Billa priprema izlaznu strategiju za povlačenje iz Hrvatske?

Autor: Božica Babić , 18. ožujak 2016. u 08:54
Foto: Kristina Stedul-Fabac/PIXSELL

Davor Katalinić, koji bi početkom travnja trebao sjesti na čelu Uprave, velik dio karijere odradio je u tvrtki Metro Cash&Carry.

Trgovački lanac Billa, članica njemačke Rewe grupe, koji je na valu liberalizacije tržišta prvi od inozemnih trgovaca stigao u Hrvatsku osnivanjem tvrtke 1996. te otvaranjem prve trgovina u Zagrebu 1999., prema medijskim tvrdnjama navodno priprema izlaznu strategiju za povlačenje iz RH.

Prema pisanju tjednika Lider, Billa je već neko vrijeme u potrazi za kupcem koji bi dao povoljnu cijenu, a početkom travnja bi, prema odluci njemačke centrale, ponovno na čelnu poziciju trebao zasjesti jedan Hrvat, Davor Katalinić. Hoće li njegova zadaća biti provedba izlazne strategije ili možda radikalni zaokret u dosadašnjem konceptu poslovanja koji ta kompanija, premda je znatno prije nego ostala inozemna konkurencija počela hvatati poziciju na hrvatskom tržištu, no nije uspjela iskoristiti tu prednost, ostaje nedorečeno.

Respektabilna karijera 
Billu su tijekom proteklih desetak godina značajno pretekli ne samo inzemni konkurenti poput Spara, Lidla i Kauflanda, koji sustavno bilježe rast prihoda, već i domaći igrači poput Plodina i Tommyja, koji nemaju iza sebe tako financijski moćne vlasnike kakve u Rewe grupi ima ovaj njemački trgovac. Prvih šest godina Billu je vodio Damir Horvat, koji je tvrtku napustio 2006., da bi se u međuvremenu na čelnoj poziciji izmijenilo nekoliko stranaca, počevši od Christiana Karnatha do Martina Norberta Missbrandta, aktualnog predsjednika Uprave Bille.  

Katalinić, čiji se dolazak najavljuje, veliki dio karijere odradio je u tvrtki Metro Cash&Carry. Bio je na ključnim pozicijama za nabavu u podružnicama te internacionalke u Hrvatskoj, Srbiji i Austriji, da bi završio u centrali u Njemačkoj. U tom je razdoblju izgradio respektabilnu karijeru, kaže nam jedan izvor iz hrvatskog Metroa, koji za Katalinića ima samo pohvale. 

Dobar start
Billa je po dolasku na ovdašnje tržište pokrenula dobru razvojnu strategiju, rast prihoda je ostvarivala do 2006., kad je zabilježila više od 1,7 milijardi kuna. No, ostala je zapamćena i kao prvi trgovac u RH koji je radi loših efekata zatvorio svoj supermarket najprije u Zadru 2007. te potom i Gospiću, no u Zadar su se ipak vratili lani.

 Razlog zbog kojeg se špekulira o mogućem odlasku Bille iz RH jesu nagomilani gubici: u posljednjih desetak godina prema javno dostupnim podacima narasli su na više od 600 milijuna kuna. Iz poslovnih podataka vezanih uz razdoblje 2010.-2014. izdvajaju se detalji da su svoja potraživanja uspjeli srezati sa 170 na 28 milijuna kuna, dok su obveze prema dobavljačima paralelno smanjenje sa 309 na 170 milijuna kuna.
 

Komentari (10)
Pogledajte sve

koji e250? pa ja jedem manje više zdravu hranu. ovo ti govorim samo zato jer oni puno toga nemaju, a drugi imaju. rijetko konzumiram nareske. sada nešto pokušavaju u billi sa zdravom prehranom, ali opet je to premaleni izbor, kao i drugdje, a sve ih konzum šiša u tom pogledu. smiješno, ali istinito. a o lidlu i kauflandu neću ni govoriti. tamo je zdrava hrana strani pojam. ima je u povojima. sve u svemu, kad uđeš u naše dućane, pomisliš da si u munchenu a ne u dućanu u mediteranskoj državi. eto, to je bila poanta mojeg posta. uđi u talijanski ili francuski market i shvatit ćeš.



Po mojem iskustvu nema primjedbi na osoblje i opskrbljenost i uredjenost. Naprotiv ducani su im najbolji i najugodniji sa velikom ponudom.. Minus su im lokacije. Kao da su trazili najzabecenije i najnedostupnije poput npr kod zagrebackog rotora u sikari ili na Crnomercu u Zagrebu,dostupnom samo iz jednog smijera.

Moje iskustvo je da su previše ležerni. Nešto slično očekuje i DM jer previše su se opustili. Dođeš tamo da nešto nabrzinu kupiš, ali blagajnice nema – ona nešto slaže. i slaže i slaže i slaže, a ljudi čekaju. Onda slijedi provlačenje onih de..bilnih kartica, prebiranje po žutim lipicama i prođe 15 minuta kao od šale, a ušao si u prazan dućan. Billa isto – od 5 blagajni, radi 1-2. Čekanje je neminovno.
Izbor je kako gdje, nekih stvari bude pa odjednom ne bude, a tako se ne posluje. Uz to, billa je uvijek prazna – to je meni bila jedina prednost pred ostalima, pitam se zašto je prazna (možda je skuplja od drugih, ne bih znao, ali je prazna) pa sam tamo dolazio kad bi bio u žurbi. Radno vrijeme do ponoći je super stvar i to mi je najveći plus. Naravno, nije svo osoblje opušteno, ali većinom jesu. Posebno loše iskustvo imao sam na rotoru kad je jedna podeblja prodavačica uzela šunku i počela prstima kopati po tome, bacati iz mesoreznice na papir rukama (!!!) itd, što je nehigijenski. Pitao sam je jel bi svojem djetetu dala ono što sam ja dirao, nakon što sam dirao ku.rac i ja.ja pa se čudila što ja to pričam…uglavnom, neka idu – nisu za to. A vidim i iz Italije se polako povlače. Samo se nadam da će na njihove lokacije doći netko iz francuske ili italije jer više mi se g.adi svinjetina na 1001 način – naime, to su jedini mesni proizvodi koje billa nudi – ništa goveđih narezaka, malo pilećih i malo purećih – kao da smo njemački kobasičari, a ne narod sa mediterana. A sirevi također – samo plastični sirevi iz njemačke uz par naših.
[/quote] Ti baš voliš E250. Kupi si otrova za štakore, brže ćeš postići smrt.

Dolaze teška vremena za sve trgovce ne samo Billu. U Americi Walmart i ostali zatvaraju tisuće lokacija jer su Internet dućani jeftiniji. Danas ljudi gledaju na svaku kunu/dolar. Billa ima lijepu okolinu ali to kupci plaćaju skupljim proizvodima. Nažalost Lidl koji je jeftiniji ali i neusporedivo ružniji ima uvijek kupaca što je jasan znak da je cijena najvažniji faktor kod kupovine.

Kako se ubrzano uvodi robotizacija i automatizacija jako će puno ljudi izgubutu posao (samo u Americi predviđaju 66 milijuna ljudi) i cijena će postati još značajniji faktor kod odluke o kupnji

New Report

Close