‘Budućnost marketinga je PR koji može spojiti sve potrebno za brendiranje i prodaju’

Autor: Barbara Slade Jagodić
09. travanj 2025. u 10:20
Podijeli članak —
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Iako ljudi od svih online aktivnosti najviše vremena provode na social kanalima, većina kupnji online (preko 60%) počinje s Googlea. Da biste bili poslovno uspješni trebate znati zatvoriti taj krug.

Glavna supermoć PR-a jest doseg. Pričaš o novim stvarima, govoriš ljudima da postojiš i dolaziš do onih koji nikad prije nisu čuli za tebe.

Najbrži klasičan način da ljudi čuju za tebe jest TV. Ali ponekad digitalni kanali pobjeđuju čak i moćnu televiziju. Mislim da je Donald Trump to pokazao čak dvaput.  U svemu tome ne čudi što mnogi govore kako su odnosi s javnošću izumiruća djelatnost. Mainstream mediji imaju manji utjecaj nego ikada prije.

No odnosi s javnošću samo prolaze kroz proces promjena. I PR-u slijedi veliki povratak, ali onom digitalnom prije svega.

Radim u digitalnom marketingu koji također prolazi kroz ogromne promjene zbog pojave LLM-a i chatbotova. Umjetna inteligencija „razvalila“ je svijet pretraživanja. Nije ga ubila, samo ga je potpuno prodrmala i sad se SEO stručnjaci pokušavaju stabilizirati. Nakon inicijalnog šoka kad su optimizaciju za tražilice ponovo proglasili mrtvom, čini se da ni Google ni SEO optimizacija ne umiru. Ljudi i dalje kupuju najviše preko Googlea. Chatbotovi im služe za neke druge vrste informiranja.

Ako pare leže na podu, u digitalnom današnjem svijetu taj pod je Google. ROI ili povratak uloženih sredstava od SEO optimizacije i do 10 puta je snažniji od većine drugih digitalnih aktivnosti. Zato jer kad želimo nešto kupiti, najčešće guglamo.

No Google samo „dovršava“ posao kojeg su započele druge platforme gdje se stvarala potražnja. I zato mislim da je budućnost marketinga upravo PR.

PR može sve spojiti sve točkice potrebne za brendiranje i prodaju: web medije, social platforme, chatbotove i Google.

Prvo trebamo stvoriti potražnju, a onda i odgovoriti na nju.

Potražnju stvaramo na social kanalima i forumima, a odgovaramo na nju na Googleu. I nešto malo na AI chatbotovima. Zato je bitno da ste vidljivi tamo gdje ljudi idu pronaći odgovore.

Od social kanala do prodaje

U prosjeku svakog dana 2,5 sata smo na social kanalima. I tako se (in)direktno  informiramo o novim stvarima.

O čemu tamo pričamo? Uglavnom o onom iz medija.

Ako želite biti top tema na Redditu ili social kanalima, onda biste svakako trebali raditi PR. Cilj je da vas spominju posvuda. Da o vama pričaju na YouTubeu, na Facebooku, na Redditu, u podcastima, u blogovima i na portalima. 

Tko indeksira taj sadržaj koje stvaraju mediji i korisnici? Google i ostale tražilice.

Od koga i kako uče LLM-ovi kao što je ChatGPT? Od svog dostupnog indeksiranog sadržaja, bilo da se radi o forumu, social kanalima ili web portalima.

Sposobnost da utječete na to kako ljudi pišu o vama, razgovaraju o vama i objavljuju o vama na internetu izravno utječe na to kako AI alati odgovaraju na pitanja o vašem brendu i hoće li vas ljudi potražiti kad im zatreba to nešto što nudite.

A potražit će vas uglavnom na Googleu.

Brendovi i Google : koja je veza?

Biti brend utječe i na rangiranje na rezultatima pretrage.

Godinama već vidimo da Google daje prednost brendovima, kao i medijima i velikim izdavačkim stranicama.

Korisnici također češće klikću na linkove poznatih brendova, nego ne njima nepoznate izvore. Pa onda oni više i zarađuju.

I tako se vraćamo na početak.  Tko dobiva prostor u velikim medijima? Brendovi.  A sve kreće s PR-om.

Autor: Barbara Slade Jagodić
09. travanj 2025. u 10:20
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close