Glavna supermoć PR-a jest doseg. Pričaš o novim stvarima, govoriš ljudima da postojiš i dolaziš do onih koji nikad prije nisu čuli za tebe.
Najbrži klasičan način da ljudi čuju za tebe jest TV. Ali ponekad digitalni kanali pobjeđuju čak i moćnu televiziju. Mislim da je Donald Trump to pokazao čak dvaput. U svemu tome ne čudi što mnogi govore kako su odnosi s javnošću izumiruća djelatnost. Mainstream mediji imaju manji utjecaj nego ikada prije.
No odnosi s javnošću samo prolaze kroz proces promjena. I PR-u slijedi veliki povratak, ali onom digitalnom prije svega.
Radim u digitalnom marketingu koji također prolazi kroz ogromne promjene zbog pojave LLM-a i chatbotova. Umjetna inteligencija „razvalila“ je svijet pretraživanja. Nije ga ubila, samo ga je potpuno prodrmala i sad se SEO stručnjaci pokušavaju stabilizirati. Nakon inicijalnog šoka kad su optimizaciju za tražilice ponovo proglasili mrtvom, čini se da ni Google ni SEO optimizacija ne umiru. Ljudi i dalje kupuju najviše preko Googlea. Chatbotovi im služe za neke druge vrste informiranja.
Ako pare leže na podu, u digitalnom današnjem svijetu taj pod je Google. ROI ili povratak uloženih sredstava od SEO optimizacije i do 10 puta je snažniji od većine drugih digitalnih aktivnosti. Zato jer kad želimo nešto kupiti, najčešće guglamo.
No Google samo „dovršava“ posao kojeg su započele druge platforme gdje se stvarala potražnja. I zato mislim da je budućnost marketinga upravo PR.
PR može sve spojiti sve točkice potrebne za brendiranje i prodaju: web medije, social platforme, chatbotove i Google.
Prvo trebamo stvoriti potražnju, a onda i odgovoriti na nju.
Potražnju stvaramo na social kanalima i forumima, a odgovaramo na nju na Googleu. I nešto malo na AI chatbotovima. Zato je bitno da ste vidljivi tamo gdje ljudi idu pronaći odgovore.
Od social kanala do prodaje
U prosjeku svakog dana 2,5 sata smo na social kanalima. I tako se (in)direktno informiramo o novim stvarima.
O čemu tamo pričamo? Uglavnom o onom iz medija.
Ako želite biti top tema na Redditu ili social kanalima, onda biste svakako trebali raditi PR. Cilj je da vas spominju posvuda. Da o vama pričaju na YouTubeu, na Facebooku, na Redditu, u podcastima, u blogovima i na portalima.
Tko indeksira taj sadržaj koje stvaraju mediji i korisnici? Google i ostale tražilice.
Od koga i kako uče LLM-ovi kao što je ChatGPT? Od svog dostupnog indeksiranog sadržaja, bilo da se radi o forumu, social kanalima ili web portalima.
Sposobnost da utječete na to kako ljudi pišu o vama, razgovaraju o vama i objavljuju o vama na internetu izravno utječe na to kako AI alati odgovaraju na pitanja o vašem brendu i hoće li vas ljudi potražiti kad im zatreba to nešto što nudite.
A potražit će vas uglavnom na Googleu.
Brendovi i Google : koja je veza?
Biti brend utječe i na rangiranje na rezultatima pretrage.
Godinama već vidimo da Google daje prednost brendovima, kao i medijima i velikim izdavačkim stranicama.
Korisnici također češće klikću na linkove poznatih brendova, nego ne njima nepoznate izvore. Pa onda oni više i zarađuju.
I tako se vraćamo na početak. Tko dobiva prostor u velikim medijima? Brendovi. A sve kreće s PR-om.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu