Tijekom listopada na Kvarneru je ostvareno 150 tisuća dolazaka i 556 tisuća noćenja, što predstavlja porast od pet posto u noćenjima i dva posto u dolascima u odnosu na listopad prošle godine. Podaci potvrđuju uspješnu posezonu te jasno ukazuju na pozitivan trend razvoja cjelogodišnjeg turizma, jedan od ključnih ciljeva Kvarnera.
Hoteli su ostvarili porast od jedan posto u dolascima, iako bilježe blagi pad u noćenjima (-1%), dok hoteli s pet zvjezdica pokazuju izuzetne rezultate. U njima je zabilježeno čak 14 posto više dolazaka te devet posto više noćenja u odnosu na prošlu godinu. Kampovi također bilježe izvrsne rezultate. Ostvarili su porast od 12 posto u dolascima te 13 posto u noćenjima. Objekti u domaćinstvu ostvarili su porast od jedan posto u dolascima, dok je u noćenjima zabilježen pad od dva posto.
Dobrih deset mjeseci
Posebno se ističe podatak da je otok Rab ostvario 56 posto više dolazaka i 45 posto više noćenja, dok je otok Krk također u pozitivnom trendu s porastom od 10 posto u dolascima i 18 posto u noćenjima. Riječki prsten zabilježio je osam posto više dolazaka. Njemačka, nama najznačajnije tržište, ostvarila je rast od četiri posto u dolascima. Slovenci su ostvarili 19 posto više noćenja, Mađari 31 posto više noćenja i Talijani sedam posto više noćenja u listopadu. U listopadu je hrvatsko tržište ostvarilo rast od 15 posto više noćenja.
U prvih deset mjeseci rezultati su također vrlo pozitivni te je zabilježeno više od tri milijuna dolazaka, što je tri posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, te 17,9 milijuna noćenja što označava porast od jedan posto. Hoteli su ostvarili sedam posto više dolazaka i šest posto više noćenja, pri čemu posebno prednjače hoteli od 5 zvjezdica s 11 posto više dolazaka i osam posto više noćenja.
Kampovi su u prvih deset mjeseci na razini prošle godine, dok su objekti u domaćinstvu ostvarili rast od jedan posto u dolascima i blagi pad u noćenjima od jedan posto. Otok Rab bilježi odlične rezultate, sa sedam posto više dolazaka i četiri posto više noćenja. Otok Krk bilježi tri posto više dolazaka i dva posto više noćenja, dok Gorski kotar bilježi tri posto više dolazaka i jedan posto više noćenja. Cresko-lošinjski otoci bilježe rast u dolascima od dva posto, dok su noćenja na razini prošle godine. Opatijska rivijera i Riječki prsten bilježe rast od dva posto u dolascima, ali pad u noćenjima od jedan posto, dok Crikveničko-vinodolska rivijera bilježi rast od jedan posto u dolascima i jednaki pad u noćenjima.
Što se tiče tržišta, Slovenija bilježi rast od dva posto u dolascima i tri posto u noćenjima. Italija je ostvarila dva posto više dolazaka, dok je u noćenjima na razini s prošlom godinom. Austrija je ostvarila četiri posto više dolazaka i dva posto više noćenja. Njemačka bilježi blag pad u dolascima i noćenjima od dva posto. Domaće tržište ostvarilo je izvrsne rezultate, s deset posto više dolazaka i pet posto više noćenja.
“Rezultati u listopadu i tijekom prvih deset mjeseci potvrđuju da Kvarner sustavno privlači goste izvan glavne turističke sezone, što je ključno za naš dugoročni cilj – razvoj cjelogodišnjeg turizma. Turistički proizvodi na kojima smo intenzivno radili, poput gastronomije, aktivnog turizma, zdravstvenog turizma i drugih, postali su snažni motivi dolaska na Kvarner u pred i posezoni te privlače posjetitelje upravo u tom razdoblju,” rekla je direktorica Turističke zajednica Kvarnera, Irena Peršić Živadinov.
Najave s britanskog tržišta
Prošli je tjedan bio u znaku optimističnih najava za turizam s poznatog sajma WTM u Londonu. Potpisan je memorandum o suradnji s Jet2 grupacijom, pod kojom djeluju Jet2.com kao treći najveći avioprijevoznik u UK-u te Jet2holidays kao jedan od vodećih britanskih turoperatora koji nudi paket-aranžmane za cijeli Mediteran. Dogovor predviđa rast dolazaka britanskih turista za čak 45 posto u iduće četiri godine, što je jedan od najvažnijih sporazuma hrvatskog turizma ove jeseni.
“Prema istraživanju Britanskog udruženja putničkih agencija, Hrvatska se za 2026. nalazi u TOP 15 tržišta u koja Britanci žele putovati. Sve su to dobri signali za sljedeću godinu, u kojoj nam cjenovna konkurentnost ostaje ključna. Važno je da sada izađemo s paket-aranžmanima dobrog odnosa cijene i kvalitete i zato pozivam turistički sektor da bude mudar i oprezan prilikom formiranja cijena”, upozorava ministar.
Gosti iz Velike Britanije, spadaju u natprosječne potrošače. Dok većina naših turista, prema posljednjim dostupnim podacima, u prosjeku dnevno troši 140 eura, Britanci kod nas na odmoru svakog dana prosječno potroše po 232 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu