojem je cijena poslije premijere filma Top Gun 2 odletjela u nebo”, objasnila je Melanie Seier-Larsen, hrvatska partnerica u Boston Consulting Group.

Pozornost investitora posebno su privukli modeli kao što je Nautilus kuće Patek Philippe, Royal Oak kuće Audemars Piguet, slavna Rolex Daytona i GMT-Master II. Rolex Cosmograph Daytona satovi, po maloprodajnoj cijeni od 14.800 dolara, nedavno su prodani na burzama rabljenih satova za 24.250 dolara te za 38.500 dolara, prema BCG-u. Neovisni brendovi, u međuvremenu, kao što su F. P. Journe, De Bethune, i H. Moser & Cie postaju glavne težnje kolekcionara, objavio je BCG u svom izvješću “Kucnuo je čas za rabljene luksuzne satove”.

Ovaj segment raste brže od tržišta prve ruke, a taj će trend vjerojatno nastaviti rasti, navodi BCG. Prodaja rabljenih satova porasla je 3% u 2020. nakon početka pandemije iako je prodaja novih satova te godine pala za 17%.

Tipični kupac luksuznih satova je milenijalac s visokim primanjima ili muškarac generacije X, prema istraživanju BCG-a, provedenom zajedno s WatchBoxom, prodajnom platformom rabljenih satova. Ispitani mlađi milenijski kupci rekli su da često kupuju luksuzne satove te ih prodaju, dakako, uz profit. Više od polovice mlađih generacija priznalo je da su povećali svoju potrošnju na luksuzne satove tijekom prethodna 24 mjeseca, navodeći povećanu jednostavnost kupnje i prodaje te veće mogućnosti ulaganja kao svoje glavne razloge za takve pothvate.

Mlađi kupci koji ulaze na tržište inspirirani su umijećem izrade majstora mehaničara luksuznih satova, ali su privučeni i investicijskim izvedbama satova. Također, privlači ih i transparentnost tržišta rabljenih luksuznih satova, dostupnost informacija, uz usluge provjera autentičnosti koje vrše upućeni kupci i etablirani prodavači. Online prodaja rabljenih luksuznih satova već premašuje prodaju na dražbama i u trgovinama te se očekuje da će do 2026. zauzeti 60% tržišta rabljenih luksuznih satova.

BCG je svoju studiju proveo kroz anketu od 1022 ispitanika u listopadu 2022.

Studiju možete preuzeti ovdje.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close