“Mladima nedostaje prakse i često su primorani raditi ono u čemu se ne vide”

Autor: Poslovni.hr , 27. lipanj 2018. u 22:00
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

U obrazovnim institucijama još uvijek uvelike dominira teorija, a nedostaje prakse, što je i bio jedan od razloga zašto smo se priključili projektu Poslovnog dnevnika.

Jedno od najvećih europskih tekstilnih poduzeća, Čateks iz Čakovca, svoju 134 godine dugu tradiciju duguje, kažu, kontinuiranim razvojnim procesima koji su ih 'gurali' naprijed. Danas se svrstavaju uz bok najvećih proizvođača tekstila u Europskoj uniji, za Poslovni je dnevnik istaknuo direktor Čateksa Davor Sabolić, s time da paralelno s rastom poduzeća rastu i ulaganja u društveno djelovanje koje smatraju jednim od ključnih faktora uspješnog poslovanja moderne kompanije.

Koje sve aktivnosti iz segmenta društveno odgovornog poslovanja provodite?
Ulažemo napore da, kako u lokalnoj, tako i u široj zajednici, budemo prepoznati kao promicatelj društveno odgovornog poslovanja jer smo svjesni kakav utjecaj na društvo i okoliš ima poslovanje jednog poduzeća. Fokusirali smo se na kontinuirano ulaganje u svoje zaposlenike, tehnologiju i zajednicu. Ulaganjem u zaposlenike kroz razne edukacije, seminare, konferencije, sajmove, omogućavamo ispunjenje osobnih i profesionalnih potencijala zaposlenika jer njih smatramo glavnim pokretačima razvoja i napretka našeg poduzeća. Svaki je zaposlenik maher u svom području, u onim zadacima koje obavlja u sklopu svog radnog mjesta, tako da volimo saslušati prijedloge onih 'na prvoj liniji', primijeniti ih, a svakako onda i nagraditi zaposlenike za njihov dodatan trud.  Ulaganjem u tehnologiju optimiziramo postojeće proizvodne procese kroz bolju iskoristivost energenata i resursa. Radimo na podizanju kolektivne svijesti o trošenju resursa kako bi se izbjeglo pretjerano iskorištavanje onih prirodnih, poput primjerice vode. U 2015. godini smo na krov jednog od proizvodnih pogona montirali solarnu elektranu koja nam predstavlja dodatan izvor energije. S obzirom na samu djelatnost kojom se bavimo, nužno je da se otpadom što kvalitetnije gospodari i da se zaštiti okoliš. Brojnim dječjim vrtićima Međimurske županije doniramo dekorativnu tkaninu kako bi djeca mogla razvijati svoju kreativnost izrađivanjem raznih predmeta i igračaka i surađujemo sa socijalnom zadrugom Humana Nova iz Čakovca. Nastojimo da se sva tkanina i materijali koji se ne plasiraju našim kupcima na tržište, doniraju i iskoriste.

Koja je bila vaša motivacija uključivanja u projekt Poslovnog dnevnika Iskustvo zlata vrijedi te što od njega očekujete?
Poznata nam je činjenica kako se danas mladim osobama koje izađu iz obrazovnog sustava ne daje ona prilika koja se daje osobama koje već imaju određeno radno iskustvo. Uz to su često i primorane prihvatiti radno mjesto koje nije povezano s njihovom strukom ili područjem kojim bi se željele baviti, u kojem se vide. Osim toga, u samim obrazovnim institucijama još uvijek uvelike dominira teorija, a nedostaje prakse. Svi smo svjedoci tome. Iz tog smo im razloga odlučili pružiti priliku da steknu uvid u to kako svijet u praksi zapravo i funkcionira. Mišljenja smo da svako iskustvo uistinu zlata vrijedi i da može pomoći mladoj osobi da se izgradi i pronađe. Ako uspijemo barem jednoj osobi pomoći u tome, bit ćemo zadovoljni! Tko zna, možda ćemo joj biti i prvi poslodavac po završetku obrazovanja.

