Mlade i obrazovane treba zadržati u Hrvatskoj i pružiti im šansu da se dokažu

Autor: Borivoje Dokler , 27. veljača 2023. u 11:23
Prošlogodišnje pobjednice Lucija Vugrinec, Nikolina Lepen, Nansi Petrović, Antea Pešo i Asja Rusan/S. Midžor/PIXSELL

Devetu godinu zaredom Poslovni dnevnik provodi društveno odgovoran projekt kojem je cilj nagraditi izvrsnost hrvatskih studenata, ali i potaknuti njihovo lakše uključivanje u gospodarstvo

Poslovni dnevnik i ovu, devetu godinu zaredom, provodi društveno odgovoran projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj.

Riječ je o projektu kojem je cilj nagraditi izvrsnost hrvatskih studenata, ali i potaknuti njihovo lakše uključivanje u gospodarstvo. Osim toga, ovim projektom Poslovni dnevnik želi podići svijest javnosti o potrebi zadržavanja obrazovanih mladih ljudi u Hrvatskoj, a mladima pružiti priliku za implementaciju njihovih kreativnih ideja.

Prijava i predaja radova otvorena je početkom veljače te će trajati sve do rujna. Dovoljno je, dakle, vremena za osmisliti projekt i prijaviti ga na natječaj. Nakon prijava slijedi predselekcijska faza, u kojoj se provodi predžiriranje svih pristiglih radova i provjera zadovoljavaju li uvjete natječaja, te biranje po tri najbolja rada u svakoj kategoriji. Već po tradiciji krajem godine, u prosincu, završno je događanje projekta te proglašenje najboljih studentskih projekata.

Nišević

Želimo još snažnije pokazati da su mladi obrazovani ljudi najveća vrijednost koju Hrvatska ima.

”I u 2023. godini želimo kontinuiranim aktivnostima ujedinjenima pod egidom ‘Budućnost u Hrvatskoj’ još snažnije i sveobuhvatnije pokazati da su mladi obrazovani ljudi najveća vrijednost koju Hrvatska ima i kojima treba pomoći da svoje potencijale iskoriste u domovini.

I ove godine u fokusu projekta je nagradni natječaj kroz koji dajemo priliku mladima da prijavom razvojnih projekata kroz tri kategorije prezentiraju ideje, znanja i sposobnosti”, napominje Vladimir Nišević, glavni urednik Poslovnog dnevnika.

Ove, kao i prethodnih godina, studenti se mogu natjecati u tri kategorije – “Izvorno Hrvatsko”, “Inovativna Hrvatska” te “Financijaš”.

Pobjednički timovi osvajaju novčanu nagradu u visini 10.000 kuna što će im pomoći u daljnjem razvoju projekta/S. Midžor/PIXSELL

Prepoznatljiv proizvod
U Kategoriji “Izvorno Hrvatsko” od projektnih se zadataka očekuje da odgovore na pitanje kako učiniti izvorno hrvatski brend i proizvod još poznatijim i prepoznatljivijim te kako povećati njegovu vrijednost. Naravno, ne mora nužno biti riječ o postojećem proizvodu, ali niti o samo jednom proizvodu.

Kreativna industrija kao takva nudi niz mogućnosti za razvoj novog, autohtonog i samo našeg proizvoda nastalog kao proizvod kreativnog uma i stvaralaštva. Od natjecatelja se očekuje da osmisle način kako će proizvod plasirati, istaknuti njegove kvalitete svojom kreativnošću i idejama ili jednostavno smisliti potpuno novi proizvod te strategiju za njegov što bolji uspjeh na našem i inozemnim tržištima.

Inspiracija studentima koji razmišljaju o prijavi na projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj mogu biti prošlogodišnje pobjednice u ovoj kategoriji Lucija Vugrinec i Nikolina Lepen, studentice Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Žiri su osvojile projektom Salatarnica, a na natječaj su ih prijavili profesori. Ideja se rodila, otkrile su, u sklopu studentskih obveza, na kolegiju Marketinga.

”Salatarnica je bila ideja koju smo razvijale tjednima, kroz različite aspekte. Naš projekt ima dodanu vrijednost zato što je specijaliziran i podržava hrvatske proizvođače i vrlo je aktualan zbog svih problema i trendova na današnjem tržištu, od lanaca opskrbe do održivosti. Konkurentan je zbog sve veće svijesti o zdravom životu, od vježbanja do prehrane, i bez problema bi prošao za implementaciju u Zagrebu”, istaknule su autorice projekta Salatarnica.

Studenti čiji su radovi ušli u uži izbor prezentiraju ih stručnom ocjenjivačkom sudu/S. MIDžOR/PIXSELL

U kategoriji “Inovativna Hrvatska”od prijavljenih se studentskih projekata očekuje da prezentiraju inovativne ideje koje će biti od velike koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći razvoju Hrvatske i ojačati naš status na polju inovativnosti u svijetu. Dobrodošle su i ideje koje se odnose na mogućnosti boljeg poticanja inovativnosti među mladima.

To može biti interaktivna internetska stranica koja nudi do sada neviđene mogućnosti, neki novi tehnološki proizvod koji će olakšati posao u nekoj grani industrije, ali i novu metodu poticanja inovativnosti u društvu. Mogućnosti su doista velike, a ideje su ono što nas treba pomicati prema naprijed.

