Oko 75.000 građana morat će izbaciti turbo-plinski bojler, a evo koliko to stoji

Autor: Poslovni.hr , 21. rujan 2018. u 11:49
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

U Hrvatskoj je u pogonu oko 75 tisuća turbo-plinskih bojlera, najviše u Zagrebu i Osijeku.

Ministarstvo gospodarstva je Europskoj komisiji poslalo svoje komentare na EU direktivu iz 2013. godine kojom se na tržištu više ne dozvoljavaju turbo-plinski bojleri, te zatražilo odgodu njene primjene u Hrvatskoj dok se "ne pronađe model financijski prihvatljivog prelaska na kondenzacijsku tehnologiju", piše Novi list.

Prema direktivi na tržištu EU-a više nije dozvoljena prodaja turbo-plinskih bojlera, energetski neučinkovitih, kao ni zamjenskih dijelova za njih. Direktiva ne traži instant zamjenu svih starih bojlera u pogonu, odnosno prestanak njihovog korištenja, već indirektno nameće postupnu zamjenu dotrajalih uređaja novima, kondenzacijskim bojlerima.

U Hrvatskoj je u pogonu oko 75 tisuća turbo-plinskih bojlera, najviše u Zagrebu i Osijeku, što znači da će 75.000 građana kad-tad morati stari bojler zamijeniti novim, skupljim nekoliko tisuća kuna, ali se i s ostalim stanarima u zgradi dogovoriti da oni učine isto, i da novim bojlerima prilagode dimnjak, piše Novi list.

Na primjeru zgrade od četiri stana, to za svaki stan znači trošak od oko deset tisuća kuna samo za bojler, dok prilagodba dimnjaka visine 12 metara – priprema za priključenje kondenzacijskih plinskih kombi bojlera – košta još oko 13,5 tisuća kuna, dakle oko 3.300 kuna po stanu. 

Komentari (5)
Pogledajte sve

Ma daj treba podići neku revoluciju. Tko će meni narediti da mjenjam bojler u svojoj vlastitoj kući. Nabijem ih na kujac.

Koja neistina! Netko je uvidio da je Prdoljak sa razdjelnicima dobro (nekažnjeno) prošao pa sad misli da je njegov red prema istome modelu…..

“to znači da će 75.000 građana kad-tad morati stari bojler zamijeniti novim,”

Kad-tad se sve mora zamjeniti s novim… naslov vam je obmanjujuc.

netko u Europi ima turbo zalihu, pa sada uz naše turbo jebivjetre, moramo poštovati i europske turbo direktive istih takvih jebivjetara, dok oni uvaljuju turbo zagađivače od automobila sa softverom, koji umanjuje pokazatelje zagađenja na nivo upaljača

New Report

Close