Lošiji smo od Turske, no i dalje bolji od Grka

Autor: Marija Crnjak , 02. rujan 2019. u 07:41
Najbolje su prošli hoteli s gotovo 6% više plusa u dolascima te 1,8% u noćenjima, Foto: BORNA FILIĆ/PIXSELL

Turistički sektor zabrinut će podatak da je u kolovozu podbacilo njemačko, ujedno najvažnije emitivno tržište, s oko jedan posto pada dolazaka te skoro dva posto pada broja noćenja u odnosu na lani.

Izazovnu turističku sezonu Hrvatska je s krajem kolovoza uspjela izvući s plusom, pa i na razini godine u kojoj smo imali izrazito kišni svibanj i slabiji srpanj.

Prema podacima eVisitora koje je Poslovni dnevnik dobio iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ), u dosadašnjem dijelu godine zabilježeno je 16,4 milijuna dolazaka i 90 milijuna noćenja, što predstavlja rast dolazaka od 4,9 posto i noćenja od 1,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

 

-1,8posto

noćenja bilo je s njemačkog tržište 
u kolovozu

Samo u kolovozu bilo je oko 4,9 milijuna dolazaka i 33 milijuna noćenja, što je plus od 7,4 posto u dolascima i 2,5 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Službene rezultate sezone predstavit će ovih dana ministar turizma Gari Cappelli i Kristjan Staničić, direktor HTZ-a. Ministar je prošlog tjedena već objavio da će godina završiti u plusu, zahvaljujući i dobrim najavama za posezonu koja se u Hrvatskoj i dalje broji od rujna.

Kampovi u minusu

Kampovi su jedini segment smještaja koji je i s krajem kolovoza zadržao minus od 1,3 u noćenjima, što je doduše ipak nešto bolje nego na kraju srpnja.

Najbolje su prošli hoteli s gotovo šest posto više plusa u dolascima te 1,8 posto u noćenjima, dok je privatni smještaj imao 5 posto više dolazaka nego lani, s 2,5 posto više noćenja. Nakon minusa u srpnju, apartmani su napredovali u kolovozu, što je doduše i dalje nisko s obzirom da je ove godine u tom segmentu otvoreno još oko 33 tisuće novih kreveta.

Turistički sektor zabrinut će podatak da je u kolovozu podbacilo njemačko, ujedno najvažnije emitivno tržište, s oko jedan posto pada dolazaka te skoro dva posto pada broja noćenja u odnosu na lani. Istovremeno, domaće tržište ostvarilo je rast od 19,6% u dolascima te 8,9% u noćenjima.

Antalya obara rekorde

Sudeći prema prvim rezultatima koji dolaze iz drugih mediteranskih zemalja, Hrvatska je ove godine očekivano prošla puno slabije od Turske, ali bolje od Grčke koja bilježi minuse.

Turska je u prvih sedam mjeseci ugostila 24.69 milijuna stranih turista, što je 14 posto više nego lani, s Istanbulom na prvom mjestu po broju turističkih dolazaka. Antalya je do 22. kolovoza privukla rekordan broj od 10 milijuna stranih turista, što je +17,6 posto u odnosu na 2018. godinu, dok je godinu ranije u Antalyji bilo 6,7 milijuna turitičkih dolazaka.

 

1,6posto

noćenja bilo je s njemačkog tržište 
u kolovozu

Analiza kuće STR pokazala je također da je ovog ljeta u Turskoj, uz popunjenost hotela rasla i prosječna cijena sobe

Prosječna cijena sobe u hoteliu s pet zvjezdica u srpnju je tako porasla za 14 posto, dosegavši 100 eura, u Istanbulu 103 eura. Najveći porast prosječne cijene sobe od 22 posto imala je Antalya, na prosječnih 172 eura za sobu u hotelu s pet zvjezdica.

Grčki hoteli u minusu

Grčka međutim nakon dvije godine jako dobrih rezultata, ovog ljeta bilježi pad prometa u hotelima. Iz Grčkog udruženja hotelijera otkrili su da hoteli u Grčkoj imaju minus od 15 posto na kopnenim destinacijama te 10 posto na otocima, što ih je prisililo na rezanje cijena. Za grčke hotelijere u 2020. će glavni izazov biti kako vratiti goste iz zapadne Europe koji putuju cestom. v

Komentirajte prvi

New Report

Close