Naplata cestarine ubuduće po kilometru i beskontaktno

Autor: Josip Bohutinski/VL , 19. rujan 2018. u 13:51
Vozila se pri plaćanju cestarine neće morati zaustavljati/Dalibor Urukalović/PIXSELL

Španjolski konzultanti početkom 2019. objavljuju studiju o modelu naplate, o kojem će biti provedena i javna rasprava.

Na autocestama u nadležnosti tvrtki Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka – Zagreb (ARZ) u prvih osam mjeseci 2018. od cestarine je ubrano ukupno 2,041 milijarda kuna bez PDV-a, što je 121 milijun kuna ili 6,3 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.

Pritom je na tih 1105 kilometara  u 8 mjeseci zabilježen promet od 40,6 milijuna vozila, što je 4,6 posto više. U HAC-u ističu da je samo u lipnju, srpnju i kolovozu zabilježen promet od 21,1 milijuna vozila i naplaćena cestarina od 1,15 milijardi kuna. To je više od polovice prometa i prihoda u prvih osam mjeseci i pokazuje kolika je sezonalnost prometa na hrvatskim autocestama.

Do 16. rujna na HAC-ovim i ARZ-ovim autocestama naplaćeno je 2,2 milijarde kuna od cestarine, što je šest posto više u odnosu na isti period 2017., dok je promet vozila rastao 4,6 posto. Do kraja godine u HAC-u očekuju da će prihodi od cestarine biti 2,8 milijardi kuna, 55 milijuna više u odnosu na 2017. U sklopu programa restrukturiranja iz HAC-a je u prvih osam mjeseci otišlo 230 radnika te je ukupan broj stalno zaposlenih 2728.

No očekuje se da će do kraja 2022. tvrtku napustiti još oko 500 radnika. Predsjednik uprave Boris Huzjan kaže da je u tijeku poziv za dobrovoljni odlazak radnika uz poticajne otpremnine, a konačan broj radnika koji će napustiti tvrtku ovisi o implementaciji novog sustava naplate cestarine i održavanja. Koji će sustav biti uveden na HAC-ove i ARZ-ove autoceste, znat će se početkom 2019. kad španjolski konzultanti završe studiju.

No Huzjan ističe da će o predloženom biti javna rasprava. Novi sustav naplate bit će prema prijeđenom kilometru, beskontaktan i bez zaustavljanja. Jedan od izglednijih modela jest da se kamerama snimaju registracijske oznake, a zatim se putem GPS-a ili ENC-a obračunava prijeđena kilometraža i naplaćuje cestarina. 

Komentirajte prvi

New Report

Close