Koje bi bile neke od vrijednosti koje studentima koji će kod vas pohađati praksu želite prenijeti?
Vrijednosti na kojima temeljimo našu svakodnevicu su odgovornost i pouzdanost, prema poslu općenito, a posebno prema našim klijentima. Oni mogu biti sigurni da će njihova očekivanja biti ispunjena te da ćemo pravovremeno, u skladu s pravilima struke, isporučiti ugovoren posao.  Osim odgovornosti i pouzdanosti tu su dakako i inovativnost i kreativnost. Klijentima je prepoznatljiva inovativnost naših stručnjaka koji im uvijek nastoje pružiti kvalitetna idejna rješenja. Inovacija i kreativnost u radu su u konačnici i ono što unaprjeđuju nas kao stručnjake, a klijentima daju dodatnu vrijednost u poslovanju s nama. Izvrsnost je također jedna od glavnih korporativnih vrijednosti. Sve proizvode i usluge koje isporučujemo višestruko kontroliramo i ispitujemo ne bismo li isporučili proizvode isključivo vrhunske kvalitete. To su neke od kvaliteta koje bismo radili prenijeli studentima: da vide kako su odgovornost i pouzdanost uz inovativan pristup radu, želje za napretkom i poboljšanjem te izražavanje kreativnosti recept da se bude izvrsnim.

Koja je tajna vaše dugovječnosti na hrvatskom i regionalnom tržištu?
Raznovrsnost proizvodnje, kupaca i tržišta, kao i zaokruženi proces od tkanja, dorade tkanina do izrade gotovih odjevnih i ostalih predmeta. Tvrtka ima tri potpuno različite proizvodnje: proizvodnja tkanina, proizvodnja naslojenih te laminiranih materijala i konfekcioniranje gotovih proizvoda i četiri različita branda odnosno grupe proizvoda, a to su vojni, medicinski, zaštitni i kućanski program. Diversifikacija poslovanja svakako je najveća prednost tvrtke i ona je omogućila dugotrajno poslovanje i opstanak na izazovnom tržištu.

Prošle ste godine predstavili određene inovacije u tkaninama, pa koliko je važno za tvrtku poput vaše biti ukorak sa svime što se u ostatku svijeta na tom planu događa?
Tvrtka Čateks je uvijek bila na neki način lider u poslovanju na našem tržištu pa i u regiji. Naime, prošle godine smo predstavili novu maskirnu tkaninu za izradu borbenih odora koja je osim novih tehničkih i kvalitativnih svojstava materijala prikazala i novi maskirni dezen – šaru pod nazivom TRI-PAT koju je razvio naš mladi tim, a s kojom smo postigli nevjerojatna svojstva prikrivenosti u raznim vremenskim uvjetima i okolišima. Cijeli razvoj je trajao gotovo dvije godine i u tom periodu smo uspjeli testirati sve prednosti našeg novog proizvoda, kao i zaštiti industrijski dizajn. Kroz povijest razvoja naše tvrtke možemo zaključiti da su upravo razvojni procesi bili ti koji su nas gurali naprijed, a u vremenima gdje je razvoj izostao tvrtka je imala i određenih poslovnih problema.

Kako kod vas izgledaju razvojni procesi, tko vodi računa na čemu će se sljedećem raditi?
Imamo tri razvojna tima svaki za pojedini proizvodni progon: tekstil, politeks i konfekcija, no oni osim što naravno razvijaju specifične proizvode, puno vremena provode i zajedno gdje se na kraju pokušava napraviti proizvod koji će imati primjenu u svim programima. Primjerice, kod razvoja novih vojnih materijala i šare paralelno smo razvijali i višeslojne laminirane materijale za izradu vodonepropusnih jakni i hlača s pametnim dišućim membranama, a koji su također odštampani s novim maskirnim dezenom. Cilj nam je da kod izvoza naših proizvoda možemo ponuditi cijelu paletu proizvoda koji se koriste u proizvodnji borbenih odora, odnosno sistema za odijevanje jer se ide ka tome da vojnik budućnosti ima čak šest slojeva odjeće na sebi kao zaštitu od svih mogućih ugroza, a da je i dalje fleksibilan i operativan. Trenutno razvijamo vojni program za šest međunarodnih vojski čime se svrstavamo uz bok najvećih proizvođača u Europskoj uniji, a ako uspijemo nakon razvoja implementirati i cjelokupnu proizvodnju tada ćemo postati istinski lider u proizvodnji vojne opreme, maskirnih materijala i borbenih odora u Europi. 

Komentirajte prvi

New Report

Close