Köln pokazao da pored tradicije imamo i dizajn

Autor: Poslovni dnevnik , 28. siječanj 2014. u 13:34
Dizajn sve važniji element prodaje/Marko Prpić/PIXSELL

Ipak trenutno nedostaje sredstava za razvoj novih proizvoda, marketing i nove strojeve, žale se hrvatski proizvođači namještaja čija je želja institucionalna podrška.

Nijemci vole svoje stanove. Kada je riječ o kupovini namještaja, Nijemci su prvaci Europe, piše na svojoj internetskoj stranici Deutsche Welle.

Prošle godine je po stanovniku u Njemačkoj izdvojeno po 390 eura za novi namještaj. Jürgen Barnbeck gotovo 20. godina prodaje hrvatski namještaj u Njemačkoj i zemljama Beneluxa. Do 2005. godine je i sam proizvodio, ali se u posljednjih osam godina posvetio samo prodaji hrvatskih proizvoda. "Hrvati imaju visoko kvalitetni namještaj koji je korektno napravljen od suhog drveta, što je kod namještaja važan faktor. Gotovo da nemamo reklamacija. Suradnja s hrvatskim proizvođačima namještaja ni prije ulaska Hrvatske u EU nije bila komplicirana, ali sada, kada je Hrvatska članica, još je jednostavnije. Manje je špediterske papirologije i carinskih pregleda, tako da je transport dosta brži", izjavio je Barnbeck za Deutsche Welle.

Njemačko tržište zbog svoje veličine i potencijala je zanimljivo svim svjetskim proizvođačima koji iz godine u godinu nastoje osvojiti svoj dio tržišnog udjela. Po svoj dio "kolača" na njemačkom i europskom tržištu je na sajam u Kölnu iz Hrvatske došlo 15 hrvatskih tvrtki iz područja drvoprerađivačke industrije koje se bave proizvodnjom namještaja. Organizator zajedničkog nastupa, 12 tvrtki, je HGK u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede. Ostale tri se predstavljaju samostalno. Hrvatska industrija namještaja se godinama u EU želi pozicionirati što kvalitetnije. Ti višegodišnji napori su urodili polodom. Naime, proizvođači su u suradnji sa domaćim dizajnerima osmislili i na najvećem svjetskom sajmu namještaja 'IMM Cologne 2014' prikazali niz proizvoda visoke kvalitete i oblikovne vrijednosti.Hrvatska je na sajmu istakla dizajnirane proizvode i time odgovorila na europski upit dokazavši da proizvođači namještaja u Hrvatskoj ne rade samo poluproizvode po tuđim idejama. Hrvatska ima kvalitetan repromaterijal za proizvodnju namještaja, prije svega masivnog, koji je trend u razvijenim zemljama.

"Hrvatski proizvođači namještaja bi nakon ulaska Hrvatske u EU tek trebali naći svoje mjesto pod suncem u ostalim zemljama Europske unije", kaže Tatjana Kos, predsjednica Udruženja proizvođača namještaja. "To znači da europskom i svjetskom tržištu moramo pokazati da pored tradicije i repromaterijala imamo i dizajn", izjavila je Tatjana Kos koja je i sama proizvođač namještaja.Kriza je učinila svoje i kod proizvođača namještaja u najmlađoj članici EU. "Trenutno nedostaje sredstava za razvoj novih proizvoda, marketing i nove strojeve", žale se hrvatski proizvođači namještaja čija je želja institucionalna podrška vezana za marketing i razvoj novih proizvoda. "Suradnja s dizajnerima, inovacije i ulaganje u marketing su ključ uspjeha za budućnost", poručuje Tatjana Kos. "Dolazak na sajam u jednu ruku pokazuju potencijalnim kupcima da je neka tvrtka ozbiljna. U elektronskom ludilu su sajmovi jedina prilika da ljudi direktno komuniciraju", izjavila je Kos za Deutsche Welle. 

Komentirajte prvi

New Report

Close