Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kraljevica ulazi u DCN konzorcij za gradnju vojnih brodova

Autor: Tanja Čorak
05. listopad 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Brodogradilište će aktivirati klauzulu iz ugovora o penaliziranju Iceberga zbog izmjene projekta što je uzrokovalo kašnjenja u gradnji tankera

Povjerenstvo za restrukturiranje hrvatske brodogradnje odabrat će jednu od ponuđenih konzultantskih opcija za smjer razvoja hrvatskih brodogradilišta, razraditi model prema izabranoj opciji, a cijeli program će prije konačnog usvajanja još ocijeniti i Europska komisija. Sukus je to dijela rasprave koja se jučer vodila na konferenciji za novinare koju su u brodogradilištu Kraljevica održali državni tajnik za gospodarstvo Vladimir Vranković i direktor brodogradilišta Ivica Šegulja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Penali naručitelju
Vranković je ocijenio da je neodgovornošću nekog od članova Povjerenstva dio strogo povjerljivog izvješća konzultanata HVB Global shipping konzorcija iscurio u javnost; tako se tumače dijelovi izvučeni iz konteksta plana, a k tome je još i upitno koliko su precizno ti dijelovi prevedeni s engleskog jezika. “Nije istina da se Kraljevica zatvara”, tako je više puta Vranković demantirao novinske napise koji prenose ovaj savjet hrvatskoj Vladi po pitanju restrukturiranja brodogradilišta. Na novinarski upit kako komentira najave vladinih izvora, koji kažu da Vlada može, ali i ne mora prihvatiti savjete HVB konzorcija osobito kada je riječ o gašenju nekih škverova, Vranković je rekao da ne može reći kakva će biti ocjena Vlade na kraju. Što se tiče gašenja Tvornice dizel motora u riječkom “3. maju” Vranković je pojasnio da je ova varijanta bila razrađivana u sklopu modela integracije škverova u sjeverni i južni bazen, u viziji “3. maja” kao najmodernijeg škvera. Šegulja je govorio o poslovanju Kraljevice, brojkama poput onih o porastu broja radnih sati, obrade tona čelika kroz četverogodišnje razdoblje, podupirući navode o povećanju efikasnosti.
No, Kraljevica je morala platiti penale naručitelju asfaltnih tankera zbog kašnjenja u isporuci. Tako je za prvi tanker, navodi Šegulja, platila 300.000 dolara, a za drugi tanker 130.000 dolara. Skočila je i cijena gradnje broda od ugovorene cijene za 5 do 10 milijuna dolara po brodu.

Povjerenstvo za restrukturiranje hrvatske brodogradnje odabrat će jednu od ponuđenih konzultantskih opcija za smjer razvoja hrvatskih brodogradilišta, razraditi model prema izabranoj opciji, a cijeli program će prije konačnog usvajanja još ocijeniti i Europska komisija. Sukus je to dijela rasprave koja se jučer vodila na konferenciji za novinare koju su u brodogradilištu Kraljevica održali državni tajnik za gospodarstvo Vladimir Vranković i direktor brodogradilišta Ivica Šegulja.

Penali naručitelju
Vranković je ocijenio da je neodgovornošću nekog od članova Povjerenstva dio strogo povjerljivog izvješća konzultanata HVB Global shipping konzorcija iscurio u javnost; tako se tumače dijelovi izvučeni iz konteksta plana, a k tome je još i upitno koliko su precizno ti dijelovi prevedeni s engleskog jezika. “Nije istina da se Kraljevica zatvara”, tako je više puta Vranković demantirao novinske napise koji prenose ovaj savjet hrvatskoj Vladi po pitanju restrukturiranja brodogradilišta. Na novinarski upit kako komentira najave vladinih izvora, koji kažu da Vlada može, ali i ne mora prihvatiti savjete HVB konzorcija osobito kada je riječ o gašenju nekih škverova, Vranković je rekao da ne može reći kakva će biti ocjena Vlade na kraju. Što se tiče gašenja Tvornice dizel motora u riječkom “3. maju” Vranković je pojasnio da je ova varijanta bila razrađivana u sklopu modela integracije škverova u sjeverni i južni bazen, u viziji “3. maja” kao najmodernijeg škvera. Šegulja je govorio o poslovanju Kraljevice, brojkama poput onih o porastu broja radnih sati, obrade tona čelika kroz četverogodišnje razdoblje, podupirući navode o povećanju efikasnosti.
No, Kraljevica je morala platiti penale naručitelju asfaltnih tankera zbog kašnjenja u isporuci. Tako je za prvi tanker, navodi Šegulja, platila 300.000 dolara, a za drugi tanker 130.000 dolara. Skočila je i cijena gradnje broda od ugovorene cijene za 5 do 10 milijuna dolara po brodu.

Veliki gubitak
Međutim, odgovarajući na pitanje koliko je Kraljevica platila Icebergu za posredovanje u izradi projektne dokumentacije, Vranković je odgovor prepustio Upravi, a Šegulja je rekao da u tom trenutku ne zna taj podatak.Također, najavljeno je da će brodogradilište aktivirati klauzulu iz ugovora o penaliziranju Iceberga, zbog izmjene projekta što je uzrokovalo kašnjenja u gradnji tankera. Riječ je o 5 posto odštete od ukupne cijene po brodu. Kraljevica je u 2005. godinu ostvarila gubitak od 65 milijuna kuna, dok im prihodi iznose 330 milijuna kuna, u što su ubrojene i državne subvencije.Dematirajući istinitost informacije o zatvaranju kraljevičkog škvera, Vranković je naveo da su pri kraju ozbiljnih pregovora s europskim konzorcijem o uključenju Kraljevice u sustav konzorcija za gradnju vojnih brodova.Riječ je o DCN konzorciju iz Francuske, koji je u djelomičnom vlasništvu francuske vlade, dok u vlasništvu istog konzorcija participira i norveški Acker, potvrdio je Vranković.

Varijante razvoja brodogradnje
Vranković je ponovio je da su konzultanti s makroekonomskog stajališta razradili više varijanti za razvoj hrvatske brodogradnje. Razrađena je varijanta da se postojeće stanje ne mijenja, zatim varijanta da se svih pet brodogradilišta zatvori, zatim varijanta u kojoj na životu ostaje samo pulski Uljanik, a ostala četiri brodogradilišta bivaju zatvorena, te varijanta da se Brodotrogir i Kraljevica ugase o preostala tri nastave s radom.




Autor: Tanja Čorak
05. listopad 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close