Među glavnim temama rasprave koju je suorganizirala Hrvatska gospodarska komora bili su kapaciteti domaćih proizvođača te dvije vrste izgradnje – klasična i montažna, odnosno sve prednosti i nedostaci koje nose. Zaključeno je da je potencijal domaćih proizvođača puno veći od očekivanog i da posla ima za sve, od klasičnih građevinskih tvrtki, preko proizvođača montažnih objekata do arhitekata i drugih vezanih struka.
Ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat je istaknuo kako su prioriteti osiguravanje privremenog smještaja za ljude bez krova nad glavom i obnova koja poštuje protupotresne standarde. „Danas smo tu da podijelimo iskustva i sutra do kraja dana napravimo elaborat predloženih, predvidivih rješenja za tri koncepta. Probajte kroz drugačije naočale gledati koncept prvog i drugog potresa, u jednom je pretežno nastradala urbana, a u drugom ruralna sredina. Želimo vidjeti što je naša građevinska operativa i u kojem roku spremna napraviti za 3500 stradalih obiteljskih kuća, zgrada i objekata kulturne baštine“, rekao je Horvat, dodavši kako će veliku ulogu imati Fond za obnovu na čije je čelu Damir Vanđelić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.sve je ovo mlačenje prazne slame, okupila se neproduktivna ekipa i sami sebi daju na važnosti…ništa od toga, ako država tj. društvo želi pomoći stradalima u saniranju šteta od potresa onda nije “država” ta koja će zidati nove kuće, država preko svojih institucija daje regulatorni okvir i par modela participacije u pomoći a svaki stradali subjekt ima sam odlučiti što će i kako će i što mu najbolje odgovara.
Lokalne i drž. institucije bi prije svega bi trebale popisati sve oštećene subjekte, zapisnikom utvrditi svako pojedinačno stanje na terenu, komparirati sa katastarskim podacima i temeljem dokumentacije kategorizirati štetu po stupnjevima oštećenja i ponuditi više tipskih modela participacije npr. vaučeri za nabavku građ. materijala, beskamatne kreditne linije, vaučeri za plaćanje građ. usluga certificiranim građ tvrtkama koje su po jasnim kriterijima i cjeniku usluga ugovorene od lokalne samouprave…i sl.
Uglavnom, nema što država nekome privatnom subjektu graditi kuću bilo montažnu ili zidanu, ako se tim ljudima želi pomoći onda im treba omogućiti da zaduže nužni smještaj kao kontejner, izvršiti uvid u adresu stanovanja na dan potresa, popisati srazmjere šteta te odrediti visinu vrijednosti participacije po kategorijama i jasno reći tko i na koji vid pomoći ima pravo da se ne bi dogodilo da najpotrebnijima pomoć izostane dok se drugima grade i/ili obnavljaju napuštene kuće i vikendice tj. objekti u kojima i tako nitko ne stanuje.
HGK si izmišlja posao ili su i fond i ministarstvo nesposobni.
Uključite se u raspravu