Hrvatska ovu šansu ne smije propustiti: Roglić Vladi dao vrlo jasne upute kako dobiti Volkswagen

Autor: Suzana Varošanec , 22. listopad 2019. u 12:34
FOTO: Reuters

Upitan kako procjenjuje naše izglede u privlačenju velike investicije, posebice važne jer je riječ o propulzivnoj industriji, Roglić ističe kako to ovisi isključivo o tome hoćemo li učiniti sve da budemo izabrani za ovaj projekt.

Mate Rimac je veliki hrvatski inovator za kojeg sam sto posto siguran da je zahvaljujući njegovom  angažmanu i poslovnim aktivnostima na planu električnih automobila koji rastu 10 posto godišnje, skrenuta pozornost globalnim igračima iz automobilske industrije na mogućnost ulaganja i pokretanja novih projekata upravo u Hrvatskoj.

To je izjavio veliki hrvatski poduzetnik Branko Roglić, vlasnik Orbica koji posluje u 20 zemalja te zapošljava više od 8000 radnika, pritom ostvarujući ukupno više od 2 milijarde eura prihoda. A kao jedan od osnivača Hrvatske udruge poslodavaca, njezin aktivni član i predsjednik Nadzornog odbora, Roglić pozdravlja članstvo Rimca u HUP-u.

 "Smatram da Rimac svojim rezultatima u proizvodnji električnih automobila doprinosi mogućnostima da i Hrvatska postane mjesto gdje velike automobilske industrije mogu ostvariti  svoje poslovne planove", kaže Roglić. 

Posve razumljiva reakcija, praktički HUP-ova čestitka Rimcu na dosadašnjim zaslugama, dolazi nakon što je on upravo potvrdio da je nedavnim sastankom kojem su nazočili vodeći ljudi Porschea (članica VW Grupe) i Hyundaija u Zagrebu, zahvaljujući njegovom angažmanu polučeno otvaranje komunikacijskog kanala između Vlade i velikih igrača automobilske industrije. To je važna nadopuna zadnjim informacijama iz Ministarstva gospodarstva, vezanim uz potvrdu uključivanja Hrvatske u veliko nadmetanje za Volkswagenovu novu tvornicu.

Njemački automobilski div, kako je prvi izvijestio Večernji list, razmatra Hrvatsku kao svoju potencijalnu lokaciju za planirano preseljenje proizvodnje Passata i Škode Superb 2022. u novu  tvornicu u kojoj bi se proizvodilo 300.000 vozila godišnje te bi zapošljavala 4000 ljudi, dok bi u postojećim pogonima u Njemačkoj i Češkoj organizirali proizvodnju automobila na električni pogon. Uključivanje Hrvatske ne predstavlja iznenađenje za Roglića, štoviše upitan kako procjenjuje naše izglede u privlačenju velike investicije, posebice važne jer je riječ o propulzivnoj industriji, ističe kako to ovisi isključivo o tome hoćemo li učiniti sve da budemo izabrani za ovaj projekt.

 "Vlada mora učiniti doslovno sve što je potrebno da bismo privukli snažnog njemačkog investitora u industriji koja velikim investicijama kreira nova radna mjesta, ostvaruje visoke razine i diktira novi tehnološki razvoj. To znači da bismo na tom putu trebali slijediti recept Slovačke, poznate po tome što je prije njezinog ulaska u EU, slovačka administracija otvorila tzv. velika vrata upravo automobilskoj industriji: osigurala joj je lokacije za gradnju koje su ustupljene bez naknade, a isto se tiče i kompletne infrastrukture, pa je kroz određeno razdoblje uvela oslobođenje od plaćanja poreza. Sve to trebala bi učiniti i naša Vlada, jer Hrvatska ovu šanse ne smije propustiti", uvjeren je Roglić.

Komentari (8)
Pogledajte sve

evo, nek im država pokloni ddjh…

Ovo je uistinu velika šansa za Hrvatsku industriju. Upravo radi toga što je nekada imala infrastrukturu slične industrije koja je pometena – znamo kako – .Mislim da imamo i ljudskih resursa koji bi mogli pripomoći kod usvajanja proizvodnje. Kada se razmatra jedna ovakva mogućnost investiranja treba razmotriti koje dobre ali i loše stvari nosi sa sobom, a ne se nabacivati sa pamfletima i perifernim stvarima. Mislim da treba stvoriti preduvjete da se jedan tako veliki igrač autoindustrije privuče.

Mi smo zemlja skromnih resursa da bi paralelno razvijali turizam i industriju i to investitori dobro znaju. Zato držimo se mi turizma i povezanih uslužnih djelatnosti. Industrija je za veće nacije koje imaju određenu proizvodnu kulturu ili su je voljni razvijati. Ako je i bila dio ovog prostora izgubila se u povijesnim bespućima.

Pa naše vlade se ne usude maknuti iz komunizma… Šta će VW kod nas… Ne znaju oni poslovati na “komunistički” način.

New Report

Close