Vjetar u leđa
Prošle je godine u ovoj kategoriji nagrađen projekt studentica zagrebačkog Ekonomskog fakulteta. Nansi Petrović i Antea Pešo osnovale su tvrtku Ignis PP za sigurnosna stajališta i punjenje za električne romobile, čije su projekt također prijavili profesori.

”Nismo očekivale da ćemo tu završiti, a ni dobiti nagradu. Pošle smo od toga da se sve više ljudi koristi električnim romobilima, a cilj je projekta bio omogućiti njihovim vlasnicima da ih ostave na punjenju ili parkingu bez brige da će ih netko ukrasti. Također, cilj nam je potaknuti ljude na korištenje ekološki prihvatljivijih rješenja prijevoza, da se smanji promet automobilima”, pojasnile su autorice te otkrile da ideju planiraju pretvoriti u poduzetnički pothvat.

U kategoriji Financijaš traži se prezentacija idejnih projekata koji će pomoći mladima u sustavnom promišljanju u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama te poznavanja prednosti ulaganja u fondove. Kroz projekte ove kategorije cilj je podići svijest o važnosti financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskog tržišta.

Jedan od nagrađenih projekata u ovoj kategoriji je StockEd aplikacija koju su osmislili Asja Rusan, studentica Institut d’études politiques de Paris (Sciences Po Paris), i Ante Šustić, student Fakulteta kemijskog inženjerstva i tehnologije.

”StockEd je aplikacija koja nudi i početnicima i aktivnim korisnicima edukativni materijal za trgovanje dionicama na burzi. Na ideju o ovom projektu smo došli jer smo shvatili da postoji problem financijske pismenosti, odnosno nepismenosti, posebice mladih u Hrvatskoj. S mladima se mora komunicirati na način koji je njima prihvatljiv, a to je digitalan način”, objasnili su pobjednici u kategoriji Financijaš.

Mrvoš

Iskustvo stečeno za vrijeme projekta je uistinu hvalevrijedno, a i nagrada dobro dođe.

U svakoj od ovih kategorija pobjednik osvaja nagradu od 10.000 kuna, uz mogućnost dodatne edukacije. U projektu je svojevremeno sudjelovao i dobro poznati domaći poduzetnik Ivan Mrvoš, a koji je sa svojom inovativnom idejom pametnih klupa osvojio nagradu u kategoriji Inovativna Hrvatska.

“Poslovni dnevnik kao medij zaista se potrudio i jedni su od rijetkih u Hrvatskoj koji su se na ovakav način dotakli startupa, dok su nagrada i projekt zaista korisni. Sjećam se da smo za vrijeme trajanja projekta imali osigurane radionice na kojima smo mogli dobiti više detalja o tome kako se treba napraviti poslovni plan, a zatim smo imali i pitch pred stručnim žirijem, tako da je iskustvo stečeno za vrijeme trajanja projekta uistinu hvalevrijedno. Naravno, pobjednik na kraju dobije i novčanu nagradu, što je odlično za mlade tvrtke. Sve u svemu, jedan od boljih projekata koji početnike vodi kroz cijeli proces od izrade poslovnog plana, preko prezentacije ispred ‘investitora’ pa do uspješnog financiranja za one najbolje”, istaknuo je Mrvoš.

Prošle su se godine studenti mogli natjecati i u posebnoj kategoriji “Paketomat”, čiji je pokrovitelj bila Hrvatska pošta. Za tu su kategoriju morali kreirati marketinšku strategiju za promociju inovativne usluge Paketomat Hrvatske pošte, a za što su imali stručnu pomoć. Pobjednika je Pošta nagradila s 10 tisuća kuna. Ovakav tip natjecanja, koncipiran kao radionica kroz koju se rješava točno određen zadatak koji je zadala određena kompanija, studenti mogu očekivati i ove godine.

Usto, potaknut lošim demografskim pokazateljima, Poslovni je dnevnik prošle godine odlučio nagraditi i jednog studenta iz ruralnog područja Hrvatske kroz natječaj “Izvrsni u Hrvatskoj”. Natječaj je pokrenut u suradnji i na inicijativu Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.

Stručni žiri u finalu ocjenjuje predstavljene studentske projekte i izabire najbolje u kategorijama/S. MIDžOR/PIXSELL

Poduzetničko razmišljanje
Studenti koji su se prijavili na ovaj natječaj morali su biti s ruralnog područja te imati izvrstan uspjeh na fakultetu. Za ulazak u natječaj trebalo je napisati motivacijsko pismo na temu “Zašto ostajem u Hrvatskoj”.

Prošle je godine najboljim motivacijskim pismom, od 106 pristiglih, ocijenjeno ono Karla Kobeščaka iz Pustodola Orehovičkog, studenta Fakulteta za elektrotehniku i računarstvo. Osvojivši žiri razlozima zašto želi ostati u Hrvatskoj Karlo si je osigurao potporu Poslovnog dnevnika od 2000 kuna mjesečno.

Projekt Poslovnog dnevnika “Hrvatska pamet Hrvatskoj” osim što nagrađuje izvrsnost potiče i poduzetničko razmišljanje među mladima. Prijave su otvorene, a ovaj natječaj može biti prvi korak u testiranju vlastite inovativnosti i poduzetničkog duha. Za to je potrebno samo malo odvažnosti.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner

New Report

Close